1 צפייה בגלריה
תימור. "זוהי השקעה אדירה, טוטאלית" | צילום: אסף פרידמן
תימור. "זוהי השקעה אדירה, טוטאלית" | צילום: אסף פרידמן
תימור. "זוהי השקעה אדירה, טוטאלית" | צילום: אסף פרידמן
חברת מועצת העיר הרצליה ליאת תימור תסיים בקרוב את תפקידה. החלטתה לא להתמודד לקדנציה שנייה מפתיעה אולי יותר מהחלטתה לפני חמש שנים, להיכנס לפוליטיקה המקומית. תימור (56), תושבת הרצליה זה 26 שנה, אם לשתי בנות (28, 26) ולשני בנים (21, 19).
תימור ערכה והנחתה תוכניות טלוויזיה רבות בתחום סגנון חיים. כמו כן, כתבה שני ספרים ומדריכים בתחום. בימים אלה היא מנחה את תוכנית הטלוויזיה "הביתה", שבה היא מלווה זוגות צעירים בתהליך רכישת ביתם הראשון.
ב-2013 הצטרפה תימור לרשימת "הרצליה שלנו" בראשות יהונתן יסעור. "הוא בכלל לא הכיר אותי קודם", היא מספרת. "ראש המטה שלו, רוני נווה, הכיר אותי מפעילותי בבית הספר ברנדייס, והציע לי להיות מספר 2 ברשימה למועצת העיר. כמי שתמיד היתה במרצ, הצטרפתי לבית האידיאולוגי שלי".
היא נבחרה למועצה, ואחרי הבחירות מונתה ליו"ר החברה לתרבות ולאומנות, וצורפה לוועדת החינוך, לוועדה לשלום הילד ולוועדה לפיסול עירוני. כמו כן כיהנה בשני תאגידים עירוניים — כיו"ר הדירקטוריון של הבריכה בהרצליה ב', וכחברת דירקטוריון המרינה.
מדוע בכלל החלטת להיכנס לפוליטיקה מקומית?
"בד בבד עם עבודתי העיתונאית תמיד הייתי מעורבת בפעילות ציבורית לקידום נשים, אתיופים וילדים בפנימיות. לא מעט עיתונאים נכנסו לעולם הפוליטי. יש קווי דמיון בין שני התחומים — מה ששונה זו נקודת המבט. אחד עושה והשני בוחן ומבקר אותו. נושא החינוך היה תמיד קרוב ללבי וחשתי שאני יכולה לתרום בתחום הזה".
ההישג הגדול ביותר שהיא זוקפת לזכותה הוא הקמת מרכז התרבות הרב-תחומי, שייפתח בעוד כחודשיים בהרצליה פיתוח. "זה לא רק בניין יפה מבחינה ארכיטקטונית, השקענו גם חשיבה יצירתית רבה בתחום התוכן. באותו הזמן גם הגברנו את פעילות הסינמטק ואת הפעילות האומנותית והחינוכית של מוזיאון הרצליה לאומנות עכשווית. השאיפה היתה לחשוף את התלמידים לתרבות ולאומנות מגיל צעיר".
אז מדוע את עוזבת אחרי קדנציה אחת?
"מכל מיני סיבות החלטתי לא להתמודד לקדנציה נוספת, אף שהציעו לי אפילו לרוץ לראשות העירייה. אני אדם של עשייה ואין לי עור עבה מספיק כדי להיות פוליטיקאית. לא באתי לפוליטיקה כדי לתפוס כיסא ל‑20 שנה, באתי לתת כתף כדי לעשות את החיים בעיר טובים יותר. כשיצאתי לדרך לא ידעתי עד כמה גדולה ההתמסרות. אני חייבת לציין שהופתעתי לטובה מהמסירות של חברי המועצה לתפקידם. זוהי השקעה אדירה, טוטאלית, והכל בהתנדבות. העובדה שלא משלמים לחברי מועצה גורמת לכך שרק בעלי יכולת כלכלית יכולים להיות חברי מועצה. אני מכירה רבים שהיו רוצים אך לא יכולים להרשות לעצמם".
כחברת מועצה התרחקה תימור מחשיפה בעיתונות המקומית. "כמי שעדיין עוסקת בתחום התקשורת, לא היה לי צורך להיות מפורסמת יותר, ולא הרגשתי נוח ליחצ"ן את פעילותי. מעולם לא ראית תמונה שלי באירועים, ובעולם שממנו באתי — להידחף לתמונה זה חלק מהעבודה. אילו הייתי יועצת תקשורת זה מה שהייתי מייעצת ללקוח שלי לעשות. עצה שלא יישמתי על עצמי".
תמשיכי בפעילות ציבורית?
"אני יכולה לומר שכל מה שעשיתי היה ביושר פנימי וכמיטב יכולתי. אמשיך בפעילות ציבורית באופן שיתאים לי, אך לא במסגרת פוליטית. יש לי מה לתרום ואני משאירה אחריי קשרים טובים ודלתות פתוחות".