כולנו צריכים נופש מדי פעם, אם לא אחת לחודשיים אז לפחות פעמיים במהלך שנת התיירות. אמה-מה, המושג "תיירות" תפס בשנת 2020 צורה וגוון מעט אחרים. אם לפני 2020 יכולנו לטוס להיכן שרק התחשק לנו, הרי שכיום יש לנו קורונה מעל הראש. עידו פישמן טורס ממליץ מספר טיפים בנוגע לטיסות נופש בתקופת הקורונה:
בעוד שרבים מאיתנו מתגעגעים לנופש בחו"ל ולא מעזים בכלל להשתעשע בדמיוננו עם הרעיון של נופש מעבר לים בתקופת הקורונה, חלקנו האחר מחליטים שהם לא מוותרים על נופש בחו"ל, גם לא בתקופת הקורונה. האם יש כאן צודק וטועה? ובכן, כנראה שלא. הנתיבים האוויריים עדיין פתוחים בעבור יעדים רבים מישראל, אבל אתם חייבים לזכור שהמצב הזה נזיל ומשתנה.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

מדוע המצב נזיל ומשתנה? תקופת הקורונה ונופש בחו"ל:
בסופו של דבר, מדובר בנגיף אשר מנהל את עצמו, אין לא אחד מאיתנו ממש שליטה על העניין הזה. אם היום ישראל לא מוגדרת מדינה אדומה וניתן לטוס ממנה ליעדי נופש מסוימים, הרי שבעוד שבוע המצב הזה עשוי להשתנות.
על פי עידו פישמן טורס, בכל מקרה יהיה עליכם לבדוק את הנושא הזה אל מול השגרירות לפני שאתם רוכשים כרטיס טיסה. אם אתם מתלבטים בין נופש בחו"ל לנופש בארץ, קודם כל אנחנו רוצים להגיד לכם ששתי האופציות האלו פתוחות בפניכם.
מה חשוב לדעת לפני שטסים לחו"ל בתקופת הקורונה לנופש?
קודם כל והכי חשוב, אנחנו רוצים להמליץ לכם לתמוך בתיירות הלוקאלית שלנו בארץ ישראל. שאלנו את עידו פישמן טורס לגבי הנושא הזה של נופש בארץ בתקופת הקורונה, האם זה בכלל אפשרי? ובכן, מסתבר שלחלוטין זה אפשרי.
אתם מוזמנים לאתר לעצמכם איזשהו מתחם נופש ברמת הגולן, אולי בכלל באזור דרום הארץ. אבל בין אם ככה או ככה, עידו פישמן ממליץ לכם לברר באם אותו מתחם מחזיק בתו סגול או לא. מתחמי נופש עם תו סגול הם אופציה מעולה עבור תקופת הקורונה, שכן הם למעשה מתחמי נופש ענקיים שניתן להתארח בהם וכמעט לא לחשוש מנגיף הקורונה.
עידו פישמן טורס ממליץ על מתחמי נופש עם תו סגול בארץ
לפי עידו פישמן טורס, אין כמו אותם מתחמי נופש מפנקים אל מול הכנרת. המתחמים האלו כל כך עצומים, עד שלפעמים הם מגיעים לגדלים של 1,000 מ"ר שטח כולל. כדאי לדעת, אתם וכלו לאתר צימרים מרהיבים ביופיים, לפעמים אפילו צימרים שמשקיפים ישירות אל נופים שנראים כאילו שלפו אותם מהאגדות.
בסופו של דבר, אתם לחלוטין יכולים לייצר לעצמכם אווירה של חו"ל, אבל כאן בארץ. אם אתם מעוניינים להרגיש "שווייץ" ועדיין להישאר בגבולות המדינה, אנחנו ממליצים לכם לשקול לחיוב את יישוב חד נס, את יישוב מג'דל א-שמס, סובב חרמון וסובב צפון הכנרת.
עידו פישמן מסביר - מה נוכל למצוא באזור רמת הגולן בתקופת הקורונה?
תוכלו למצוא שם מתחמים יפהפיים הכוללים את כל מתקני הנופש הכי נחשקים, לרבות למשל סאונות פרטיות ובריכות מחוממות. עוד כדאי להכיר בתקופת הקורונה, נופש במלון בוטיק עם תו סגול.
שאלנו את עידו פישמן טורס לגבי מלונות בוטיק מומלצים, מה שהוביל אותו לספר לנו על מלונות בוטיק באזור הצפון אשר ממוקמים בלב ליבם של כל מיני מטעי פירות קסומים. אם זה לא נופש מהאגדות, אנחנו לא יודעים מה כן.
מלונות בוטיק ברמת הגולן עם תו סגול וקטיף פירות
אתם מוזמנים להכין את השקיות ולצאת לקטיף פירות עצמי של דובדבנים, תפוחים ועוד. ואם כל מה שציינו ותיארנו עד עכשיו לא עושה לכם את זה, אתם מוזמנים לחשוב על חופשה בחו"ל בתקופת הקורונה.
