את הסיפור על צור גרנות, כל אחד בהרצליה מכיר. הוא זה שהופך את הכלבים הכי קשים ליצורים רכים, כנועים ושלווים. יש אנשים עם כל מני כישרונות בעולם, צור נולד עם היכולת להבין, לדבר ולספק לכלב את כל מה שהוא צריך.
זה החל כשהיה תינוק וזחל מתחת לספה, כשגדל רצה להיות כלב והגיבור הטלוויזיוני שלו היה : ידיד לעת צרה...
כל חייו התנהלו לצד כלבים. כאשר חי 20 שנה במזרח הרחוק ועשה חייל כאיש מכירות, חי לצד כלבים פראיים ולמד מהם המון. למרות שזו הייתה תשוקתו, הוא לא ראה איך אפשר ליצור מהתחביב הזה פרנסה. צור שנא לאלף ולא רצה להיות וטרינר.
במרוצת השנים הוא התבקש על ידי חברים לעזור במגוון משימות. כאשר היו צריכים ארבעה אנשים להחזיק כלב ענק על מנת לשים לו טיפות עיניים, צור עשה זאת בשלווה לבדו.
לימים, רכש צור כלב מיוחד – נאטו. השניים הפכו לשותפים לחיים. זה היה הכלב הראשון שצור בחר, השאר תמיד הגיעו אליו.
"חיפשתי כלב אמיץ וחזק שינהג ככלב גדול ויהיה קומפקטי מספיק לטוס איתי בחזרה לישראל, שם גרו הוריי המזדקנים. רכשתי ג'ק ראסל טרייר גזעי, כלב ענק בגוף קטנטן.
במשך 10 חודשים נאבקתי בבירוקרטיה כדי להטיס אותו לישראל. במהלך התקופה עברתי עם הכלב המון חוויות שהשפיעו לטובה על כלבים אחרים ואז הבנתי שבדומה ללוחש לכלבים, גם לי יש את היכולת ואת הרצון להתפרנס מהתחום. יחד איתו הגענו ופתרנו עשרות בעיות של כלבים אגרסיביים, רכושנים, חרדים".
כאשר השמועות החלו לצוץ, הגיעו גם הלקוחות. צור שכר דירה עם גג גדול בהרצליה והחל לטפל בהתנהגות הכלבים. תאונת המעלית בה נהרג נאטו, איימה לשבור אותו. הוא התאבל וחשב שחייו הסתיימו.
1 צפייה בגלריה
צור גרנות
צור גרנות
צור גרנות
(צילום: יח"צ)
הקריאה הבאה לטפל בכלב ובבעליו היא שהחזירה אותו לתפקד. הוא החל לבנות שיטת טיפול המתבססת על ארבעה מהלכים. פגישה אחת בת שעתיים-שלוש ובעלות של 700 שקלים כדי לשנות את התנהגות הכלב. מהר מאוד הבין שהשילוב בינו לבין כלבו האהוב שנפטר היה משובח, אבל הוכח שהוא מסוגל לעשות את העבודה לגמרי בעצמו בצורה מושלמת.
"העבודה היא ריפוי בשבילי. לקוחות קוראים לי - צוריק כלב. כרגע אין לי כלב משל עצמי, זה שומר על הלהט שלי לעבוד עם כלבים אחרים. אני מטפל במהירות בכל בעיה: אגרסיביות, רכושנות, חרדות, הרס בבית, חרדת נטישה. הטכניקה שלי שונה מאילוף ואינה דורשת חזרה אינסופית. אני מוותר על לימוד שפה חדשה ומדבר עם הכלב בשפה שלו כדי ללמד אותו כללי התנהגות.
הפגישה מחולקת לארבעה חלקים ונפתחת כשאני רואה בפועל את הבעיה שאותה מתאר בפניי הבעלים של הכלב. אם הכלב נורא נובח אני בודק איך הבעלים מנסה להרגיע את הכלב, באיזו טכניקה הוא משתמש. מזמן הבנתי שאנשים עושים טעויות בטיול עם הכלב, באופן האחיזה. אחרי שראיתי את ההתנהלות של הבעלים מול כלבו, אני יוצר מול הכלב מנהיגות וצריך להוכיח לכלב שאפשר לסמוך עליי. הכלב מחפש אדם רגוע, סמכותי, שנותן כיוון והגנה. בשלב הזה אני ממש מלמד את הכלב להתנהג בכל הסיטואציות שקשות לבעלים. אני נותן דוגמה איך אני נוהג ומבקש שיחקה אותי ויהיה רגוע וכנוע במובן של התמסרות לסיטואציה".
ומה בקשר לבעלי הכלב?
זה החלק הגדול והרביעי במפגש. אני מלמד את הבעלים ליצור כלפי הכלב את דמות המנהיג שהכלב מחפש. הוא לומד לייצר אותה בכל רגע נתון. כלב ממלא הנחיות ולא לוקח החלטות. לפני תחילת הפגישה אנו מגדירים מראש מטרות ואם לא אגיע אליהן, לא אגבה תשלום. למשל, אם הכלב משתולל בכל פעם שהוא רואה חתול, אני אצליח תוך שעתיים לגרום לו להתעלם מכל חתול שיעבור בסביבה."
לקוחות מעידים שהתנהגותן הכלבים מחזיק באחוזי הצלחה מטורפים. משפחה שהכרנו על המרפסת הסבירה שצור מנחיל לאחד מהם את המנהיגות ומשם זה מחלחל הלאה. תמיד אפשר להזמין מפגש נוסף לשאר בני המשפחה.
צור מסכם: "הכול קורה במפגש אחד למעט מצבים שבו קיים פער אדיר בין הבעלים לבין הכלב. אם הכלב מאוד מתוח וחרד והבעלים לא משדר רוגע וסמכותיות, הרי שצריך לקזז את הפער ולאזן בין הצדדים. במצב כזה הם מביאים את הכלב אליי לחוג שעולה 300 שקלים ואני נמצא מאה אחוז זמן עם הכלב ומתקן את המצב".
לדף הפייסבוק - לחצו כאן