כתבה: עדינה אקוקה.
קבלנים רבים מבצעים לאחרונה עבודות בנייה לא מקצועיות לאור חוסר הידע שלהם, או לאור הזלזול שלהם בלקוחות. בשני המקרים, הלקוחות משלמים במיטב כספם עבור עבודה שאמורה להיות מיומנת ומוקפדת בהתאם לחוזה שהם חתמו עם קבלן הביצוע ובמקום זאת הם נותרים עם ליקויים משמעותיים בבנייה, עקב עבודות שבוצעו ברמה מקצועית מאד נמוכה ולכן כל הנראות של הבית כעת היא בעלת גרועה ועבודה זו פגמה מאד ביופיו של הבית המעוצב.

1 צפייה בגלריה
שמואל גלברמן מהנדס פרקטי ומפקח בניין רושם ממצאים בדירה לקויה
שמואל גלברמן מהנדס פרקטי ומפקח בניין רושם ממצאים בדירה לקויה
שמואל גלברמן מהנדס פרקטי ומפקח בניין רושם ממצאים בדירה לקויה
(יח"צ)

בדיקה רוחבית של מהנדס אזרחי

לקוח שמרגיש מרומה, אף על פי שהוא לא איש מקצועי בתחום הבניין, הוא שם לב לכמה דברים שנראים לו בעייתיים במשטח המרוצף ולכן הוא מזמין מהנדס אזרחי, שיבצע בדיקה רוחבית של כל עבודות הבנייה שבוצעו על ידי הקבלן, כדי להבין את המצב באופן מדויק.
בלינק המצורף, אפשר לראות בסרטון את המפקח שמואל גלברמן מגיע לדירה שבה הקבלן ריצף את שטחה ולאחר מכן נעלם כשהוא משאיר עבודה חובבנית שהותירה את הלקוחה עם ריצוף שההדבקה שלו בוצעה שלא בהתאם לכללים ולתקנים ולכן ריצוף זה יוצר בבית השלכות חמורות, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.


מטרת הביקורת שהתבצעה על ידי המהנדס היא רצונה של הלקוחה, לתבוע בבית המשפט את הקבלן שהתרשל בתפקידו ובתום הפרויקט נעלם ולא הסכים להגיע שוב לביתה של הלקוחה ולבצע את תיקון הליקויים.

ריכוז הליקויים בדוח מפורט

המהנדס בודק באמצעות כלי מדידה חדשניים כמו סרגל קפיצות, פלס דיגיטלי, ומד מטר את העבודה שבוצעה בפועל כדי לעלות על הכשלים. הוא בוחן נקודות שונות כמו הזוויות בשיפועים, מרחקי הקפיצות בין האריחים, אופן מריחת הרובה ואיכותה, אילו פעולות נעשו על ידי הקבלן ואילו פעולות שהוא היה אמור לבצע, לא נעשו בפועל.
המהנדס מגיש דוח מפורט הכולל את סעיפי הליקויים השונים. בכל אחד מהסעיפים הוא מפרט את הממצאים, המסקנות וההמלצות שלו לתיקון ומפרט את הוכחת הנזקים בכל אחד מהמיקומים.
בנוסף לכך, מפרט המהנדס את הנזקים והתיקונים שיש לבצע בכל אחד מהסעיפים והעלות הכספית שיהיה על הלקוח להוציא מכיסו, לאור חוסר המומחיות של הקבלן שברח. קיימים גם מקרים שבהם יש לבצע את כל העבודה מחדש, מתחילתה ועד סופה. לשלוף את המרצפות שהודבקו, להוציא את התשתיות הקיימות ולאחר מכן להכין תשתיות חדשות ולהדביק ריצוף חדש באופן מדויק, מוקפד ובאמצעות חומרים שהם בעלי תו תקן ישראלי.
תחשיב העלויות במקרה זה עמד על 40.000 ₪ והוא בוצע על ידי חישוב המחירים המקובלים למטר מרובע ריצוף, בהתאם לעלויות הממוצעות שגובים קבלני הריצוף השונים בישראל.

דוח קביל בבית המשפט

חוות הדעת הבלתי תלויה של המהנדס שמואל גלברמן היא קבילה בבית המשפט לאור הידע, הניסיון והמיומנות בת למעלה משלושים ושש שנים, שבהן הוא הגיש לבית המשפט כמות גדולה של חוות דעת הנדסיות. כמו כן הוא מגיע לדיונים משפטיים, שבהם הוא מעניק עדות כדי לתאר את המקרה באופן מפורט וממקור ראשון וזאת לאור העמידה המקצועית שלו מאחורי כל הדברים שנרשמו בחוות הדעת.
רוכשים דירה מקבלן? הקבלן השאיר אתכם עם ליקויי בניה? פנו לחברתנו עוד היום באתר https://saga-bedek.co.il/ ובצעו בדק בית לדירתכם