אחת מנקודות המפנה בעיר הוד-השרון בשנים האחרונות היא מרפאת אורח חיים בריא (מרפאת השמנה) של כללית, בהובלת ד"ר שרון דמול-אליעז (53, אם ל-2 בנות), מומחית ברפואת ילדים ואנדוקרינולוגיה ילדים.
2 צפייה בגלריה
שרון דמול אליעז
שרון דמול אליעז
שרון דמול אליעז
( באדיבות דוברות כללית)

"המרפאה נועדה לתת מענה איכותי ומקצועי עבור ילדים ובני נוער המתמודדים עם תופעת ההשמנה והרגלי בריאות שגויים במטרה לתת תמיכה על ידי צוות רב מקצועי", מספרת ד"ר דמול אליעז. "המרפאה בהגדרה וצורת החשיבה שלה מכוונת כחלק מגישה משפחתית כוללנית. הרבה שנים כל נושא ההשמנה היה מורכב לטיפול. כיום כבר ברור, שעל מנת להתמודד איתו יש צורך במערך שלם שבו התא המשפחתי מעורב. לא מספיק לתת לילד תפריט ושיאכל על פיו, אלא נדרש מענה איכותי לשורה של תחומים, החל מחינוך לתזונה נכונה ועידוד פעילות גופנית, דרך התערבות משפחתית ויצירת הרגלי חיים פעילים שהם טרם נחשפו להם בעבר".
יחד עמה בצוות, ד״ר שירה שטיין־קולין, רופאת ילדים וספורט, רויטל משי־תמיר, עו״ס קלינית ומדריכה ומורן בקר, דיאטנית ילדים.
בשיחה עימה מגוללת ד״ר דמול-אליעז את החשיבות המרכזית של המרכז עליו היא אמונה, שמצליח הלכה למעשה לחולל שינויים חשובים ומהותיים בחייהם של ילדים ובני נוער רבים. "במרפאה אנחנו מדברים על התהליך ונותנים הרבה מוטיבציה. זה קשה אבל כשיש דו שיח פתוח ולא שיפוטי זה אפשרי. כשאנו רואים שהילד הצליח להגיע ל־bmi הרצוי, לערכי גוף ולמדדים בריאים יותר אנחנו יודעים שהצלחנו לשנות את מסלול החיים שלו ולהפוך אותו למבוגר בריא יותר. ישנו חלון הזדמנויות שבו אנו יכולים להשפיע כדי להטמיע את האורח חיים שאנחנו רוצים עבורם והבריאות העתידית שלהם".
עד כמה משמעותית התרומה שלך למטופלים במסגרת המרפאה?
"עצם האפשרות להעניק לילד או לילדה מערכת תומכת במסגרת הקהילה בסביבה נעימה ונגישה, לחזק בו את תחושת המסוגלות, המוטיבציה והביטחון העצמי על בסיס דו-שיח פתוח מהווה עולם ומלואו. למעשה, הוא יכול במקום אחד לשבת מול תזונאית ולספר על הקשיים שעוברים עליו, וכך גם מול צוות רב-מקצועי מדהים שרובו נשי, כולל דיאטניות, רופאות ספורט ועובדות סוציאליות. זוהי מערכת שלמה שטמונה בה עוצמה גדולה, הנותנת דרור ויכולת לילד להביע את הקשיים ומנגד לזכות במענה איכותי אליהם בצורה הטובה ביותר".
הזכרת את הפן הנשי. את מרגישה שהמרפאה נושאת בשורה ברמה המגדרית?
"אנחנו 4 נשים בצוות סך הכל. אני מגדירה אותנו כמכונה משומנת היטב, שמצליחה להשפיע על איכות החיים של ילדים וילדות רבים. יחד אנחנו כמו חלקי פאזל שמתחברים להם יחדיו, תוך שיתוף של בני המשפחה והוספת אנושיות כמרכיב מהותי מהשירות. היכולת של ארבעתנו, כל אחת בתחומה, ליצור מערך טיפולי שרואה את הילד בגובה העיניים ונותן להורה גם את הסמכות שלו, הוא משהו מיוחד שמוסיף המון משמעות לעשייה שלנו".

"אם אהיה אמא, אהיה מיילדת"

בלה פלטוב, אחות אחראית בתחנת אם וילד במרפאת כללית כיכר המושבה בהוד-השרון, מהווה דוגמה לאישה מיוחדת במינה, מעוררת השראה ואחת שלא מוותרת על החלומות שלה. פלטוב בת 52 , נשואה ואם ל-4, עלתה ארצה לפני קרוב ל-35 שנים מטשקנט, אוזבקיסטאן.

2 צפייה בגלריה
בלה פלטוב
בלה פלטוב
בלה פלטוב
( באדיבות דוברות כללית)

"עשור לא הצלחתי להביא ילדים, עברתי 28 הפריות במהלך התקופה הבטחתי לעצמי שאם אהיה אמא אלך ללמוד קורס מיילדות וכך קרה. התחתנתי בגיל 21 ונהייתי אמא בגיל 31 . מסלול החיים האישיים והקריירה שלי הם סוג של סגירת מעגל עבורי".
את דרכה במערכת הבריאות החלה בשנות ה-90 כאחות מעשית בבית חולים השרון במחלקת בתינוקות ובהמשך צברה ניסיון של כשלושה עשורים במרכז הרפואי בילינסון. היא בעלת תואר ראשון בסיעוד ותואר שני במינהל מערכות בריאות עם התמחות בגרונטולוגיה (מדעי הזקנה), וכמובן בוגרת קורס טיפול נמרץ בפגים וילדים ומי שהטיפול בילדים בגיל הרך הינו בגדר משימת חייה.
"תמיד חלמתי להיות מיילדת. אני גאה להיות אחות מיילדת כשהערכים שלי הם אמפתיה וחמלה בשילוב עם הכוונה לעזרה הדדית, דבקות במצוינות והובלת תהליכים. אני אוהבת אקשן ולכן העבודה כאחות מאוד מתאימה לי, לאור העובדה שהיא מתאפיינת בדינאמיות רבה, אין יום שדומה לקודמו. המפגש הבין-אישי עם תינוקות חדשים שזה עתה יצאו לאוויר העולם, יחד עם המשפחות המאושרות, הן אושר צרוף.
"ישנם אתגרים, אבל עם יד על הלב, גם אם הייתי יכולה להחזיר את הגלגל לאחור, אין סיכוי שהייתי בוחרת בשום מקצוע אחר".
מה לא יודעים עליך?
"המטבח זה התרפיה שלי אחרי יום עמוס בעבודה, קצת להתנתק מהמציאות שבחוץ. אני הכי אוהבת להכין בלינצ'ס לבן שלי".
את מרגישה התקדמות ביחס למקום של נשים בעולם הרפואה?
"אני יכולה להעיד על המחוז שלנו, שהוא דוגמה נהדרת למגמה החיובית שעוברת על נשים בתחום. ברמה האישית, כאמא ל 4 בנים, זה בהחלט שינוי מרענן שסביבת העבודה שלי מלאה בנשים, שמטבען ניחנות ביכולת הקשבה, חמלה ואמפתיה, שהם חלק חשוב ובלתי נפרד מהטיפול הרפואי".

מוגש מטעם כללית מחוז דן פתח תקוה