עדי גבירצמן סבלה במשך שנים מכאבי בטן ורגישויות עד שהבינה איזו תזונה עושה לה טוב. עם השנים הפכה למומחית לתזונה מאוזנת, כתבה חמישה ספרי מתכונים שנמכרו באלפי עותקים ומתחזקת בלוג משגשג וקהילה של אלפי עוקבים ברשת.
3 צפייה בגלריה
עדי גבירצמן
עדי גבירצמן
עדי גבירצמן
(צילום: ריאן פרויס)
בבלוג שלה מככבים כל המאכלים המושחתים, רק בגרסה מאוזנת: עוגיות, לחמים, פיצות, מאפים וגם עוגות וקינוחים – כולם ללא גלוטן, ללא סוכר ודלי פחמימות.
"את המתכונים פיתחתי והכנתי לאורך השנים, לאור צורך בריאותי", היא אומרת. "בהיסטוריה המשפחתית שלנו יש סרטן המעי הגס. בנוסף, מאז שהייתי ילדה, סבלתי מכאבי בטן מכאבים בגוף. כדי למצוא פתרון למצב החלטתי לחקור צורות תזונה שונות מאלו שהכרתי, כמו הקיטו, הפליאו והדל פחמימה. בדקתי מה מתאים לי ומה גורם לי להרגיש יותר טוב. זו הייתה ההתחלה".

3 צפייה בגלריה
עדי גבירצמן. "זה משנה חיים במלוא מובן המילה"
עדי גבירצמן. "זה משנה חיים במלוא מובן המילה"
עדי גבירצמן. "זה משנה חיים במלוא מובן המילה"
(צילום: ריאן פרויס)

גבירצמן (47), נשואה ואם לשלושה, היא בת לאם אדריכלית ואב שעסק בתחום הפיננסים. את דרכה המקצועית החלה הרחק מהמטבח. יש לה תואר בעיצוב אופנה בשנקר, תואר בעיצוב תעשייתי בבצלאל ותואר שני במנהל עסקים בניהול עיצוב באוניברסיטת פראט שבניו יורק.
לאחר סיום לימודיה היא התגוררה כ-13 שנים בניו יורק ועבדה כמנהלת עיצוב של חנויות וחלונות ראווה בחברות אופנה מוכרות כמו אן טיילור וזארה. "למרות אהבתי לעיצוב, לעולם הקולינריה תמיד היה אצלי מקום בלב. לאורך השנים למדתי בקורסי אפייה וקונדיטוריה בשביל הנשמה".
כמו רבים אחרים, גם עבור גבירצמן הקורונה שינתה את כללי המשחק ובלי שתכננה בכלל, הפכה אהבתה לאוכל לקריירה משגשגת.
"בקורונה היה לי זמן להיות המון במטבח. צילמתי ושיתפתי מתכונים ברשתות וקיבלתי פידבקים מטורפים. יש הרבה אנשים שהתזונה הזו מעניינת אותם. בדרך כלל אלו אנשים הסובלים מאתגרים בריאותיים שקשורים לסוכר או למשקל, וכל מי שרוצה להיטיב את אורח החיים התזונתי שלו. זה משנה חיים במלוא מובן המילה. כיוון שאין תחליפי קסם, השינוי המהותי הוא בצריכת מוצרים כמו קמח שקדים וקוקוס, יותר שומנים וחלבונים (ביצים, עוף וגבינות) ופחות סוכרים ופחמימות".
גבירצמן טוענת שאמנם התזונה נחשבת "טרנדית" ומוכרת ברמה הבינלאומית, אבל פה בארץ, למרות החשיפה והאהדה ההולכת וגוברת, עדיין יש אליה התייחסות מאוד מצומצמת מבחינת חומרי גלם וההיצע ברשתות השיווק והמזון.
בימים אלה, לקראת פסח, מוציאה גבירצמן את ספר המתכונים הדיגיטלי החדש שלה, "לחמים וכריכים", על טהרת אפייה נטולת גלוטן וסוכר ודלת פחמימה.

3 צפייה בגלריה
ברד פודינג. הלחם שבתחתית עשוי מקמח שקדים
ברד פודינג. הלחם שבתחתית עשוי מקמח שקדים
ברד פודינג. הלחם שבתחתית עשוי מקמח שקדים
(צילום: ריאן פרויס)

ברד פודינג

הקינוח הזה מגיע מהמטבח הבריטי והחוזקה שלו היא בשילוב המושלם בין הטעם, המרקם והריח. בתחתית יש לחם ספוג בטעמים ובחלק העליון, קריספיות עם הפתעה בכל ביס.
ללחם:
1/2 כוס חמאה מומסת
1/2 כוס מים
2 ביצים
1/4 כוס ממתיק סוכר חום
2 כוסות קמח שקדים/אגוזים
1 כפית אבקת אפייה
1-2 כפות צימוקים/אוכמניות מיובשות ללא תוספת סוכר
מצרכים לפודינג:
2 ביצים
1 כוס שמנת מתוקה
1/4 כוס ממתיק סוכר חום
1 כף איסטנט פודינג וניל
1/2 כף תמצית וניל/מייפל (לא מייפל עם סטיביה כי יש לזה טעם לוואי)
1.5 כפית קינמון
להוסיף מעל צימוקים / אוכמניות מיובשות ללא תוספת סוכר
1-2 כפות ממתיק אבקת סוכר לקישוט לפני הגשה
ההכנה:
לחמם תנור ל-180 מעלות. בקערה גדולה לערבב ביחד את הרכיבים הרטובים של הלחם; חמאה, מים וביצים.
להוסיף לתערובת את הממתיק, הקמח ואת אבקת האפייה ולערבב היטב ליצירת תערובת אחידה. להעביר את הבלילה אל תבנית לחם משומנת או עם נייר אפייה ולאפות למשך 40-45 דק’, עד להזהבה קלה, כשקיסם נעוץ יוצא יבש.

קראו גם:

ברגע שהלחם מוכן להניח בצד לקירור.
אחרי שהלחם מתקרר “לקרוע”/לפרוס אותו אותו לפיסות/קוביות בגודל בינוני עד גדול יחסית ולשים בתבנית אפייה משומנת/עם נייר אפייה.
לחמם שוב תנור ל-180 מעלות ולהכין את הפודינג. בקערה נוספת לערבב את רכיבי הבלילה של הפודינג ולשפוך אותה אל התבנית עם קרעי הלחם.
לפזר מעל אוכמניות / צימוקים. להכניס לתנור לאפייה של כ-40-45 דק’, עד להזהבה.
לפזר מעל מעט אבקת סוכר ולהגיש חמים. לצנן בערך 15-20 דק’, לפני שפורסים ומגישים.