שבוע מתוח מאוד עבר על הפועל כפר סבא, לאחר ההידרדרות במצבה של הקבוצה, שדווקא פתחה את העונה בצורה סבירה פלוס והייתה סוג של הפתעה נעימה, אבל הסימפתיה פינתה את מקומה לטובת סדרת הפסדים צורבים, והתוצאות האחרונות פלוס ההדחה המביכה מגביע המדינה מול קבוצה מהליגה השנייה החלו ליצור סדקים ניכרים לעין במועדון הירוק, כאשר חלון ההעברות כבר בפתח, ובקבוצה יצטרכו לעשות לא מעט שינויים כדי לשרוד ולא לחזור לליגה השנייה.
1 צפייה בגלריה
פדידה. מאוכזב מאוד מהיחס אליו | צילום: אורן אהרוני
פדידה. מאוכזב מאוד מהיחס אליו | צילום: אורן אהרוני
פדידה. מאוכזב מאוד מהיחס אליו | צילום: אורן אהרוני
"אין ספק שהתוצאות, ובעיקר איך שאנחנו נראים לאחרונה — צריכים להדליק נורה אדומה", אומר בכיר במועדון. "הסגל היה מספיק טוב כדי לא להגיע למקומות האלה. נכון שחסרים לנו שחקנים בעמדות מסוימות, ונכון שלא כל מי שהבאנו סיפק את הסחורה, אבל בכל זאת ציפינו ליותר, ודאי לא להתרסקויות כאלה כמו בליגה וכמו ההפסד המביש בגביע. יש קצת אווירת נכאים, אבל המועדון ירים את עצמו, יתבצעו השינויים הדרושים ונמשיך הלאה בכל הכוח".
בכפר סבא קיימת אכזבה גדולה מכמה שחקנים, שכבר נרמז להם שכדאי שיחפשו קבוצה בינואר. בין היתר: לירוי צעירי, בן מיזן, נירן רוטשטיין, עומר צלישר (שגם ככה לא התלבש מאז פתיחת העונה), וככל הנראה גם בנג'מין קוקו. מי שעוד עלול לשלם את המחיר הוא אדריאן רוצ'ט, שלא מספק את הסחורה.
קפטן בעין הסערה
אבל הסיפור הגדול שמרחף מעל "לויטה" הוא הפיחות הגדול במעמדו של הקפטן עומר פדידה, שבאחרונה בקושי רואה דשא. כזכור, פדידה פתח את העונה בצורה נהדרת עם שערים ובישולים, לא מקבל באחרונה את האשראי מאופיר חיים, ועושה רושם כי יש במועדון גם גורמים שלא יזילו דמעה במקרה שפדידה יבקש לעזוב.
ברור לגמרי, כי עזיבה של הסמל הגדול של כפר סבא לא תתקבל בעין יפה אצל האוהדים, שגם ככה מאוכזבים מאוד מהמצב ובקושי פוקדים את היציע. פדידה עצמו מנסה להתעלות מעל המצב שאליו נקלע וממשיך לעבוד קשה באימונים, אבל ברור לכולם שהוא מאוכזב מאוד מהיחס אליו, ויהיה מעניין לראות כיצד יתפתחו הדברים בגזרה הלוהטת הזאת.
"אין שום עניין סביב פדידה", טוען שחקן בקבוצה. "הוא פצוע ובגלל זה הוא לא משחק. אני לא מאמין שבכפר סבא יילכו למהלך לא ברור של הוצאת הסמל הכי גדול והשחקן הכי חשוב. הוא יחלים מהפציעה ויחזור אלינו, וכולם יראו כמה הוא חשוב".
למרות התוצאות האחרונות, עושה רושם כי מעמדו של אופיר חיים לא עומד על הפרק כרגע, אך במועדון אמרו השבוע כי אם לא יהיה שינוי והקבוצה לא תתחיל לצבור נקודות, ייתכן מאוד שהוא ישלם את המחיר.
לחץ במערכת
במועדון מנסים לשמור על שקט תעשייתי לאחר הרביעייה שספגו ממכבי תל אביב, והבעלים יצחק שום חרג ממנהגו והגיע לאימון כדי לדבר עם השחקנים ולעודד אותם. "התוצאות האחרונות לא היו טובות, ואין ספק שזה הלחיץ קצת את המערכת, אבל השחקנים מנסים להרים את הראש ולהתמקד במשימות הבאות", אומר הבלם, טל
מכלוף. "עשינו ארוחת גיבוש השבוע, ובסך הכול האווירה חיובית למרות הלחץ. בתחילת העונה הדברים הלכו חלק יותר, ובכדורגל יש תקופות שהדברים הולכים פחות טוב.
נצטרך לחזור ליכולת שלנו מתחילת העונה. נמצא את הדרכים לעשות את זה. אין מה לדבר יותר מדיי. צריך לעבוד קשה ולחזור לכושר. אם שיחקנו טוב בתחילת העונה, אין סיבה שלא נחזור לזה. הקבוצה תבצע שינויים בחלון ההעברות, ואין לי מושג איך ניראה אחר כך. יש צוות מקצועי שדואג לכך. כמו שזה נראה עכשיו, יש כמה קבוצות שנמצאות באזור שלנו וזה יילך עד הסוף. אנחנו צריכים להגיע למאני-טיים במקום טוב".
בינתיים בכפר סבא מנסים לחזק את החלק הקדמי, והשבוע הצטרף לקבוצה חלוץ הפועל חדרה, שגיא דרור. במועדון מבינים שהבעיה העיקרית של הירוקים נמצאת בחלק הקדמי. כפר סבא, עם נס ציונה, מחזיקות בתואר המפוקפק "הקבוצה הכי אנמית בליגה", כאשר שתיהן מצאו את הרשת 11 פעמים בלבד לאחר 16 משחקים, וחיים מקווה כי דרור יוכל להכניס ממד נוסף להתקפה החלשה שלו.
כפר סבא תעלה למשחק החשוב מול מכבי נתניה בשבת (17:30), כשהשוער איתמר ישראלי צפוי לחזור ולהחליף את יגאל בקר, שיחזור לספסל. מוחמד יוסף ייעדר בעקבות הרחקתו מול מכבי תל אביב, וכנראה גם עומר פדידה הפצוע.
"זה משחק סופר-חשוב בעבורנו", אומר גורם במועדון. "נתניה מגיעה עם הצרות שלה אחרי שני הפסדים, ונקווה שימשיכו באותה המגמה לפחות עוד שבוע. אנחנו חייבים להשיג ניצחון שישחרר מעט את הלחץ".