קידום אתרים באמצעות מנוע החיפוש של גוגל, נחשב לאחת מפעולות הקידום הנפוצות ביותר ברשת האינטרנט, וזאת לנוכח העובדה הפשוטה שקרוב ל-90% מגולשי הרשת עושים בו שימוש יומיומי. מדי יום, נרשמות יותר מ-3 מיליארד שאילתות חיפוש בתיבת החיפוש של גוגל ולכל אחת ואחת מהן, גוגל יודעת לספק תוצאות חיפוש מורחבות. האופן בו מנוע החיפוש של גוגל עובד, נחשב לאחד מהסודות השמורים ביותר בתעשיית האינטרנט העולמית, אך המעט שידוע לגבי אופן פעילותו, מאפשר למקדמי אתרים מנוסים ומיומנים לבצע הליכי קידום סופר מוצלחים באמצעותם ניתן לקדם כל אתר לדף התוצאות הראשון בגוגל. כיצד עושים זאת? התשובה המלאה ממתינה לכם בשורות שלפניכם.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

מה חשוב לדעת על דרכי הפעולה של גוגל?

בכל פעם שגולש מסוים מקליד מילים או ביטויים בתיבת החיפוש של גוגל, מוצגות בפניו התוצאות הרלוונטיות ביותר לתחום או לנושא שלגביו הוא מבצע את החיפוש. התוצאות המוצגות הן פועל יוצא של דרכי הפעולה של גוגל המיושמים באמצעות אלגוריתם מתקדם מסוגו הידוע גם בכינויו הנפוץ: הרובוטים של גוגל. אלגוריתם זה יודע לסרוק את הרשת בכל רגע נתון, לסווג אתרים ודפי תוכן בהתאם לתחום פעילותם, לאנדקס את האתרים על פי מילות מפתח וביטוי מפתח המשמשים לצרכי הגשת שאילתות למנוע החיפוש, ובסופו של דבר גם לקבוע את דירוג האתרים כפי שהם יוצגו בפני הגולש בהתאם למילות החיפוש בהן הוא בחר לעשות שימוש. באמצעות פעולות אלו, גוגל מבטיחה לגולשיה את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר לתחום\נושא אותו הם מחפשים, כאשר קביעת הדירוג הסופית נעשית על פי מספר רב של פרמטרים הקשורים למאפייני האתרים השונים.

אם כך, מהו קידום אורגני בגוגל?

