בחירות 2023: חברת מועצת העיר הרצליה גלילה יבין פרסמה במהלך החג למאות תושבים בוואטסאפ מודעה שהוכרזה כבר ב-2013 על ידי שופט העליון ג'ובראן כהטעיה.
2 צפייה בגלריה
גלילה יבין והמודעה שפורסמה
גלילה יבין והמודעה שפורסמה
גלילה יבין והמודעה שפורסמה
(צילום: דניאל חנוך, מסך)
במהלך החג, הפיצה מספר 2 בסיעת יש עתיד בהרצליה, בראשות יריב פישר, מודעות בנוגע למשה פדלון בתוך קבוצות תושבים עירוניות, שאמורות להתמקד בנושאי חינוך. המודעה שנשלחה, היא מודעת ״פייק״ שהוכנה והופצה כבר במערכת הבחירות של 2013 על ידי הסיעה בה היה חבר פישר גם במערכת הבחירות דאז, ובה פרסומת המתחזה לכתבה בעיתון, שניסתה לעורר מצג כאילו לפדלון "דיל" עם הדתיים בעיר. על המודעה הזו בדיוק קבע שופט בג"צ סלים ג'ובראן כי זהו ניסיון הטעיה והכריח את פישר וחברי סיעתו להתנצל, ולפרסם באופן פומבי הבהרה כי מדובר בשקר ותעמולה אסורה. וכך היה.

2 צפייה בגלריה
המודעה שהופצה
המודעה שהופצה
המודעה שהופצה
(צילום: מסך)

הורים החברים בקבוצה "חינוך דמוקרטיה הרצליה" זעמו ואמרו : "מכעיס שיש עתיד בהרצליה, שטוענת לליברליות מתייחסת אלינו כטיפשים ומשתמשת בטקטיקות של הפחדה קיצונית בלי הפסקה גם בחג. אותנו הם איבדו".
קראו גם:
ממטה הבחירות של משה פדלון נמסר : "עצוב שמשתמשים בטקטיקות לא חוקיות במערכת הבחירות. אנו מקבלים מאות פניות מתושבים המתנגדים להפחדה הפרועה בקבוצות הוואטסאפ והפצת שקרים, תוך שימוש בבוטים או אנשים שאינם גרים בעיר ומפיצים השמצות חסרות בסיס ושחר. הרצליה עיר מגוונת. מאז שמשה פדלון נבחר לראשות עיריית הרצליה לפני עשור, הרצליה שימרה והגבירה את הליברליות, מדיניות החיה ותן לחיות והקפידה על חופש הדת והחופש מדת. גם לאחר שפדלון יבחר לקדנציה שלישית היא תישמר ציונית וליברלית".
ממטה הקמפיין של יריב פישר לראשות העיר נמסר: "פדלון מבולבל ולחוץ כי הוא מבין שתושבי הרצליה רוצים מנהיגות ליברלית אמיתית וזה מה שאנחנו נביא להרצליה אחרי הבחירות. פדלון נתמך על ידי הכוחות הדתיים השמרניים והקיצוניים של הרצליה ומתכנן להכניס לניהול העיר משפחות פשע ואת התומכים הכי גדולים של המהפיכה המשטרית בישראל.
"אנחנו לא ניתן לזה לקרות. אנחנו נחזיר את הרצליה להיות עיר ליברלית, דמוקרטית שמייצגת את הרוב המוחלט של התושבים שלה. לא יפחידו אותנו, לא באיומים ולא בתביעות השתקה. הגיע הזמן שראש העיר יבין שתם זמנו. יש עתיד להרצליה ליברלית".