אם עוד לא הצלחתם לזהות על איזה סוג עבירות אנחנו מדברים – לא נשאיר אתכם במתח. על עבירות מס שמעתם? כאן תקבלו את כל המידע על העבירות שטובי הסלבס מואשמים בהם (מי אמר בר רפאלי ולא קיבל), על מה נחשבת לעבירת מס ומתי נשלחים לכלא בגין ביצועה. את כל המידע המובא כאן אנחנו מקבלים ישירות ממשרד עורכי הדין זלצברג פולק, המתמחה, כמובן, בתחום של עבירות מס, ואשר מייצג הרבה מאוד לקוחות בתחום זה ומלווה אותם עד להשגת התוצאות הטובות ביותר האפשריות.
מהן עבירות מס?
עבירות מס הן שמן הכולל של שלל עבירות שקבועות בפקודת מס הכנסה [נוסח חדש], בחוק מס ערך מוסף תשל"ו- 1975 ובחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) תשכ"ג-1963. העבירות עצמן מתבססות על החוק בישראל, הקובע את חובת תשלום המיסים לרשויות השונות. השתמטות מתשלום מיסים הינה עבירה פלילית חמורה ביותר, כמו גם תשלום מיסים חלקי. אבל, השתמטות מתשלומי מס היא איננה העבירה היחידה המשתייכת למשפחה של עבירות מס. מעשה, דיני המיסים בישראל כוללים הרבה מאוד עבירות אשר חלקן מאוד מהותיות וחמורות כדוגמת העלמות מס, אולם חלקן טכניות מאוד וכלל לא מוכרות לאזרחים בישראל.
בין עבירות המס המוכרות יותר ניתן למנות:
  • אי דיווח על הכנסות
  • זיוף קבלות
  • אי הגשת דו"ח הכנסות שנתי לרשויות
  • ועוד רבות אחרות.
1 צפייה בגלריה
 זלצברג פולק עורך דין פלילי צווארון לבן
 זלצברג פולק עורך דין פלילי צווארון לבן
זלצברג פולק עורך דין פלילי צווארון לבן
(צילום: יח"צ)
תשלום מיסים הוא חובה, והשתמטות מתשלום מיסים מהווה עבירה פלילית חמורה, אך לא רק. דיני המס בישראל מונים מספר רב של עבירות פליליות שחלקן מהותיות וחמורות מאוד, וחלקן טכניות ולא בהכרח מוכרות לאזרח מן השורה.
חשוב לדעת, שעבירות מס הן עבירות שמאוד קל להגיע למצב שמבצעים אותן, וזאת, כאמור, מכיוון שלא מכירים מספיק את החוקים. בין העבירות שרבים מהאנשים לא מודעים לכך שהן עבירות ניתן למנות את הבאות:
  • אי תשלום מס עבור השכרת דירות – אם אתם משכירים דירה אתם צריכים להעביר מס של 15% לרשויות עבור שכר הדירה שאתם מקבלים.
  • הוצאת חשבוניות פיקטיביות על מנת לקבל הגינן החזר – זאת עבירה שעושים, כמובן, ביודעין, אבל חשוב לדעת שיכולים לגלות זאת אם מחליטים לחקור ולבדוק אם אכן בוצעה עסקה בפועל או לא.
מי חוקר את עבירות המס?
עבירות המס לא נחקרות על ידי המשטרה כמו עבירות אחרות בחוק הישראלי, אלא על ידי רשות המיסים. חשוב לדעת כי רשות המיסים מפעילה חוקרים מיומנים הבקיאים מאוד בתחום המס, ולכן כדאי מאוד, בעיקר אם אתם בעלי עסק או חברה, לשכור את שירותיו של עורך דין לעבירות מס ולהתנהל על פי עצותיו תמיד.
חשוב לציין, שגם אם נקראתם לחקירה ברשות המיסים אתם זכאים לכל הזכויות שחלות על חשודים בביצוע עבירות אחרות, ובהן, למשל, הזכות להתייעץ עם עורך דין. במקרה זה חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין לעבירות מס אשר מתמחה בתחום ואשר יש לו ניסיון רב שנים.
אמא של בר רפאלי נכנסה לכלא. האם העונש הוא תמיד מאסר על עבירות מס?
לא. אמנם עבירות מס נחשבות לעבירות חמורות מאוד ומשתייכות למשפחה של "עבירות צווארון לבן", אולם לא תמיד העונש הוא מאסר על עבירות מס. ישנם מקרים בהם אפשר יהיה להמיר את המאסר בתשלום לרשויות המס, אולם יש לקחת בחשבון שיהיה מדובר בסכום גבוה במיוחד.
המאמר באדיבות משרד עורכי הדין זלצברג פולק, המספק ייעוץ, ליווי וייצוג משפטי לפרטיים, עסקים וחברות בתחום של דיני מיסים.
אין האמור לעיל מחליף התייעצות עם עורך דין פלילי המתמחה בעבירות "צווארון לבן" בגין מקרים ספציפיים בתחום דיני המס.