פעולת הקידום האורגני בגוגל היא למעשה פעולת קידום ושיווק אתרים בגוגל המנסה להתחקות אחר הפרמטרים על פיהם גוגל קובעת את דירוגו של אתר כזה או אחר בתוצאות החיפוש וזאת בהתאמה למילים ולביטויים בהם נעשה שימוש בתיבת החיפוש הראשית. פעולה זו מיושמת על ידי חברות ואנשי מקצוע העוסקים בתחום הקידום והיא משלבת בתוכה מגוון רחב של פעולות משנה שכל אחת מהן נועדה להתאים את אתר המקודם לצרכי הקידום. בין יתר הפעולות הנדרשות להליך קידום אורגני בגוגל תמצאו:
• מחקר מילות מפתח - מחקר מקדים שמטרתו לזהות את המילים והביטויים הנפוצים ביותר בהם קהל הגולשים עושה שימוש כאשר הוא מבצע חיפוש בגוגל בהקשר של התוכן המופיע באתר המיועד לקידום.
• אופטימיזציה לקוד האתר - פעולה זו מסייעת למקדמי האתר להתאים את קוד האתר לצרכי הקידום ובכך לסייע לאלגוריתם של גוגל לסרוק את האתר בקלות וכפועל יוצא מכך לסווג אותו כאתר נוח וידידותי לגולש.
• הגדרת תגיות מטא - פעולה זו נועדה לקשר בין מילות וביטוי המפתח (בהתאם לממצאי מחקר מילות המפתח) לבין הכותרות השונות (תגיות מטא) אותן "סורק" האלגוריתם של גוגל. הגדרה מדויקת של תגיות ה-מטא, מאפשרת לאלגוריתם של גוגל לסווג את האתר על פי מילות/ביטוי המפתח הרלוונטיים.
• התייחסות נקודתית לנראות האתר - אתרי אינטרנט הזוכים לדירוגים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש הם ברוב המקרי אתרים ידידותיים יותר לגלישה הן ברמת הקוד התקין המאפשר היררכיית אתר מסודרת והן ברמת מהירות טעינת דפי האתר, התאמתו המיטבית לאמצעי גלישה שונים ועוד.
• יצירת פרופיל איכותי של קישורים - מראשית דרכו, מנוע החיפוש של גוגל בוחר לתת עדיפות בתוצאות החיפוש לאתרים שלגביהם קיים פרופיל איכותי של קישורים היוצאים מאתרים שונים ברחבי הרשת. לאורך השנים, גוגל הקשיחה את עמדותיה לגבי נושא הקישורים הנכנסים אך גם היום קישורים היוצאים מאתרים סמכותיים ואיכותיים בתחומם לאתר המקודם, מהווים פרמטר מרכזי לקביעת דירוגו של האתר המקודם. לפיכך, יצירת פרופיל איכותי של קישורים מהווה חלק בלתי נפרד מהפעולות הנחוצות להליך הקידום.
• יצירת עולם תוכן איכותי ומעניין – עולמות התוכן של אתרי האינטרנט השונים מהווים פרמטר מרכזי ברשימת הפרמטרים לפיהם האלגוריתם של גוגל קובע את תוצאות הדירוג של האתרים השונים. יצירת עולם תוכן מקורי, מעניין ואיכותי לאתר שלכם הינה פעולה המעניקה לכם לא מעט נקודות חוזק את מול המתחרים וגם בעיני גוגל תצטיירו כאתרים ששווה להפנות את קהל הגולשים אליהם.
פעולות אלו ונוספות מיושמות גם בתוך האתר וגם מחוצה לו, וזאת במסגרת מה שמכונה: מאפייני ON PAGE (הכוללים התייחסות לקוד האתר, תגיות מטא, נראות האתר, תוכן האתר, חוויית הגלישה באתר וכדומה) ומאפייני OFF PAGE (הכוללים בעיקר התייחסות לנושא הקישורים).

פעולות מהן חשוב להימנע

לצד הפועלות הנחוצות לכל הליך קידום אורגני, ישנן לא מעט פעולות מהן מומלץ להימנע וביניהן:
• הצפה של מילות מפתח - שימוש יתר על המידה במילות המפתח וביטויי המפתח גם בתגיות המטא וגם בגוף התוכן המופיע באתר המקודם, עלול להוביל לירידה משמעותית בדירוג האתר.
• הצפה של קישורים באיכות ירודה - שימוש בקישורים המגיעים מאתרים מפוקפקים או אתרים שאינם קשורים (מבחינת עולם התוכן) לאתר המקודם, עלולים אף הם להוביל לירידה משמעותית בדירוג האתר.
• שימוש בתוכן לא מקורי - העלאת תוכן מועתק לאתר האינטרנט מהווה הפרה על נהלי העבודה של גוגל בכל הנוגע לקידום אתרים אורגני והדבר עלול להוביל להרחקת האתר ממנוע החיפוש לתקופה מוגבלת או לצמיתות.
פעולות אלו מתבצעות במסגרת הליך קידום המכונה: קידום שחור ובמסגרתו ניתן להגיע לתוצאות דירוג טובות תוך פרק זמן קצר יחסית אך מנגד להתמודד עם ירידה משמעותית בדירוג תוך זמן קצר לאחר הגעתו של האתר לתוצאות הדירוג הגבוהות (לעיתים תוך מספר שעות אפילו) ולסיכון הנלווה להרחקת האתר ממנוע החיפוש כסוג של אמצעי ענישה המופעל על ידי גוגל כנגד אתרים בהם נעשו פעולות קידום במסגרת מה שמכונה קידום שחור. מכאן, נובעת בין היתר החשיבות הרבה הנלווית לשכירת שירותיה של חברת קידום מקצועית ומנוסה הפועלת על פי נהלי הקידום של גוגל.

