זו הודעה שקיבלתי לא מזמן -
"יעל , זו חנה (שם בדוי) מאשקלון, לא אגיע יותר, נרשמתי לסדנא בתיאטרון. שמחתי להכירך ולחוות יציאה מהבדידות. תודה".
אין לכם מושג כמה שהודעה זו שימחה אותי.
נפגשנו בקליניקה, דיברנו על העצבות, הבדידות, הדברים שכואבים ומפריעים, הדברים שמשמחים. ישבנו והיא שיתפה אותי בכל אשר על ליבה.
אשה עצמאית, חזקה, דעתנית, בעלת יכולות ומוטיבציה - פשוט משהו לא "ישב" אצלה כל כך נוח.
אחרי המפגשים היא יצאה מלאת אנרגיה לחפש לה דרכים חדשות, להסתכל על היש הנפלא שזכתה בו, לתעל את היכולות למקומות שעושים לה טוב ושמח.
ואז היא שלחה לי את ההודעה הזו.
1 צפייה בגלריה
צילום: pexels
צילום: pexels
צילום: pexels
יש פה כמה הצלחות - קודם כל היא בוחרת לפעול ממקום שמקדם אותה ומעצים אותה, קבוצת תיאטרון היא כלי תרפויטי מצויין. המפגשים החברתיים פותחים הכרויות חדשות והתקשרויות מקדמות, תחושת המסוגלות האישית עולה וכך גם תחושת השייכות. היציאה מהבית מחייבת התארגנות, לבוש הולם, מראה מכובד - יש פה הטיפוח האישי ויש עוד המון דברים חיוביים בהחלטה שלה.
לכל אחד מתאימה עשייה אחרת.
אחת המטופלות שלי החלה להקריא סיפורים בגן ילדים בקרבת ביתה. היא אוהבת לקרוא סיפורים לילדים, עושה קולות מצחיקים ומכניסה את השומעים לתוך עומקו של הסיפור. הנכדים גדלו ואין לה היכן לממש את אהבתה להקריא מספרים - אז היא יזמה חיבור עם הגן הקרוב אליה. היא פורחת ועושה את מה שהיא אוהבת. על הדרך היא גם מקבלת פידבקים מהילדים, הוריהם, הגננות - זהו win win situation עבור כל המשתתפים.
לפעמים צעד קטן עושה שינוי גדול.
בטיפולים עם בני הגיל המבוגר אני מבקשת לעשות צעדים קטנים, כל פעם משהו קטן אחר.
לקחת פרוייקטים מעשיים, לקדם תוכניות מותאמות, לבצע במסגרת היכולות - גם אם החלומות שלנו גדולים מהיכולת שלנו אין זה אומר שלא נוכל לחוות עוד חלומות טובים אחרים.
אני מאמינה שעצם הבחירה לצאת מהבית עבור עשייה כל שהיא, גם אם היא פאסיבית - אבל מועילה, זה מבורך. אז אפשר להאכיל חתולים, או יונים, אפשר לספר סיפורים או ללכת לתיאטרון קהילתי, אפשר ואפשר ואפשר.
נכון, צריך מוטיבציה, צריך כוחות, צריך עידוד. תמצאו את האנשים שעוזרים לכם בזה, אני בטוחה שיש הרבה שישמחו.
אז שאפו ענק לחנה על התהליך ויישומו. ובהצלחה גם לכל מי שמחליט לפעול עבור טובתו האישית, שמחתו, עצמאותו וחייו.
יעל חביב - מפגשים ברומו של גיל. הרצאות, סדנאות, ייעוץ זוגי ואישי. ניתן ליצור קשר במייל, בפייסבוק או בטלפון 050-6803313