דילן דרור רק בן 15, אבל סדר היום שלו עמוס לא פחות משל מנכ"ל בחברת היי טק. כך גם המעטפת שלצידו: יש לו סוכנים מסוכנות רוברטו, יש סביבו צלמים ומפיקים מוזיקליים, וכמובן, הוריו, שמשמשים כסוכנים לכל דבר.
6 צפייה בגלריה
דילן דרור
דילן דרור
דילן דרור
( צילום: עוז מועלם)
מה שהחל ביוטיוב, שם יש לו כיום כ-250 אלף מנויים, ובטיקטוק, שם הגיע מספר העוקבים ל-700 אלף, הפך להרבה מעבר לכך. כיום דרור הוא זמר, שחקן, מנחה וכוכב במשרה מלאה. הוא אומנם נער, אך כשמדברים איתו מרגישים שמדובר באדם בוגר.
מה שגרם לאנשים להתחבר לתוכן של דרור הם הדברים הלא שגרתיים שהוא עושה, או כפי שקוראים לזה בשפה של דור ה-Z 'אתגרים'.
דרור, נולד וגדל בגן יבנה. כשהיה בן שנה עברה המשפחה לגן דרום. כשהיה בן 12, חבר של אביו, צלם במקצועו, הגיע אליהם הביתה. "הוא הכיר אותי כילד שובב שעושה שטויות ובלגן בקטע מגניב", מספר דרור, "הוא ראה את הטרמפולינה והבריכה שיש בבית ואמר לי שאני חייב לעשות משהו ולהעלות את זה ליוטיוב.
"זרמתי איתו, פשוט תיעדתי את עצמי עושה כיף, העליתי ליוטיוב וזה תפס. מפה לשם התחלתי בעוד וולוגים, עוד אתגרים, העליתי את הרמה והבאתי פעם אחר פעם אתגרים פסיכיים ומתיחות מיוחדות, דברים שפחות רואים בארץ.

האתגר של משחק הדיונון
(מתוך עמוד הטיקטוק של דילן דרור)

"כשראיתי שהפלטפורמה של הטיקטוק התחילה לתפוס, התחלתי להעלות את הסרטונים מהיוטיוב גם לשם. בשלב מסוים הבנתי שאי אפשר להישאר לעד רק ברשתות החברתיות ועכשיו אפשר להגיד שכבר התפתחתי לתחומים נוספים כמו שירה ומשחק. אני מנסה לגעת בכמה שיותר תחומים".
ספר על הסדרה 'רוני ותום'.
"זו תוכניות ילדים המבוססת על הספרים של חמיצר. צילמנו שתי עונות ובינתיים עלתה הראשונה. היו צילומים לא קלים ואינטנסיביים מאוד באמצע הקיץ, בחום מטורף בתל אביב, זו הייתה חוויה. אני משחק את רוני, ילד מסודר עם אורח חיים מוקפד, שתמיד משקיע, לומד ומוציא ציונים טובים בבית הספר.
"לפתע מגיעה ילדה חדשה בשם תום לבית הספר, הם מתחילים לריב ולא מסתדרים ואז רוני מגיע לבית שלה, שהוא לא בית שגרתי, היא גרה באוטובוס, הוא מתנצל בפניה, הם הופכים להיות חברים ויוצאים להרפתקאות ביחד. יש כל מיני בעיות ופשעים שמתרחשים בבית הספר והם מחפשים ביחד ביצע את כל הפשעים".

6 צפייה בגלריה
דילן דרור. "כל המשפחה התרגשה והייתה בהלם מהמשחק שלי"
דילן דרור. "כל המשפחה התרגשה והייתה בהלם מהמשחק שלי"
דילן דרור. "כל המשפחה התרגשה והייתה בהלם מהמשחק שלי"
( צילום: עוז מועלם)

איך זה היה בשבילך כילד בן 15 לשחק תפקיד ראשי בסדרה?
"זה תפקיד המשחק ראשון שלי ובאמת הופתעתי והתרשמתי מעצמי. היה מאוד מרגש לעשות את זה, כל המשפחה התרגשה והייתה בהלם מהמשחק שלי, וגם אני. לקחתי את מה שאני יודע ומכיר מהרשת והבאתי את זה לידי ביטוי גם במשחק.
"זה שונה מאוד ממה שעשיתי בדרך כלל, הייתי מנחה ב'ששטוס' בערוץ הילדים בעונה האחרונה ואני עושה ולוגים ואתגרים ברשת, אבל הפעם זה היה שונה כי יש לך דמות וצריך להתרכז בה ולזכור טקסטים. בוולוגים אני דילן, אני מי שאני, אבל פה אני צריך לשחק דמות. אף פעם לא למדתי משחק אבל לפני שניגשתי לאודישן עבדתי עם אור בן מלך והוא באמת לימד אותי המון".

