מה עוד לא נאמר על מצבה העגום של מכבי הרצליה? אחרי 17 מחזורים, הקבוצה של אריאל שיימן נמצאת במקום ה-14 המוביל למשחקי המבחן נגד הירידה לליגה ב'. מבט לאחור מגלה שהיא במרחק של נקודה אחת בלבד ממכבי יבנה שבמקום ה-15 המוביל לירידה ישירה. מי היה מאמין?

מצב קטסטרופלי

אחד מהאנשים היותר מזוהים עם המועדון מאז ומעולם הוא שמעון מסיקה, שעזב את הקבוצה בשנת 2009. "עזבתי את המועדון בליגת העל, והסיוט הגדול הוא אם הקבוצה תרד לליגה ב', אבל אני יכול להבטיח שזה לא יקרה", אומר מסיקה השבוע. "המצב במועדון נורא. אני מגיע למשחקים ורואה את הרצון של אריאל לעשות כל מה שהוא יכול, אבל בשטח הדברים לא עובדים. אני מקווה שהסיוט הזה שנקרא ליגה ב' לא יקרה. יצטרכו לחזק את הקבוצה, והבנתי שזה הולך לקרות בקרוב. אני בקשר טוב עם אריאל, ואני יודע שהוא עושה הכול כדי לחלץ את המועדון".
4 צפייה בגלריה
שיימן. כמה נמוך עוד אפשר לרדת?
שיימן. כמה נמוך עוד אפשר לרדת?
שיימן. כמה נמוך עוד אפשר לרדת?
(צילום: אסף פרידמן)
גם חלוץ העבר של המועדון, ליאור אסולין, נשמע מודאג מאוד השבוע. "המצב קטסטרופלי. אם המועדון הגיע לסכנת ירידה לליגה ב' זה אומר שיש כישלון מערכתי ענק", הוא אומר. "אני מסתכל על הקבוצה ולא רואה שחקנים שגדלו בה. אני גם לא רואה שחקני עבר שנקראו לדגל. אין זהות, וברגע שזה קורה, זה עניין של זמן עד שגם המועדון הולך לאיבוד, וזה מה שקרה לצערי למכבי הרצליה".
עוד סמל הרצלייני הוא קשר העבר וסילי איבאנוב, שאף על פי שאינו מתגורר בישראל, מודע היטב למצבה הקשה של הקבוצה. "אני אמנם לא נמצא בארץ שנים ארוכות, אבל נמצא בקשר עם חברים, ושמעתי שהמועדון נמצא במצב ממש גרוע", אומר איבאנוב. "כששמעתי שהם ירדו לליגה א' לא האמנתי, והייתי בטוח שמהר מאוד הם יחזרו לליגה השנייה, אבל עכשיו אני מבין שהמועדון עלול לרדת לליגה ב' וזה ממש בלתי נתפס והזוי. אני בקשר עם חברים כמו שולי גילארדי, אלכס ברמכר, גיא גת, ואנחנו מדברים על הקבוצה כל הזמן. מכבי הרצליה תמיד תהיה מקום חם בלב בעבורי. הייתה לי תקופה נהדרת בהרצליה, ולעולם לא אשכח אותה. כואב לי מאוד מה שקורה עם המועדון הזה".
מה חלקו של אריאל שיימן במצב הקשה של מכבי הרצליה?
אסולין: "אני חושב שמי שנמצא בראש המערכת אינו מנהל את העסק כמו שצריך. אני לא נכנס לכיס של אריאל, אבל מי שמחזיק מועדון צריך יכולות כלכליות. או שיעביר את המועדון לאנשים שיכולים לנהל טוב יותר, או שישקיע כדי להוציא את המועדון מהבוץ".
4 צפייה בגלריה
מסיקה. "הם לא יירדו"
מסיקה. "הם לא יירדו"
מסיקה. "הם לא יירדו"
(צילום: פרטי)
איבאנוב: "אני רחוק משם כדי להבין בדיוק מה הגורמים לכך שהקבוצה הידרדרה, אבל כנראה הכול בגלל הניהול. אני באמת לא מבין איך המועדון הגיע למצב שהוא התרסק בצורה כזאת. לאריאל יש הרבה ניסיון, ולא ברור איך הוא הגיע למצב הזה. כואב לי בשביל כולם בהרצליה. אם חלילה המועדון יורד לליגה ב', זה כנראה יהיה הסוף שלו והוא ייעלם, ואסור שזה יקרה".
