1 צפייה בגלריה
מימין: צדיקוב, פדלון וגפני בפגישת הפיוס | צילום: פרטי
מימין: צדיקוב, פדלון וגפני בפגישת הפיוס | צילום: פרטי
מימין: צדיקוב, פדלון וגפני בפגישת הפיוס | צילום: פרטי
בחודש מאי השנה עמד חבר מועצת העיר אלעד צדיקוב מסיעת "דגל התורה", במרכזה של דרמה פוליטית. זאת לאחר שהודח מהקואליציה ומהוועדות העירוניות על ידי ראש העיר, משה פדלון. השבוע נערכה פגישת פיוס בין הצדדים, שטוענים כי פתחו דף חדש.
כזכור, לאחר ההדחה פנה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, העומד בראש דגל התורה, לראש העיר וטען כי לא עמד בהתחייבותו שלא לפטר מהקואליציה את צדיקוב, עד לקיום פגישה בין הצדדים. במכתב ששיגר לראש העיר, כתב גפני כי "שוחחנו מספר פעמים על נושא מערכת היחסים בינך לבין אלעד צדיקוב, חבר מועצת העיר, וסיכמנו כי ניפגש ונשוחח על הנושא. לצערי הרב לא עמדת בהתחייבותך ובחוסר הגינות העברת החלטה בישיבת מועצת העיר בניגוד למוסכם בינינו. ברצוני להזכיר כי תמכנו בך לראשות העיר, בהוראתו של מרן הרב שטיינמן. עקב כל האמור, אני מבטל את הפגישה בינינו, עד שתחזיר את המצב לקדמותו".
מאז נותרו היחסים בין השלושה מתוחים עד אשר נפגשו השבוע כל הצדדים והחליטו על פיוס, יישור ההדורים וחזרה לשיתוף פעולה.
נזכיר כי הרקע להדחתו של צדיקוב היה התבטאויותיו נגד הכנסת תכנים של הקהילה הלהט"בית למוסדות החינוך בהרצליה. צדיקוב דרש להפסיק את העברת התכנים האלה במסגרת פעילויות חינוכיות בגני הילדים, והגדירם "ערכים של נטיות הפוכות כמודל נורמאלי הראוי לחיקוי".
ח"כ משה גפני אמר לאחר הפגישה: "אני שמח ומברך על כך שהיחסים בין 'דגל התורה' והרב אלעד צדיקוב, לבין ראש עירית הרצליה משה פדלון, חזרו לתקנם. תמכנו במשה פדלון לראשות העיר בהוראת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א, ואני רואה חשיבות רבה לכך שהרב צדיקוב וראש העיר ישובו לעבוד ביחד ובשיתוף פעולה, גם למען הצרכים הדתיים בעיר וגם עבור כלל צרכי תושבי הרצליה".
מעיריית הרצליה טרם נמסרה תגובה.