6 צפייה בגלריה
דילן דרור (15) צבר מיליוני צפיות ברשת והופך לשחקן ראשי בסדרה חדשה
דילן דרור (15) צבר מיליוני צפיות ברשת והופך לשחקן ראשי בסדרה חדשה
דילן דרור. "הצילומים לקליפים באיסלנד היו חוויה ענקית"
( צילום: עוז מועלם)

כשפגשנו את דרור הוא צילם באזור דרום תל אביב קליפ לקאבר שהוא שר לשיר 'נופל וקם' של 'שבק ס' יחד עם שי הורוביץ המכונה 'שרק'. הקאבר יתווסף לארבעה שירים מקורים שהנער כבר הוציא – 'קחי נשימה', 'תמיד חוזר אליי' ושני הסינגלים האחרונים שצולמו להם קליפים מושקעים במקומות עם נופים מטורפים וטבע מדהים באיסלנד 'אי בודד' ו-'חמש עשרה'.

קאברים ושירים


"לא ידעתי מגיל קטן שאהיה זמר", הוא מודה, "אבל עם כל הפרסום ברשת ניסיתי גם את תחום השירה והבנתי שאני אוהב את זה. בקרוב הולך לצאת קאבר וכמה שירים מקוריים נוספים שכתבתי ביחד עם המפיקים המוזיקליים שלי, כולם עם קליפים מושקעים. הצילומים לקליפים באיסלנד היו חוויה ענקית.
"הצלם שלי היה שם בחופשה משפחתית, הוא חזר וסיפר לי ולאבא שלי על הנופים עוצרי הנשימה שיש שם. בדיוק היינו צריכים לצלם קליפ לשני השירים החדשים שלי אז בשיא הספונטניות ארזנו מזוודות ונסענו – אני, אבא, הצלם ובמאי וצילמנו בטבע המדהים של איסלנד הרחוקה. היה קפוא ברמה שעוד שנייה כרתתי לעצמי את הידיים, אבל בסך הכל היה פסיכי, מאתגר, ומאוד נהניתי".

6 צפייה בגלריה
ורטהיימר. משתתפת
ורטהיימר. משתתפת
ורטהיימר. משתתפת
( צילום: דנה קופל)

אתה גם מופיע?
"יש לי מופע משלי ואני כבר שנה וחצי מופיע בהמון מקומות. אני מביא כמה חבר'ה שמשתתפים בוולוגים שלי כדי להשתתף איתי גם בהופעה, עושה לילדים כיף, שר את השירים שלי ועושה להם כל מיני אתגרים בשידור חי. לדוגמא, יש לי כלוב עם ג'וקים, אני קורא לאימהות ולילדים לעלות לבמה, שם להם ג'וקים על הידיים ומביא פרסים למי שעומד בגבורה בזה. בעיקרון אני פשוט מביא את דילן לבמה - אני שר, משתולל ועושה כיף".
זה נראה שהיום בזכות הרשת כל אחד יכול להפוך לכוכב.
"כל אחד יכול לעלות מה שהוא רוצה לרשת ופתאום יהיה סרטון אחד שיתפוצץ וכולם מכירים אותו. אני חושב שזה יפה שכל אחד יכול להביא את עצמו לידי ביטוי, ומי שהתוכן שלו טוב גם יתפרסם ויצליח".
אתה מרגיש שאתה סלב? אנשים עוצרים אותך ברחוב?
"אני מגדיר את עצמי כנער בן 15 שעושה את מה שהוא אוהב ומעלה את זה ליוטיוב, אבל מה שאני רואה בפועל זה ילדים בהופעות ושאני לא יכול ללכת בקניון כי עוצרים אותי בכל שנייה לסלפי. תמיד כשאני הולך לקניון עם חברים שלי אני מוצא את עצמי בין מלא ילדים, שכולם דחוסים עליי בזמן שהחברים שלי בצד אוכלים פלאפל. לפעמים בא לך גם לאכול איתם פלאפל, אבל בסך הכל אני לא מתלונן, אני מת על זה, אני מחבק את כולם ועושה עם כולם סלפי".

