סליחה. על מה שאני לא יכולה לשנות. ועל מה שניסיתי ולא הצלחתי. יש הרים שלא אצליח להזיז. יש קסמים שלא אצליח לעשות. לגבי חלקם אמשיך לנסות תמיד, אבל יש גם דברים שוויתרתי עליהם, השלמתי, וממשיכה הלאה. יום אחד מישהו אחר אולי יצליח יותר ממני. סליחה שלא תמיד אני מעריכה את מה שיש לי. את מה שכן הצליח לי. סליחה על זה שיותר מדי פעמים אני מקבלת את הטוב כמובן מאליו. אנסה להודות יותר.
סליחה על החלקים בי שאני לא מצליחה לשנות. ובחיי שניסיתי. סליחה על זה שאני לא מצליחה להיות יותר שלווה, סבלנית ואלגנטית, אבל אני לא תמיד מצליחה להשתלט על זה. עוד לא לגמרי אילפתי את הפרא שבתוכי.
1 צפייה בגלריה
צילום: ליהיא לפיד
צילום: ליהיא לפיד
צילום: ליהיא לפיד
סליחה על מה שקורה שלא תלוי בי. כל כך הרבה פעמים אומרים לנו שהכול תלוי בנו, אבל לצערי זה לא נכון. יש בריאות ויש דברים שקורים ויש אנשים שעוזבים, ולא הכול תלוי בנו. סליחה שלא תמיד אני מקבלת את זה ומתייסרת וחושבת שאולי יכולתי להציל אם הייתי עושה יותר. סליחה שאני לא מקבלת שככה זה לפעמים, ואין מה לעשות.
× × ×
סליחה על הטעויות שעשיתי. על הדברים שהייתי בטוחה שיצליחו, שיהיו נכונים ושיעשו טוב, והם לא הצליחו בכלל. לפעמים אני שילמתי את המחיר וזה בסדר, אבל לפעמים אחרים שילמו בגללי, וזה לא הוגן. סליחה על מה שלא הצלחתי לחסוך לילדיי.
על דברים שאמרו להם, על עלבונות שהם ספגו, על זה שלא תמיד הייתי שם לגונן עליהם ועל צלקות שלא הצלחתי למנוע מהם. עכשיו הם גדולים ואני כבר לגמרי יודעת שגם לא אצליח. שלא אוכל תמיד לתת להם הכול ולא אוכל להיות שם כל פעם שהם יצטרכו. אלה החיים. נכון שזה מה שהפך אותם למי שהם, וחשוב שהם יתמודדו — ועדיין — רציתי לחסוך להם את הכאב.
סליחה שפגעתי. לפעמים פגעתי בלי להתכוון, לפעמים לא ידעתי בכלל שאני פוגעת.
לפעמים דווקא רציתי לפגוע כי בעצמי נפגעתי. היום אני מצטערת על זה. זה לא שווה.
סליחה על הקוצים שיוצאים לי פתאום. אני מנסה להשתפר, אבל לא תמיד מצליחה.
סליחה על זה שאני לא תמיד סולחת ולפעמים נוטרת טינה. סליחה מעצמי על זה שאני סוחבת את זה ולא מצליחה להניח מאחוריי ולהמשיך הלאה. זו שטות. זה פוגע רק בי.
סליחה שאני לא צוחקת מספיק, אני צריכה לצחוק יותר. סליחה על הפעמים שנמאס לי. שאין לי כוח יותר או סבלנות. סליחה שלפעמים גם כשאני משתדלת — לא מצליח לי.
סליחה שלא בא לי לפעמים. סתם, בלי סיבה, לפעמים לא בא לי לעזור, להתרוצץ, לטפל, לארגן. תסתדרו. לא חייבת תמיד להתגייס לכל משימה. סליחה, גם אני מתעייפת.
סליחה על זה שלפעמים כבר לא אכפת לי. הכי חשוב זה שיהיה אכפת, אחרת כל התשוקה נעלמת ואז כלום לא שווה. מבטיחה להילחם באדישות ולהשתדל שיהיה אכפת לי תמיד.
× × ×
סליחה על העבר. כן, לא בכל מה שעשיתי אני גאה, אבל זהו, בואו נמשיך הלאה. אין מה לעשות, זה כבר היה. סליחה.
סליחה על הרצינות. אני רוצה להיות חפיפניקית, לוותר, להחליק, לא לדאוג, אבל אני כבר ילדה גדולה ואני יודעת מה יכול לקרות. גם אני סוחבת איתי את העבר שלי. הוא הותיר בי שריטות, כאבים וזיכרונות. בגלל מה שחוויתי בעבר אני דואגת, זהירה, בודקת. בגלל זה אני לפעמים קצת חשדנית, אז אפילו שיש לי את כל הסיבות — סליחה.
× × ×
סליחה על זה שאני מתלבטת, אבל לפעמים אני חייבת. חייבת לבדוק עוד אפשרות, לשמוע עוד דעה. תודה שהקשבת. ששאלת. הייתי צריכה. סליחה על העקשנות. אני בגילי, ואני כבר יודעת מה מתאים לי. סליחה שאני יודעת מה אני רוצה. החלטתי. וזהו. מרגע זה אני מוחלטת. אין טעם לנסות לשכנע אותי אחרת. אז תודה שאתם מזהירים אותי, ואני יודעת שאתם רוצים בטובתי ושאני סתם מתעקשת, אבל לפעמים אני אכנס עם הראש בקיר.
וגם אם אני אטעה, זו הטעות שלי. וגם אם זה יכאב, זה הכאב שלי. אולי אחר כך אבקש חיבוק. מותר לכם להגיד לי שהזהרתם אותי, אבל עדיף שתחבקו.
סליחה, לפעמים אני צריכה חיבוק. סליחה על הזמן שאין לי. אבל אין.
אני לא תמיד אצליח להיות בשביל כולם, לפעמים אני כן אדאג לעצמי. מותר לי. יום אחד נשב על ספסל ונקשקש על זה, אבל עכשיו עוד יש לי כל כך הרבה על הראש, ואיזה טוב שזה ככה. אמן שיימשך.
סליחה שאני לא ברורה. שלפעמים אני מתעקשת ולפעמים מתלבטת, לפעמים חזקה ולפעמים חלשה, לפעמים יודעת ולפעמים ממש לא מבינה. גם אני עוד מנסה להבין.
ועד שהכול יהיה לי ברור, מבקשת סליחה. וכמובן שסולחת.