לפני כשבוע וחצי קיבלתי טלפון בשעה 22:00 על חילוץ בעל חיים פצוע מהסגר.
כלבת פינצ'ר קטנה, עוד לא בת שנה, דיממה, כמעט למוות, ברחובות באר שבע במשך למעלה משעה עד שמישהו התקשר למוקד העירוני. מעניין אותי, אם זה היה ילד פצוע בכביש, גם היו נותנים לו לשכב שם ולדמם?
אז מסתבר שמילי (זה השם שבחרתי לתת לה), הקטנה הזו, שכבה ככה באמצע הכביש מדממת, ואף אחד מהעוברים והשבים בכביש לא עצר לבדוק לשלומה עד שקם צדיק אחד בסדום והתקשר למוקד.
1 צפייה בגלריה
הכלבה הפצועה. צילום: הדס לב
הכלבה הפצועה. צילום: הדס לב
הכלבה הפצועה. צילום: הדס לב
מילי הגיעה להסגר באר שבע עם רגל שבורה, בהריון מתקדם, ומכיוון שאין איך לטפל בה שם, הקפיצו אותי. הגעתי להסגר וראיתי כלבה קטנה יושבת בכלוב בשוק, מאבדת הכרה לסירוגין, מדממת ממספר מקומות בגוף.
משם היה ברור שצריך לקחת אותה לבית החולים הווטרינרי בבית דגן. חששתי שבדרך מילי תאבד את ההכרה ואני לא אוכל לעצור את המכונית, אז קראתי לחברתי ליהי. שמנו את מילי הקטנה בכלוב ונסענו בזהירות מתוך ידיעה שתזוזות מרובות או בלימה חזקה של הרכב יגרמו לה לעוד כאב. כל הדרך התפללתי לאלוהים שהיא תשרוד.
כשהגענו לבית דגן השעה כבר הייתה מאוחרת, לקראת חצות. כל הלילה היינו עם מילי הקטנה, עברנו איתה צילומי רנטגן, אולטרסאונד, בדיקות.
התאונה של מילי הייתה מאוד קשה. מילי הייתה בהריון מתקדם והגורים לא שרדו ומתו ברחם. בנוסף היא סבלה מדימום פנימי. מילי שברה גם את העצם של הרגל האחורית, שבר פתוח. היא עברה ניתוח קיסרי חירום להוצאת הגורים מבטנה וכן ניתוח לאיחוי השבר ברגל.
כל כך קשה היה לראות את מילי ככה כאובה, גוססת. המחשבה שאף אחד לא עצר בשבילה בכביש גורמת לי להרהר על משמהות המילה חמלה.
ניתן לראות בקישור איך מילי נמצאה.
אני רוצה להודות ליעל ארקין המדהימה ולתנו לחיות לחיות שבזכותה היום מילי חיה. תודה בשמי ובשם מילי.
מילי מאושפזת בבית דגן למעלה משבוע וחצי. היומיים הראשונים היו עברו כמו גיהנום עלי אדמות ורק התפללתי שהיא תצליח להתייצב, לחיות. מילי היא שורדת קטנה ומתחזקת קצת כל יום. עלות האשפוז של מילי עומדת על כ-8,000 שקל ועולה כל יום.
לתרומות עבור מילי לחצו כאן. יש לציין בהערות שהתרומה היא עבור מילי מהסגר באר שבע. ניתן גם לתרום בטלפון 03-6241776 שלוחה 2.
הכותבת היא פעילה למען בעלי חיים ופעילה בהסגר באר שבע. לשאלות בנושא בעלי חיים אתם מוזמנים לשלוח מייל