התפתחות הטכנולוגיה הביאה לתלות הולכת וגוברת של האדם בטכנולוגיה זמינה, בדגש על תהליכי דיגיטציה מתקדמים וכניסתם של מכשירים חכמים. בד בבד, נאגר מידע עצום לגבי קבוצות אוכלוסייה המשתמשות באמצעים הטכנולוגיים.
בתקופה זו מתפתח תחום הניתוח האיכותי של אותו המידע.
זה יאפשר הבנה טובה לנפשו של המשתמש, וישפר את מערכת הנאמנות ואת האמינות בין הלקוח למותג. מהלך שכזה יקטין את החדירה לפרטיות ,ולמעשה יגדיר מחדש את נושא האתיקה של מערכות הבינה מלכותית .
ההתפתחות של עולם ה-AI הביאה את יכולת החיזוי אודות פעולותיו של אדם (או ארגון) כנגזרת מניתוח פעילותו בעבר ברשתות החברתיות ובסך הפעולות שביצע במערכות דיגיטליות כאלה ואחרות , והתוצאה הייתה, יצירת סגמנטים רחבים של פרופילים אישיותיים של קבוצות משתמשים
היזם, איש העסקים ומטפס ההרים יורם קראוס, חוקר את הדור הבא של מערכות הבינה מלאכותית . לדבריו, כניסת והטמעת מערכות SAI יוטמעו תשפר את אינטרקציה בין אדם למכונה ותקטין את התלות שלנו במונופולים: אמזון, גוגל, פייסבוק וכו'. השימוש שלנו ביצירת סגמנטים רחבים של פרופילים אישיותיים תלך ותקטן , מה שיעביר את הכוח למותגים הקטנים. אלה יוכלו לבצע ניהול נכון מול המפרסמים שלהם. הפעולה הזאת תגביר את הנאמנות והאמינות בין הלקוח למותג ולהיפך, ויחסי המרה של הפרסום ישתנו באופן מהותי כלפי מעלה ורמת השירות תלך ותגדל. מה שיאפשר לנו להפסיק את התמכרות שלנו למונופולים .
1 צפייה בגלריה
 "מפגן כוח מאיים"
 "מפגן כוח מאיים"
היזם, איש העסקים ומטפס ההרים
(צילום: Shutterstock)
"המערכת שמפותחת בימים אלו , בונה את פרופיל המשתמש דרך מכשיר הטלפון באמצעות כלי SAI (אינטואציה ורגש למערכות בינה מלאכותית) ללא שימוש במידע ברשת. זה יאפשר למותג יכולת הבנה של המשתמש הבודד, מה שלא קיים היום. כתוצאה מכך נפתח עולם חדש לחלוטין שלא היה קיים עד היום .
יורם קראוס, איש עסקים המחזיק ברזומה עשיר מאוד בעולמות ההיי טק והנדל"ן, צופה כי תקציבי הפרסום יחולקו בין הפלטפורמות השונות בעתיד. כמו כן, יכולת הקנייה הדיגיטאלית תצמח באופן משמעותי.
כמו כן מערכות AI שקיימות היום מוגבלות ביכולת שלהן ,בגלל מבנה העבודה על ביג דאטה, ומספקות יחסי המרה שנים בין 2-4%. SAI שנמצא בפיתוח תיישם מערכת אינטואיטיבית שתנהג בפרטיות המתבקשת מול הלקוחות שלה ותשפר את הביצועים במאות אחוזים".
יורם קראוס, החתום על מיזמים מצליחים בעולם ההיי טק מדגיש כי בעתיד הקרוב, היכולת לקדם תכנים קיצונים ופייק ניוז תקטן, שכן הפלטפורמות הקטנות ישלטו במערכת וינווטו בעצמן את הפרסומות, את ההודעות ואת קהל היעד. המסחר בדאטה של המשתמש ילך ויקטן.
"עסקים יוכלו לפרסם בעצמם ולהפסיק את התלות בפלטפורמות הגדולות. זה יאפשר להם להגדיל רווחים ולהקטין את ההוצאות על פרסום חיצוני. עסקים יכירו היטב את המשתמש הבודד ולא יכלילו אותו בתוך קבוצה צרכנית דומה. העולם האנלוגי ימשיך לתת שירות כפי שהוא מכיר וימוזג לתוך העולם הדיגיטלי. כלי בינה מלאכותית ידעו לייצר אינטואיציה ורגש. זהו העתיד של עולם הפרסום והמחשוב. היכולת שלנו להטמיע אותו בכל IOT ,יוצרת לנו כלים שירגישו אותנו ויתנו לנו את השירות הטוב ביותר המתאים לנו ביותר.
כאשר יושבים לשיחה עם יורם קראוס, המוח מתחיל לעוף ולשייט למחוזות העתיד. הידע העצום שבו הוא מחזיק ויכולתו להיות יזם שדוחף ומפתח רעיונות וטכנולוגיה, יוצרים אופטימיות לעתיד טוב יותר.
והוא מרחיב : "החלטותיו של האדם אינן בנויות רק על ניסיון העבר. הבנת המניעים שלו תאפשר יצירת מענה מותאם לצרכיו של האדם בזמן, מרחב והתרחשות מתחלפים. תחום ניהול המידע והפרטיות מתקדם כדי להעצים את הפרט בעולם הדיגיטלי, בשל היכולת לייצר אינטראקציה מלאה בין אדם למכונה. בעתיד הקרוב נבין לחלוטין את דמות המשתמש היחידני בעולם הדיגיטלי על כל רבדיו, כולל מכלול ההבנה, האינטואיציה והרגש שלו. השימוש בתובנות אלו יביא לצמיחה ודיוק בתחומי חיים רבים (פיננסים, בריאות, פנאי ועוד).ויחזיר את המשתמש לקדמת הבמה"
ובכן, דומה כי ניתן יהיה לספק שירות מותאם אישית לאישיותו של המשתמש ובכך תתאפשר קפיצת מדרגה באיכות השירות ובמוכנות של הצרכן לצרוך את השירות. מיפוי המשתמשים בהתאם לפרופילים ותכונות אופי של הפרט, הוא למעשה שימוש במידול מתמטי ליצירת פרופיל של הפרט. בשטח תיווצר התאמת רצף מסרים אישית תחת אתיקה מוגדרת והגנה על הפרטיות.
SAI שואפת לייצר פרופילים אישיותיים, המבוססים על תכונות אופי פרטניות בתוך קבוצה. יתבצע שילוב בין יכולות AI אחרות לבין SAI, כך לפטפורמה/המותג תהיה יכולת שליטה ובקרה על המידע, הפרטיות, הביצועים ויכולת התאמת המידע למשתמש. המערכת תכלול בקרה אוטומטית, המבצעת הערכה רציפה של הפרופיל של הפרט ושל כלל הפרטים המקושרים לארגון או חברה ומייצרת התרעות אודות שינוים באפיון שלהם ואודות תנועה בתוך הקבוצה ומחוץ לקבוצה, כך שתתאפשר יכולת תגובה בזמן רלוונטי והתאמת השירות, המוצר והמסרים.
לסיכום: "הטמעת התובנות של SAI , תאפשר התמודדות עם בעיות קיימות ועתידיות באמצעות מידע עשיר ומדויק יותר.
התוצאה היא היכולת להטמיע את המוצר ב-IOT ולפתור אתגרים שהעולם היום לא מסוגל להתמודד איתם. המערכת משנה לחלוטין את יכולות ההשפעה והנדסת ניהול תהליכי קבלת החלטות הן של המשתמש והן של מותג".