חברת קידום מקצועית ומנוסה - קווים לדמותה

מגוון רחב של שירותים מקצועיים - חברות קידום מובילות בתחום הקידום האורגני מספקות לכם מגוון רחב של שירותים מקצועיים המיועדים לכל אחד מצרכי הקידום המופיעים לעיל, החל משירותי מחקר מקדים של מילות מפתח, דרך שירותי אופטימיזציה לקוד ותוכן האתר ועד לשירותי תוכן וטיפול נקודתי בנראות האתר ובניית פרופיל קישורים איכותי.
ניסיון מעשי לצד ידע מקצועי- מאפיין נוסף של חברות קידום אתרים מקצועיות ומנוסות קשור לניסיון המקצועי והמעשי העומד לרשותן, וזאת מכיוון שכל אחת מהפעולות הנחוצות להליך הקידום האורגני, מצריכה לא מעט ידע מקצועי בתחום הקידום אותו צוברים ברוב המקרים עם הניסיון המעשי, ולכן, חברות לקידום אתרי אינטרנט בגוגל מובילות הן חברות קידום המחזיקות ברזומה עשיר של אתרים אותם הן קידמו במסגרת הליכי קידום אורגני.
הקפדה יתרה על הליכי מעקב ובקרה - הליך הקידום האורגני מצריך את חברת הקידום להיות עם "אצבע על הדופק" לאורך כל שלבי הקידום וזאת לנוכח השינויים הדינמיים המתרחשים בתוצאות החיפוש. לפיכך, חברות הקידום המובילות בתחומן, בודקות את עצמן ללא הרף באמצעות מערכות שונות העומדות לרשותן, וביניהן מערכת גוגל אנליטיקס.
שקיפות מלאה - מאפיין נוסף של חברות הקידום המובילות הוא נושא ההתנהלות הישירה אל מול הלקוח. חברות מקצועיות דואגות לספק ללקוחותיהן, מגוון רחב של דו"חות מעקב ובקרה באמצעותם ניתן לפעול בשקיפות מלאה מול הלקוח.
צוותי עבודה מתוגברים - חברות קידום מובילות מעמידות לרשותכם צוותי עבודה מתוגברים בכל רגע נתון, דבר המבטיח לכם מענה מיידי ומקיף לכל נושא או בעיה המתעוררת לאורך הליך הקידום האורגני. ברוב המקרים, כל לקוח בחברת קידום מובילה, זוכה ליחס אישי מצידו של מנהל פרויקט המלווה את פעילות הקידום של אתר הלקוח לאורך כל הדרך.
מאפיינים אלו הם הפרמטרים המרכזיים לבחירת זהותה של חברת הקידום. כמו כן, חשוב ומומלץ לקיים פניה יזומה ללקוחות החברה בהווה ובעבר, וזאת על מנת לבדוק מולם את שביעות רצונם מתוצאות הקידום אותן סיפקה להם החברה.

מטרות הליך הקידום - מה חשוב לדעת?

המטרה העיקרית של כל תהליך שירותי קידום אתרים אורגני SEO היא עלייה מתמדת בתוצאות הדירוג עד לדף תוצאות החיפוש הראשון תחת כל מילת מפתח ו/או ביטוי מפתח רלוונטי. יחד עם זאת, לצד המטרה העיקרית ישנן לא מעט מטרות משנה הכוללות: עלייה מתמדת במספר הכניסות לאתר ושיפור מתמיד באחוז ההמרה באתר. כמו כן, ישנה מטרה לא פחות חשובה אותה חשוב להציב לאחר הגעתכם לדף התוצאות הראשון והיא: להישאר בדירוג זה לאורך זמן.
באדיבות אקסטרה דיגיטל https://www.extra.co.il