1 צפייה בגלריה
אריאלי. "אין די מחשבה" | צילום: סטודיו דיויז'ן
אריאלי. "אין די מחשבה" | צילום: סטודיו דיויז'ן
אריאלי. "אין די מחשבה" | צילום: סטודיו דיויז'ן
המירוץ לבחירות המוניציפליות בעיצומו, ואל המתמודדים למועצת העיר הרצליה מצטרף שחקן חדש — אורן אוריאלי, בן 44, יליד העיר ובן לאחת ממשפחות המייסדים. לפני יותר מחמש שנים עשה אריאלי הסבה מקצועית מתחום המשפטים והעסקים, והלך בעקבות אהבתו — תחום החינוך. כיום, הוא מורה ומחנך בחטיבת בן גוריון בעיר, וכן מנהל מועדונית יום לילדים שזקוקים לעזרה בלימודים. השבוע הודיע אוריאלי על החלטתו להתמודד על מקום במועצת העיר, כשהמטרה אחת — להיות ממונה על תיק החינוך.
מדוע החלטת להצטרף לפוליטיקה המקומית?
"מצד אחד, מערכת החינוך היא עולם ומלואו, בכל הקשור לעבודה עם ילדים, ולהבאתם למקומות הטובים ביותר שהם יכולים להגיע אליהם. מצד שני, אני מרגיש שאני שייך למערכת שאינה ערוכה להביא את הילדים למקומות האלה. מערכת החינוך, הן של משרד החינוך הן של אגף החינוך העירוני, היא אכזבה גדולה בשבילי, ואני לא חושב שהיא צריכה להיות ככה.
"עיריית הרצליה מקצה כמעט 35 אחוז מתקציב העירייה לחינוך בעיר, היא אחת הערים עם תקציב החינוך הגבוה מבין הרשויות המקומיות. עם זאת, אני מרגיש כמי שנמצא ב'שדה קרב' עם התלמידים ואני שואל את עצמי, איפה הכסף? התלמידים עדיין צריכים לשנן חומר ו'להקיא' אותו במבחן, אין די מחשבה ויש עדיין תלמידים 'שקופים'".
אריאלי מוסיף ואומר, כי "מצב מוסדות החינוך בעיר במצב לא טוב ומתקני בתי הספר מיושנים. אני מלמד באותן הכיתות שבהם למדתי בעצמי לפני 30 שנה, בחטיבת בן גוריון. הכיתות כמעט לא השתנו. כמו כן, אין מדיניות ברורה שמעודדת סקרנות, חשיבה ביקורתית או יצירתיות, ואני לא רואה שהדבר הזה עומד להשתנות בקרוב".
איך לדעתך תוכל לשנות את זה מתוך ספסלי העירייה?
"אני רוצה לבנות תוכנית חומש מסודרת, לא לפעול בשיטת טלאי על טלאי, כמו מה שקורה במערכת הנוכחית. לדעתי, ילד צריך להגיע בבוקר למקום שנראה כמה שיותר קרוב לסלון שלו בבית. ימי הישיבה בשורות צריכים להיגמר. הגיע הזמן לייצר סביבות עבודה אחרות. וכמובן, כמה שפחות ילדים בכיתה ועבודה בקבוצות קטנות. בחרתי לפעול בכל דרך, כדי לשנות את המציאות הקיימת וליצור מציאות חינוכית חדשה.
"אני פועל בתנועה עצמאית — 'דרך החינוך' — אשר אינה תנועה פוליטית. אין לי העדפה למתמודד כזה או אחר, ואשקול לחבור לאחד מהם רק לאחר הבחירות, בתנאי שנושא החינוך יהיה בראש סדר העדיפויות שלו. אחבור לזה שיאפשר לי לממש את חזון החינוך בעיר. חייבים לשאוף לחינוך הטוב ביותר, בתנאי לימוד מהטובים בישראל, וכאלה הנהוגים במדינות מתקדמות".