3 צפייה בגלריה
צילומים: אורן אהרוני, ראובן שוורץ
צילומים: אורן אהרוני, ראובן שוורץ
צילומים: אורן אהרוני, ראובן שוורץ
בני הרצליה
● אור: קנדל אנתוני, המנוע של הרצליה, מוביל את הלהקה של גורקה בנקודות (16.8 למשחק), באסיסטים (שני בליגה עם 7.5 למשחק) ובדקות (35:10). ניצן חנוכי הוותיק מביא את הנסיון והמנהיגות. אור לאומי (13.8 נקודות למשחק) מוליך את הקלעים הישראלים של הקבוצה, וגם נועם אביבי הצעיר מציג יכולת בכלל לא רעה. ● חושך: מכת הפציעות פגעה מאוד בתוכניות של גורקה. מדובר בעיקר בפציעה של גייב לוין, שבשלושת המשחקים שבהם השתתף היה בלתי ניתן לעצירה, ואמור היה להיות האקס-פקטור של הקבוצה. סדרת פציעות פקדו גם את גבוהי הקבוצה, כאשר שלושה מהם התחלפו בזה אחר זה: דונלדסון, דוסון ודיקרסון. ● דבר המאמן, מיקי גורקה: "בהתחשב בכל מה שעבר עלינו, הסיבוב הראשון היה טוב יחסית. למעט שלושת המשחקים הראשונים של העונה, אנחנו כל הזמן סובלים מפציעות, אבל מגיע המון קרדיט לשחקנים, שלמרות הכל אנחנו במקום השני, נמצאים חזק בתמונת הצמרת ומצליחים לשרוד את כל המהלומות שאנחנו חוטפים. החלפנו ארבעה סנטרים בעשרה משחקים. כרגע החבר'ה עושים את העבודה בצורה טובה מאוד, אבל זה בהחלט לא מעל הליגה. אנחנו קבוצה טובה בליגה, אבל לא מעבר. אנחנו עם הפנים לסיבוב השני, בתקווה לסגל ארוך יותר, ולהמשיך לכיוון המטרה העיקרית שהיא לעלות ליגה. הדרך לא קלה, היא קשה כמו שציפיתי שתהיה. לא חשבתי שייפצעו לנו כל כך הרבה שחקנים. היה לנו הרבה חוסר מזל, אבל בהתחשב בכל מה שקרה, אנחנו במקום שבו אנחנו רוצים להיות - אחד משני המקומות הראשונים. אנחנו רוצים להבטיח את העלייה בכל דרך. כדי להבטיח זאת נצטרך להיות במקום הראשון".
3 צפייה בגלריה
צילום: אורן אהרוני
צילום: אורן אהרוני
צילום: אורן אהרוני
הוד השרון
● אור: ג'ימי הול שמוביל את הליגה במדד היעילות (30.33) ובריבאונדים (14.4), וטרבון יוז שהצטרף אליו בהמשך, סחפו את החבורה של נתי כהן לסדרה של שישה ניצחונות רצופים. עידו דוידי מקבל הכי הרבה דקות על הפרקט (34:39), ומחזיר במספרים יפים (15.5 נקודות למשחק, וראשון בליגה באחוזים מהשלוש - 43.8). כדאי גם לשים לב לשני הצעירים המוכשרים שעושים התקדמות יפה: שחר עמיר ודורי סהר. ● חושך: בהוד השרון חייבים לייצב את הספינה בהקדם. מצד אחד, מנצחים קבוצות חזקות כמו הפועל חיפה ויבנה. מצד שני, מפסידים לחבל מודיעין מהתחתית. ● דבר המאמן, נתי כהן: "אם מסתכלים על תחילת העונה, והיו אומרים לי אז שיהיו לנו שישה ניצחונות עד סוף הסיבוב, וכמה הופעות חזקות מול קבוצות טובות, בהחלט הייתי קונה את זה בשתי ידיים. עם זאת, ככל שהשתפרנו ושיחקנו טוב יותר, עם האוכל בא התיאבון ורצינו עוד, ואולי היינו יכולים לנצח עוד משחק או שניים. אם לא להיות חזירים, אנחנו מרוצים מהדרך שהלכנו בה. אחרי שלושה הפסדים יצאנו לסדרה נהדרת של ניצחונות. הסיבוב הראשון נגמר, ואנחנו די שבעי רצון, אבל בהחלט לא נחים על זרי הדפנה. אנחנו מבינים שהסיבוב השני יהיה הרבה יותר קשה. כדי לחזור על מה שעשינו, נצטרך להיות במיטבנו. יש הרבה צעירים ואיתם הרבה עליות וירידות. בצד ערבי כדורסל נהדרים, חוסר הניסיון משפיע. המטרה הייתה ונשארה להבטיח את ההישארות בליגה. אם נברח מהתחתית, נוכל גם להסתכל על פלייאוף".
מכבי רעננה
3 צפייה בגלריה
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ראובן שוורץ
צילום: ראובן שוורץ
● אור: קשה היה למצוא יותר מדי נקודות אור בקבוצה של עופר ברקוביץ' במהלך הסיבוב הראשון. ובכל זאת, אפשר לציין את יאיר קרביץ, קפטן נבחרת העתודה, שהגיע בקיץ ועושה עבודה טובה (11.2 נקודות ו-5.8 ריבאונדים למשחק), כולל כמעט טריפל דאבל בניצחון האחרון על אשקלון - 20 נקודות, 14 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. ● חושך: נדמה שמאז הסאגה בקיץ האחרון עם ג'ף רוזן, שהביאה לעזיבתה של יושבת הראש זיוה לב דגן, הדברים הולכים קשה במטרווסט. אבנר יאור החליט להחזיר את המפתחות בשלב מוקדם של העונה, ועופר ברקוביץ' הוותיק מנסה לייצב את הספינה. ● דבר המאמן, עופר ברקוביץ': "המצב בהחלט לא מזהיר, ונהיה חייבים לתקן ומהר. הקבוצה עברה המון שינויים, גם בסגל השחקנים בגלל פציעות, וגם על הקווים. אני מקווה שמעכשיו הסגל שיתייצב ירוץ קדימה. "יש חשיבות לכל משחק שלנו ולכל ניצחון שנצליח להשיג. ככה נצבור ביטחון להמשך. הכי חשוב מבחינתי, עם כל השינויים שחווינו, זה לחבר את כולם כמה שיותר מהר ולרוץ כקבוצה. חמישה ניצחונות ב-13 משחקים, זה בהחלט לא מספיק. נדאג שהמאזן ישתנה בסיבוב השני. אנחנו חייבים להעלות את הרמה שלנו. עשינו שינויי תיפקוד. היינו חייבים להגיב לפציעה של גיא לביא, שהוא שחקן חשוב מאוד בסגל שלנו. נעשה הכל כדי לשחק הרבה יותר טוב. לא שואפים קדימה מדיי ולא מסתכלים על הפלייאוף. מסתכלים אחורה, כי צריך לברוח מאימת הקו האדום. אחרי שנעשה את זה, נוכל לחשוב על דברים אחרים".