נכון לחודש אוגוסט 2020, עידו פישמן מציין בפנינו שישנן מדינות רבות בעולם אשר הגישה אליהן היא מותרת וניתן לנפוש בהן. אתם יכולים לטוס לקפריסין וליוון, לאוקראינה וגם לברלין. בסופו של דבר, זה עניין של תחושה עצמית שלכם. אמה-מה, קחו בחשבון מספר ימים של בידוד.
האם בכל מקרה נהיה מחויבים בבידוד במדינה זרה?
בואו נגיד ככה, אם אתם מכונים לטייל בתקופת הקורונה ולנפוש בחו"ל, אתם תוכלו לעשות זאת לאחר שתנחתו במדינה ותשהו בבידוד קצר. בכל מדינה שבה תנחתו עבור נופש, אתם כל קודם תידרשו לעבור בדיקת קורונה כבר בשדה התעופה, ולאחר מכן אתם תתבקשו לשהות בבידוד במשך יומיים או שלושה, ייתכן גם יותר.
האם כדאי בכלל לטוס לנפוש בחו"ל בתקופה הנוכחית?
אם אתם מייעדים עבור הנופש מקסימום 4 ימים, כמובן שלא יהיה לכם שווה כל הסיפור, יהיה עדיף לנפוש בארץ. יחד עם זאת, אם אתם נוסעים לתקופה ממושכת יותר ולא אכפת לכם "לשרוף" כמה ימים בבידוד עד שיגיעו תוצאות בדיקת הקורונה, בהחלט יהיה כדאי לכם כנראה.
עוד מוסיף עידו פישמן באוזננו, כי לאחרונה נראה שענף התיירות העולמית מתחיל מעט להתאושש, ואנחנו צפויים כנראה לחזות בעוד מגמות שיפור בענף זה ברחבי העולם, וגם ברמה הלוקאלית. נכון לחודש אוגוסט 2020, התיירות הלוקאלית בארץ ישראל גם היא הולכת ומתחזקת.
בידיים שלנו: עידו פישמן מסביר על חיזוק התיירות הלוקאלית ב-2020
בעוד שחלק מאיתנו עדיין לא מוכנים לוותר על נופש בחו"ל, חלק אחר מאיתנו ממשיך לפקוד שלל מוקדי תיירות בדרום הארץ ובצפונה, מה שבהחלט מוביל לחיזוק עסקים מקומיים ומסעדות, בתי קפה ומתחמי נופש, אטרקציות ועוד.
בסופו של דבר, הנפגעים בתקופת הקורונה הם אותם עסקים קטנים ולאו דווקא חברות הענק הקיימות במשק, אומר לנו עידו פישמן טורס. "אם יש באפשרותכם לתמוך בכלכלה המקומית והלוקאלית, בהחלט יהיה עדיף לעשות זאת", אומר לנו עידו פישמן.
אנשים לא מפחדים להידבק בקורונה בחו"ל?
שאלנו את עידו פישמן לגבי הנושא הזה של קרונה בחו"ל – לא מפחיד להידבק? עידו ענה לנו: "הקורונה בכל מקרה נמצאת בכל מקום והיא תישאר איתנו עד מציאת החיסון. אני לא מעודד אף אחד לזלזל בנגיף ואני לא מעודד אף אחד לעבור על הוראות משרד הבריאות, אבל אין ספק שהאופציה של נופש בחו"ל היא אפשרית והיא מומלצת עבור מי שפחות חושש מהידבקות בנגיף".
אז, בשורה התחתונה, אתם מוזמנים לנפוש בחו"ל ב-2020 גם בתקופת הקורונה, אבל כמובן שאתם חייבים לגלות את האחריות הנדרשת. בכל מקום ולוקיישן שיש צורך בעטיה של סמכה ולבישת כפפות, תפעלו בהתאם ותשמרו על עצמכם, תשמרו על חיי הסובבים אתכם ובריאותם.
סיוע נוסף בנושאים אלו של טיסות נופש לחו"ל בקורונה
אם אתם צריכים סיוע נוסף בנושא זה של טיסות נופש בחו"ל בתקופת הקורונה, אתם מוזמנים לפנות לייעוץ אל מול עידו פישמן טורס ולהבין את הנושא יותר לעומק. עידו יספר לכם על מגוון היעדים שעדיין ניתן לטוס אליהם ב-2020, וכנו כן ידריך אתכם בתהליך הבירור אל מול השגרירות.
זכרו, לפני שאתם רוכשים כרטיס טיסה לחו"ל ב-2020, אתם צריכים לוודא באם ישראל מוגדרת מדינה אדומה או לא. בהצלחה, תהנו!