טיפולי ההזרקה של חומי המילוי הפכו לפופולריים מאוד בקרב נשים בכל הגילים, וגם הגברים עוברים כיום הזרקות של חומרי מילוי כדי לשפר את המראה, לפסל את הפנים, להשיב נפח לאזורים שונים ולהחליק קמטים. רגע לפני שאתן או אתם מתאמים תור לטיפולי הזרקה במרפאה זו או אחרת – מומלץ להתייחס להמלצות של על פי מומחים. מאחר ואין חכם כבעל ניסיון, אנחנו ממליצים לכם לקרוא היטב את המלצות המומחים ולא להקל ראש בטיפולי אסתטיקה המבוססים על הזרקת חומרי מילוי כמו בוטוקס.
להיזהר ממטפלים לא מוסמכים ומרופאים לא מנוסים בטיפולי ההזרקה בוטוקס הוא רעלן המופק בתנאי מעבדה שתפקידו לשתק את שרירי ההבעה הלא רצויים במטרה להחליק את הקמטים בעור הפנים ולשפר את המראה האסתטי של המטופל או המטופלת. החוק בישראל קובע כי רק רופאים מוסמכים רשאים לבצע הזרקת בוטוקס וחומרי מילוי אחרים, ביניהם גם רופאי שיניים, אך ניתן למצוא מטפלים רבים המפרסמים טיפולי הזרקה למרות שהם אינם רשאים על פי החוק לבצעם. חשוב לציין כי הטיפולים בבוטוקס מאושרים על ידי ארגוני הבריאות החשובים ביותר כמו ה-FDA האמריקאי ומשרד הבריאות הישראלי. השימוש בבוטוקס בתחום הרפואה האסתטית קיים כבר למעלה מ-50 שנה, אך הצלחת הטיפול תלויה במיומנות הרופא, בשיטת ההזרקה ובבחירה נכונה של חומרי המילוי.
1 צפייה בגלריה
ד''ר רובינפור
ד''ר רובינפור
ד''ר רובינפור
(צילום: FREEPIK)
מחקר שוק ובדיקות מקיפות לפני הטיפול לפני טיפולי הזרקת בוטוקס חשוב לערוך סקר שוק, לקרוא מידע על הרופא ולעיין בהמלצות ובחוות דעת שנכתבו על הרופא והמרפאה, וכדאי להתרשם מתמונות לפני ואחרי. לאחר סינון תוצאות כדאי לתאם פגישה במרפאה של רופא מומלץ ומנוסה בטיפולי אסתטיקה, וכדאי לעבור את הטיפול אצלו רק אם הוא מותיר עליכם רושם חיובי. רופא מקצועי לטיפולי אסתטיקה מעניק הסברים מפורטים על תהליך הטיפול, סיבוכים אפשריים, תופעות לוואי ועוד, הוא מרחיב על החומרים בהם הוא משתמש, מתאם ציפיות עם המטופלים ומבצע טיפול המבטיח מראה טבעי ולא מלאכותי. ראוי לציין כי יש מגוון טיפולים באמצעות בוטוקס, ומעבר להחלקת קמטים באזור העליון של הפנים, הבוטוקס משמש גם לטיפול בהזעת יתר, לפיסול האף, לתיקון פגמים וחוסר אסתטיקה במראה האף, לטיפול בזוויות הפה ועוד.
בחירת רופא מומחה המסוגל לטפל במקצועיות בסיכונים אפשריים לא מעט נשים עברו טיפולי אסתטיקה על ידי גורמים לא מקצועיים או אצל רופאים ללא ידע וניסיון בתחום. המטופלים המאוכזבים מגיעים לבסוף למרפאה של רופא פלסטי מומחה מאחר ורק למומחים יש ידע כיצד לתקן עיוותים שנוצרו, לפתור במקצועיות סיבוכים מוכרים לטיפולי ההזרקה ולטפל נכון בבעיה. אם עוברים הזרקת בוטוקס אצל רופא מומחה לכירורגיה פלסטית – נדיר שיהיו סיבוכים ותופעות לוואי לאחר הזרקת חומרי מילוי, לכן חשוב לבחור היטב את הרופא. הסיבוכים הנפוצים הם שטפי דם, כאבי ראש, צניחת עפעף, פגיעה עצבית בשרירי הפנים.
הכנה נכונה לקראת הזרקת בוטוקס הזרקת בוטוקס נמשכת דקות ספורות ולאחר הטיפול אפשר לחזור לשגרה מלאה. כדי למזער סיכונים וסיבוכים מומלץ לבחור מומחה להזרקת חומרי מילוי, עדיף כירורג פלסטי בעל ניסיון רב. רופא מומחה מזמין את המטופל/ת לפגישת הכרות במהלכה מתאמים ציפיות, בודקים היסטוריה רפואית, והרופא מעניק הסברים מפורטים על תהליך הטיפול והסיבוכים האפשריים. לאחר שמקבלים תמונה מלאה ומקיפה על הזרקת בוטוקס מתאמים מועד לטיפול, לפעמים מזריקים את החומר מיד לאחר הפגישה, אלא אם נדרשות בדיקות לפני הטיפול