המלחמה והאיומים הבליסטיים על ישראל מטילים ואמצעי תעופה עוינים העלו את סף החרדה והדאגה בקרב מיליונים מתושבי ישראל. שום אזור לא מוגן, שום עיר אינה חסינה, בייחוד לא אזור השרון הסמוך במרחק יריקה מקו התפר שכל פצמ"ר שנורה לעברו או לידו יכול להביא לנזק רציני. רק לפני כשבועיים מחבלים מטול כרם ירו לעבר ישובי בת חפר הנמצאת בסמיכות לכל ערי השרון, דבר שהגביר את החרדה בה מצויים תושבי ערים אלו הגבוהה גם כך.

3 צפייה בגלריה
מיגון מבנים
מיגון מבנים
מיגון מבנים
(צילום: ש.י.ר. מיגון מבנים)

בעקבות הצורך העז באמצעי מיגון שיקנו בטחון אמיתי לתושבים החלו לחפש ועדי בתים משותפים באזור השרון פתרונות עבור חדרי המדרגות בבניין, שלרוב הינם לא ממוגנים כלל, ויכולים להוות סכנה בטיחותית של ממש בנפילת טיל בסמיכות לבניין או אפילו פגיעת הדף מטיל שנפל ברחוב ויכול להביא לסכנת חיים. במקרה זה יש להדגיש שדיירים רבים יוצאים לחדרי המדרגות העשוי לרוב מבטון, כי בבית המצב המיגוני הרבה יותר חלש.
היזם שמואל רוזנצוויג מקדם שיטה חדשה שתמגן את חדרי המדרגות בבתים ובמגדלים משותפים, ישנים וחדשים, ללא צורך באישורים ובירוקרטיה מסורבלת: "בעקבות פניות מועדי בתים ודיירי מגדלים פיתחנו את "חלון פלדה" המתאים לכל חדר מדרגות מבטון ובהתקנתו הופך חדר המדרגות, הן למעבר בטוח למקלט, והן למקום שאפשר לשהות בו, כאשר יוצאים מהדירה במידה והיא חסרת מיגון הולם וראוי. החלון מגן גם מהדף וגם מרסס המגיעים מחוץ למבנה. והוא עבה יותר מחלון ממ"ד".

3 צפייה בגלריה
מיגון מבנים
מיגון מבנים
מיגון מבנים
(צילום: ש.י.ר. מיגון מבנים)

"למעשה, אנו חברת עתירת ניסיון ומוניטין שהגיעה עם פתרון חדשני ופורץ דרך לבניית שיפור מיגון לדירות חסרות ממ"ד - שיטת מעוז - שמעניק הגנה מירבית למגורים שאינם כוללים מרחב ממוגן, הפתרון הזה שקיבל את אישורי פיקוד העורף, הביא לנו שם בתחום ואז מהשטח התחלנו לקבל דרישות, בעיקר מאזור השרון, לתת פתרון ראוי לחלונות בחדרי המדרגות שבמגדלים ובבניינים משותפים".
"החלונות שאחנו מתקינים בבניינים, וכבר יש רשימת המתנה די גדולה בעיקר מאזור השרון, פותחו על ידי מהנדסים מומחים, שחישבו, בדקו וקבעו, הן את טיב ועובי החומרים, והן את כשירות מנגנוני המיגון. הם לא חסכו, לא בטיב החומר ולא בתכנון. המהנדסים ומומחי הבטחון קובעים חד משמעית כי "חלון פלדה" מגדיל את הבטחון של השוהים מאחוריו בצורה משמעותית: חלונות הפלדה עבים יותר מחלונות ממ"ד (24 מ"מ) העיגון לקיר הינו בעשר או שנים עשר בורגי ענק (עובי 12 מ"מ)".
איך זה נעשה?
"אנחנו מתקינים, בלי הרבה ביורקרטיה מסורבלת, את "חלון פלדה" המיוצר בדיוק בגודל שמתאים לכל חלון בבניין או במגדל. את חלון הפלדה בעובי שהוא הרבה מעל לתקן המחמיר של פיקוד העורף, ניתן להתקין על גבי כל חלון קיים, מה שמאפשר הגנה מיידית במהירות וביעילות. בנוסף, החלון אסתטי ולא משפיע על מראה הבניין.

3 צפייה בגלריה
מיגון מבנים
מיגון מבנים
מיגון מבנים
(צילום: ש.י.ר. מיגון מבנים)

"כל מבנה שעשוי בטון, או שהוא בנוי בבניה טרומית, מתאים למיגון בחלון הזה. השילוב, בין הבטון הקיים ובין חלון הפלדה המעוגן אליו, נותן מענה מצוין, ומעלה בעשרות רבות של אחוזים את המצב המיגוני. לא רק במקום שאין ממ"ד בבניין או מקלט, חלונות אלו מספקים הגנה, אלא גם הם מגנים על הדיירים שיורדים למקלט, ורוצים לרדת בזהירות ולא לרוץ. גם דיירים שאינם מסוגלים להגיע למקלט בזמן חירום, מרגישים הרבה יותר בטוחים כשהם יודעים שיש להם בקומה פינה עשויה בטון שחלונותיה פלדה, ובה הם יכולים לעמוד בזמן חירום ולהנות מביטחון שאין להם בדירה שלהם".
ומה עם הנראות? לפעמים מדובר במגדלי יוקרה.
"אין כל פגיעה בנראות של חדר המדרגות. החלון מונף מחוץ לבניין ומוצמד למקומו, כל הפנים נשאר כפי שהיה, אפילו חלונות הזכוכית הקיימים נשארים. כל העיגון הוא בעובי הקיר שמחוץ לחלון האלומיניום. החלונות גם מאופיינים בקו עיצובי נקי, המשתלב היטב בחזית הבניין. גם המסגרת איננה מקטינה את גודל הַמִּפְתָּח, כך שהנוף נפרס למלוא העין. שנדע ימים בטוחים יותר ושלא נזדקק".
לאתר החברה: https://shirmigun.com/
דרכי התקשרות:
073-3746-649
shirmigun@gmail.com


מוגש מטעם: חברת "ש.י.ר. מיגון מבנים"