פגמי ייצור
כאשר רהיט חדש מגיע אלינו עם פגמי ייצור, יש לפעול במהירות ומקצועיות תוך הפעלת חשיבה יותר מאשר רגשות, על מנת להבטיח שנוכל לקבל תיקון, או החלפה, מהיצרן, או המוכר.
הנה כמה המלצות:
1. צילום ותיעוד: צלמו את הפגמים בריהוט מכל זווית אפשרית. תיעוד מדויק חשוב על מנת להוכיח את מצב הריהוט בעת קבלתו. יש חשיבות גדולה לזמן – הקפידו לצלם את הריהוט מיד עם קבלתו.

1 צפייה בגלריה
שמירה על הריהוט
שמירה על הריהוט
שמירה על הריהוט
(צילום: FREEPIK)

2. שמירת קבלות ותיעוד רכישה: שמרו על כל הקבלות והמסמכים הקשורים לרכישת הריהוט. זה כולל קבלות, מסמכי משלוח, ההזמנה שנעשתה בבית העסק וכל תקשורת עם המוכר או היצרן. כיום יש גם חשיבות לצילומי האסמסים ולא פעם הם מהווים ראייה בבית המשפט.
3. פניה למומחה לקבלת חוות דעת: במקרים מסוימים, ייתכן שתצטרכו חוות דעת משפטית ממומחה בתחום הריהוט על מנת להוכיח את פגמי הייצור. מומחה כזה, למשל מהנדס טקסטיל, יכול לספק חוות דעת מקצועית ומפורטת שתסייע לכם בקבלת הפיצוי. במקרים רבים, לאחר שהמוכרים נוכחו לדעת כי נעשתה פנייה למהנדס מומחה בתחום, הם מקצרים את הליך הפיצוי ואף מגיעים להסדר שמספק את הלקוח מחוץ לכתלי בית המשפט.
נזקי מים ואש:
נזקי מים ואש הם מהנזקים הנפוצים ביותר לריהוט, והם יכולים להיגרם, בין היתר, כתוצאה מהצפה, נזילה, לחות גבוהה, או קצר חשמלי.
הנה שתי המלצות עיקריות שעליכם לנקוט במקרה של נזקי מים ואש:
1. הרחקת הריהוט ממקור הרטיבות - ברגע שאתם מזהים נזק מים, חשוב להרחיק את הריהוט ממקור הרטיבות ולהעבירו למקום יבש ככל האפשר, כדי למנוע נזקים נוספים.
2. פניה לביטוח - אם יש לכם ביטוח דירה או עסק, הכולל כיסוי לנזקי מים, פנו לחברת הביטוח שלכם והגישו תביעה. ודאו שאתם מספקים את כל המידע הדרוש, כולל תמונות ותיעוד של הנזק. במקרים אלו חוות דעת מקצועית הכוללת את היקף הנזק יכולה לסייע ליישוב התביעה במהירות וללא עוגמת נפש נוספת.
לסיכום
כאשר ריהוט הבית או העסק ניזוק, חשוב לפעול במהירות ובמקצועיות.
תיעוד הנזקים ופניה למומחים לקבלת חוות דעת מקצועית הם הצעדים החשובים ביותר להשגת הפיצוי המלא ולתיקון הריהוט.
בנוסף, בנזקי מים ונזקי אש מומלצת התערבות מהירה לעצירת הנזקים, ופניה לשמאי נזקי רכוש לצורך קבלת הערכה עצמאית ומקצועית.
על ידי ביצוע הצעדים הללו, תוכלו להבטיח שהריהוט שלכם יחזור למצבו המקורי ושתקבלו את הפיצוי המגיע לכם מחברת הביטוח או מהיצרן.
חוות דעת משפטית ממומחה, כגון מהנדס טקסטיל או שמאי נזקי רכוש, יכולה להיות מכרעת בתהליך זה.


מוגש מטעם עקיבא אהרונוב