כתב: חיים בן סימון.
כמעט כל אחד מאיתנו שקל כיצד להשקיע את כספו וחסכונותיו על מנת לשפר את מצבו הכלכלי - בין אם חשבנו על דירה להשקעה, לשים את הכסף בבורסה או קרנות, פתיחת עסק וכן הלאה. בנוסף לאפיקי ההשקעה המוכרים, התפתח לו תחום חדש של השקעה בנדל"ן דיגיטלי. כדי להבין לעומק את תחום ההשקעות החדשני, בחרנו לדבר עם גבי בר ואשתו, שני בר, אשר משמשים כמנכ"לים משותפים בחברת TCM DIGITAL, חברה המלווה את תהליך ההשקעה באפיק זה.

2 צפייה בגלריה
גבי ושני בר - חברת TCM
גבי ושני בר - חברת TCM
גבי ושני בר - חברת TCM
(יח"צ)

השקעה מודרנית בעולם מודרני

גבי בר פותח את הראיון עם הסבר על השינוי שחווה עולם המסחר והקניות בעשור האחרון: "אם היינו רוצים לרכוש משהו בעבר, היינו הולכים לחנות בצורה פיזית, בודקים, משווים, מחפשים ומוציאים את הכרטיס או המזומן מהכיס ומשלמים. היום אין צורך, אנשים מעדיפים את הנוחות בקניות דרך האינטרנט. הם פשוט נכנסים לסמארטפון או למחשב, עושים את כל תהליך ההשוואה והבדיקה דרך ביקורות באתרים, ורוכשים את המוצר בלחיצת כפתור".
בר אינו טועה, כולנו שמענו בחדשות על הירידה במכירות בקניונים וקריסה של מרכזי מסחר. "העולם נע לכיוון הסחר האלקטרוני", אומר בר, "אז למה שלא יהיה שינוי בשוק הנדל"ן אם יש ירידה בביקוש לשטחי מסחר?"
פה נכנס לתמונה תחום הנדל"ן הדיגיטלי, כלומר השקעה בנכס מקוון, כגון חנויות אלקטרוניות. "במקום השקעה מסורתית בנדל"ן פיזי, דירות, משרדים וכדומה, ניתן להשקיע בנדל"ן שאינו פיזי", אומר גבי בר ומרחיב: "השינוי במכירות המקוונות הוא עוצר נשימה, בשנת 2014 מכירות האי-קומרס היו 1.3 טריליון דולר, התחזית לשנת 2020 היא 4.1 טריליון דולר - קיים פוטנציאל כלכלי עצום, השמיים הם הגבול".
את השינויים בעולם הסחר והרגלי צריכה בעשור האחרון החליטו גבי ואשתו שני לתרגם להשקעות. החברה של הזוג בר, TCM, מפעילה מאות חנויות לסחר מקוון במגוון פלטפורמות. "בניגוד לעבר, שבו הייתה דרישה מאוד גבוהה לשטחי מסחר פיזיים, כיום יש ביקוש לנדל"ן דיגיטלי ולמעטפת שירותים, שיעזרו להקים ולנהל חנויות אי-קומרס", אמרה שני בר.

לא רק למומחים

לגבי ושני בר היה חשוב להדגיש כי תחום ההשקעות בנדל"ן דיגיטלי וחנויות מקוונות אינו מוגבל רק לאנשים שמבינים עניין בענף. "זהו תחום פתוח, בעיקר כאשר יש חברות, כמו החברה שלנו, אשר מעניקות סיוע וליווי לאורך כל תהליך ההקמה וגם הניהול השוטף", אמר בר והוסיף: "לא חסרים אנשים שמשקיעים במשרדים ושטחי מסחר, למרות שמעולם לא ניהלו חנות. השקעה בנדל"ן דיגיטלי לא דורשת הבנה עמוקה במחשבים או תוכנה".

2 צפייה בגלריה
גבי בר: "מלווים את התהליך מתחילתו ועד סופו"
גבי בר: "מלווים את התהליך מתחילתו ועד סופו"
גבי בר: "מלווים את התהליך מתחילתו ועד סופו"
(יח"צ)

טכנולוגיה מתקדמת אך פשוטה לתפעול

לאורך השנים, גבי ואשתו שני פיתחו יכולות מאוד גבוהות בענף הסחר המקוון. באמצעות מעקב אחר כל שינוי מגמות וטרנדים הדומיננטיים ביותר, זאת לצד פיתוח כלים טכנולוגיים המסייעים באיתור מוצרים ומערכות ניהול, קידום ותמחור, הופכים את חברתם של הזוג בר לאחת מהמתקדמות ביותר בעולם האי-קומרס. כיום, חברת TCM אחראית להפעלתן של מאות חנויות בפלטפורמות מגוונות ומאפשרת אפיק השקעה חלופי לאלו אשר מעוניינים לשים את כספם בענף המתפתח.
גבי ושני בר מאמינים גם בהנגשת התחום ופשטות עבור המשקיעים. "אנחנו מלווים את התהליך מתחילתו ועד סופו. אנחנו מאתרים את הנכס עבור הלקוח, מנתחים את הנתונים בעזרת כלים מתקדמים, רוכשים את הנכס ומנהלים אותו מקצה לקצה, כולל שיווק, ניהול מלאי, ספקים, מיתוג, חדירה לשווקים חדשים בעזרת כלי AI ומקסום הרווחיות לחנות הנרכשת", אמרו בני הזוג. "פיתחנו עבור הלקוחות גם לוח בקרה קל לתפעול, אשר יספק להם את כל הנתונים לגבי הנכס שלהם בזמן אמת, יפיק עבורם דו"חות ויאפשר ללקוחות לעשות פעולות שונות".
סכום ההשקעה המינימלי בנכס דיגיטלי, באופן יחסי לשווי הנכס, הוא כ-100 אלף דולר. הלקוחות שבחרו להשקיע מצטרפים למאות לקוחות פרטיים, ארגונים, חברות וקרנות אשר נהנים מהכנסה פסיבית מחנויות סחר מקוון מנוהלות ע״י TCM מקצה לקצה.
מה העתיד צופן עבור החברה שלכם?
"אנו חברה מובילה בעולם בענף האי-קומרס, אנחנו ממשיכים להרחיב את סל המוצרים שלנו ולפתח מערכות AI וביג דאטה. ביכולתנו היום לזהות חנויות מקוונות רווחיות, לנתח אותם בזמן קצר ולשלב אותם בתוך הפורטפוליו שלנו. אנו מאפשרים כניסה מהירה לתחום הסחר המקוון, על ידי שילוב הון אנושי מקצועי וטכנולוגיה מתקדמת אשר מאפשרים לנו לייצר רווחים משמעותיים ללקוחות שלנו", אמר בר.
כיום חברת TCM מנהלת נכסים דיגיטליים בעשרות מיליוני דולרים ומלווה ע"י קרן אי ארגנטו, קרן השקעות פרטית. הקרן, שנוסדה בשנת 1995 והיתה המשקיעה הראשונה של חברת "מובילאיי", משקיעה בעיקר בחברות הזנק, מוצרים פיננסים והשקעות אלטרנטיביות. הקרן, שזיהתה את TCM כמומחה עולמית במסחר המקוון, הצטרפה לחברה תחילה כלקוחה והשקיעה במספר עסקאות נדל"ן דיגיטלי, לאחרונה חברה ל-TCM ומלווה אותה בתהליך הפיכתה לחברה ציבורית.