עם תחילת השבוע וההודעה כי סגנית ראש העירייה עפרה בל מצטרפת לראש העירייה משה פדלון, נזקקה סגניתו השנייה המתמודדת מולו, מאיה כץ, למהלך נגדי שיחזיר אותה למוקד העניינים.
1 צפייה בגלריה
מאיה כץ | צילום: ג'קי רבינוביץ'
מאיה כץ | צילום: ג'קי רבינוביץ'
מאיה כץ | צילום: ג'קי רבינוביץ'
בשיאה של ישיבת מועצה חריגה שהתקיימה אתמול (ג') בה הוחלפו האשמות קשים בין פדלון לכץ בנוגע לעתירה שהגישה כץ לוועדת הבחירות כנגד ראש העירייה בעניין תליית שלטים, הודיעו טובה רפאל, לשעבר סגנית ראש העירייה, ועו"ד איריס אתגר כי הן מזדהות עם סיעתה של כץ.
בכך הופכת הסיעה של כץ לגדולה ביותר מבין המועצה הנוכחית, כחודשיים לפני הבחירות. בקרב כץ מאמינים כי המהלך הזה יאזן את המירוץ הצפוי מול פדלון.
נכון להיום מונה הסיעה של כץ, "צעירים וסביבה נטו", את גרי גוזלן, יונתן יעקובוביץ', טובה רפאל ואת כץ עצמה. בעוד שהסיעה של פדלון, "חזון וניסיון", מונה את סגניות ר"ע עפרה בל ואיה פרישקולניק.
המשמעות היא משקל רב יותר שיהיה נתון לכוחה של כץ בעת קביעת הרכב ועדת הבחירות העירונית והן בתקציב מימון בחירות שיעמוד לרשותה.
רפאל אמרה לאחר הצטרפותה לכץ: ״אני מכירה את מאיה מתחילת כהונתה במועצת העיר בשנת 2008 ולאורך השנים ראיתי את האיכויות הטמונות בה".
אתגר, מצידה, הוסיפה: "בחמש שנים האחרונות בהן כיהנתי, מצאתי את מאיה מנהיגה שקולה, חכמה, ואינטליגנטית. בישיבות המקצועיות גילתה מאיה בקיאות בעובדות ובפרטים, יכולות ניהול, יכולת קבלת החלטות והובלה".
מאיה כץ, מ"מ וסגנית ראש העירייה אמרה בתום הישיבה:
"אני מודה על הבעת האמון המשמעותית בי ובסיעתי. טובה רפאל ואיריס אתגר הן חברות מועצה ושליחות ציבור מהטובות בהרצליה. התנופה המהותית שתמיכתן מוסיפה לנו, ממחישה את העובדה שהציבור בהרצליה רוצה סדר יום ועדיפויות חדש".
ראש העירייה, משה פדלון, אף הוא הגיב על ישיבת המועצה כשאמר:
"אתמול (שלישי) קיימנו את ישיבת המועצה האחרונה של הקדנציה הראשונה שלי. העמיתות שלי, סגניות ראש העיר איה פרישקולניק ועופרה בל הזדהו עם סיעת "חזון וניסיון". אני בטוח שבמועצת העיר הבאה נהיה הסיעה הגדולה ביותר. בימים הקרובים נחשוף עוד חברים בנבחרת שייצגו אתכם במועצה הבאה".