מסיקה: "אריאל הוא לא איש המקצוע במועדון. כל המאמנים נכשלים זה אחר זה. זה לא שהוא לא מביא שחקנים וישן בעמידה. כל שנה הוא מביא רכש ומחזק את המועדון. בשנה שעברה הקבוצה הגיעה עד הגמר של המבחנים, וזה מראה לך שהוא עושה הכל ויש לא מעט חוסר מזל סביב המועדון. אריאל מחפש פתרונות, מביא כסף מהכיס שלו ומשקיע כל מה שהוא יכול".
יש מי שטוען שהוא מפריע למאמנים שלו לעבוד.
מסיקה: "אני לא חושב. מרוב לחץ הוא בקושי רואה את המשחקים, אז איך הוא יכול להפריע? אריאל דווקא זורם מאוד בזמן האחרון. זה לא מה שהיה פעם, כשהוא היה דומיננטי יותר. הוא לקח כמה צעדים אחורה, ונותן הרבה יותר שקט".
אסולין: "אני בטוח שאריאל אוהב את המועדון, אבל הגיע הזמן לפנות את הבמה ולתת לאנשים אחרים לנהל את העסק הזה. אי אפשר להצליח בלי להשקיע. אי אפשר להביא שחקנים זולים שיצילו את המועדון. זה לא נראה טוב. כואב לי מאוד עליהם. אני מקווה שמישהו אחר ייקח את המושכות במועדון".
4 צפייה בגלריה
אסולין. "לפנות את הבמה"
אסולין. "לפנות את הבמה"
אסולין. "לפנות את הבמה"
(צילום: פרטי)
איחוד לא יעבוד
למסיקה אין ספק שעזיבה של שיימן לא תפתור את הבעיה. "טועה כל מי שחושב שיש אחד שמוכן לשים שקל במכבי הרצליה", הוא אומר. "אם אריאל יילך, לא יבוא אף אחד. הכול דיבורים. אף אחד לא בא לאריאל ואמר לו קח כסף ואני לוקח את הקבוצה ממך. בדיבורים כולם אלופים, ובינתיים היחיד ששם כסף מכיסו זה אריאל. אני הרבה פעמים אומר 'למה הוא צריך את זה?', אבל אכפת לו מהמועדון".
מה עם איחוד בין מכבי להפועל? אולי זה יכול להרים את שני המועדונים?
אסולין: "לדעתי זה מיותר שיש שתי קבוצות בליגה א'. צריך לעשות איחוד ולהרים קבוצה אחת חזקה וטובה. צריך לקרב חזרה את אוהדי הכדורגל בעיר, להחזיר שחקני עבר שיהיו בסביבת המועדון ואז אולי דברים ייראו אחרת".
4 צפייה בגלריה
איבאנוב. "זה בגלל הניהול"
איבאנוב. "זה בגלל הניהול"
איבאנוב. "זה בגלל הניהול"
(צילום: פרטי)
מסיקה: "איחוד לא יעבוד בהרצליה. אני מכיר את האנשים טוב מאוד, ואני יודע שזה לא דבר ישים. אף אחד לא ירצה בזה, ואף אחד לא יגיע למשחקים של קבוצה מאוחדת. כדאי שבמקום זה יתחילו לעזור ולהזרים כספים. העיר הזאת מלאה באנשים עשירים, אבל אף אחד לא עוזר למועדון. הנה נפתחה עוד קבוצה בליגה ג', בני הרצליה, ולמי זה עוזר? זה סתם מפריע לכולם".
מה איתך? למה שלא תיתן כתף לאריאל?
מסיקה: "אין לי כוונה להתעסק עם זה. העסק הזה רחוק ממני, אבל תמיד כשיבקשו ממני עזרה, אהיה שם כדי לעזור".
איבאנוב, אתה מנהל את קבוצת חימקי בליגה השנייה ברוסיה. אולי תבוא לארץ ותעזור לאריאל להוציא את העגלה מהבוץ?
"אם יקראו לי לבוא לעזור למכבי הרצליה, בהחלט אשקול את זה. המועדון הזה יקר לי, ואם אפשר לעזור לו אני מוכן תמיד, אף שאני עסוק עם הקבוצה שלי ברוסיה. אני מתגעגע מאוד לישראל. יש לי ילדה שנולדה בארץ, והיא תמיד רוצה לחזור".