6 צפייה בגלריה
חמיצר. כותב הסדרה
חמיצר. כותב הסדרה
חמיצר. כותב הסדרה
( צילום: שאול גולן)

איך התגובות שאתה מקבל מהסביבה?
"המשפחה מאוד תומכת ועוזרת לי וזה לא מובן מאליו, אבא שלי ממש כמו הסוכן שלי. מבחינה חברתית, יש כאלה שתומכים בי ויש כאלה שהתרחקו ממני בעקבות כל זה. האמת שלי אין בעיה עם זה בכלל, מי שלא רוצה להיות לידי ולא מעוניין בחברתי, הכל בסדר. כמובן שיש חסרונות בלחיות את החיים שאני חי ויש פחות זמן להרבה דברים, אבל אני חושב שהיתרונות עולים על החסרונות.
"כל עוד אני נהנה לא אכפת לי מה אנשים אומרים. ביוטיוב כל התגובות מפרגנות, כי זה קהל שבחר לצפות בי אבל בטיקטוק זה שונה כי זה מגיע לאנשים ודעות שונות ויש כאלה שאתה לא בא להם בטוב. יצא לי כמה פעמים שמורות בבית הספר באו אליי בהפסקה, אמרו לי שהבן שלהן חולה עליי וביקשו שאעשה לו סרטון ברכה ליום הולדת, זה נחמד".
יש לך זמן ללימודים, משפחה, חברים ותחביבים?
"אני מפנה לכל דבר זמן. בהתחלה זה היה קצת מבולגן כי לא הייתי מוכן לזה, אבל היום אני מוצא את האיזון בין חיים נורמליים לבין החיים ככוכב רשת, זמר ושחקן. יש לי יומן בטלפון שאני מנהל אותו, וככה אני יודע מתי יש לי כל דבר. אם אני יודע שהחבר'ה קובעים להיפגש במגרש או שיש יום הולדת לאחד החברים, אני רושם את זה לעצמי ביומן כדי שלא אשכח ולא אקבע משהו על זה. לגבי הלימודים, מבחינתי זה מעל הכל.

מתוך הסדרה רוני ותום בערוץ ניקולודיאון
(צילום: מתוך הטיקטוק של דילן דרור)

"יש ימים שאני נאלץ לא להגיע אבל אם זה קורה אז כמובן שאני משלים הכל. בסך הכל אני עושה את מה שאני אוהב ונהנה. העומס לא קל, אבל זה שווה את המחיר. אם לא הייתי אוהב את זה לא הייתי עושה את זה. סדר היום שלי בדרך כלל הולך ככה: קם בשבע בבוקר, מתארגן, עולה בשבע וחצי על אוטובוס לבית הספר, חוזר בצהריים לצילומים או פגישות או שפשוט נפגש עם חברים".
האמנת שתגיע למצב הזה בגיל 15?
"לא דמיינתי לעצמי לרגע שאגיע למצב כזה. זה התחיל בקטע הכי פשוט, ילד בן 12 פותח ערוץ יוטיוב ומתעד את עצמו בשביל הכיף. לשמחתי האנשים הנכונים פתחו עבורי דלתות שונות למקומות שונים. אני חי את החלום ונהנה מכל רגע, למרות שיש רגעים לא פשוטים בדרך".
מה הסרטון הכי נצפה שלך?
"בתקופה שהסדרה של נטפליקס 'משחק הדיונון' שודרה והייתה להיט בכל העולם, עשיתי סרטון בו לקחתי את האתגרים שעשו בסדרה ועשיתי את זה בארץ, רק ברמה ידידותית ובלי רציחות וכל הדברים האלה כמו שיש בסדרה. העליתי את הסרטון הזה לטיקטוק והוא הגיע ל-90 מיליון צפיות. הוא היה ויראלי ברחבי העולם במדינות כמו ארה"ב, ברזיל, הפיליפינים, מקסיקו, אינדונזיה ורוסיה".

6 צפייה בגלריה
דילן דרור. 90 מיליון צפיות
דילן דרור. 90 מיליון צפיות
דילן דרור. 90 מיליון צפיות
(צילום: עוז מועלם)

נשארו עוד חלומות? מה תעשה כשבאמת תהיה גדול?
"האמת היא שאני עדיין לא יודע. נראה לי שאלך בכיוון הזה של שחקן וזמר כי כרגע אני נהנה מזה, אבל בכלל לא בטוח, כי יש מצב שבדרך אגיד שנמאס לי ואפסיק".

קראו גם:

האתגרים של דילן
מה ריתק אליו את העוקבים ואיך צבר כל כך הרבה? הנה כמה דוגמאות
משחק כדורגל שלו ושל עוד ארבעה חברים מול שחקן אחד של מכבי חיפה.
שבירת שיא גינס והכנת הסושי הגדול בעולם.
טיסה למלון הגרוע באירופה ותיעוד השהות שם.
אתגר 24 שעות על מנוף עד שמישהו נשבר.
24 שעות בפארק המים הגדול בעולם.
בניית משאית משוריינת וניסיונות לפרוץ אליה, 24 שעות על קיר טיפוס.
הכנת המצה הגדולה בעולם בפסח.