בקבוצת הנוער של מכבי הרצליה סופרים כבר שני ניצחונות רצופים על אחי נצרת ואסי גלבוע, אבל האירוע האלים בסיום המשחק מול הפועל כפר סבא לפני שלושה שבועות עדיין מהדהד בראשו של כל מי שהיה במגרש באותו הזמן.
1 צפייה בגלריה
קריספין. אירוע קשה וחריג | צילום: עוז מועלם
קריספין. אירוע קשה וחריג | צילום: עוז מועלם
קריספין. אירוע קשה וחריג | צילום: עוז מועלם
הרצליה אירחה את כפר סבא לדרבי שרוני שבו נוצחה 1:0. לקראת סיום המשחק הגיע לאזור הספסלים שופט העבר, שי שטרית, שבנו משחק בהרצליה. שטרית גידף את מאמן כפר סבא אורן קריספין, והאחרון לא נותר חייב, ושיגר דברים קשים חזרה. הגדיל לעשות שטרית, אשר שלטענת הנוכחים במגרש, הרים כיסא במטרה לתקוף את מאמן כפר סבא. שופט המשחק החליט להרחיק את קריספין בעקבות האירוע החריג בסיום.
אנשי כפר סבא שנכחו במקום מספרים את השתלשלות העניינים: "היה משחק נוער שהתנהל בצורה שקטה בסך הכול. בסוף ראינו את שי שטרית, שהבן שלו משחק בהרצליה, מתחיל לצעוק ולקלל את המאמן שלנו, ובשלב מסוים הוא הרים כיסא ורצה לזרוק עליו. אנשים שהיו במקום תפסו אותו, ובכך נמנעה פגיעה פיזית במאמן שלנו. זאת הייתה התנהגות מחפירה. הוא גם אבא של שחקן בקבוצה וגם שופט עבר מוכר, וככה הוא מתנהג? בושה וחרפה".
קריספין עצמו העיד בבית הדין של ההתאחדות, וסיפר בדיוק מה קרה: "עד הדקה ה-95 המשחק התנהל בצורה רגועה. ניגשתי לקוון ואז מישהו מאחוריי אמר: 'תלך אחורה, יא בן זונה'. הסתובבתי וראיתי מישהו שלא קשור למשחק ושאלתי אם הוא אמר את זה. הוא ענה: 'קריספין תלך אחורה מיד, יא בן זונה'. עוזר המאמן שלי שעבד בעבר בהרצליה אמר לי: 'זה שי שטרית'. הסתובבתי ואמרתי לו: 'תגיד לי, אתה לא מתבייש לקלל?'. שי אמר לי: 'קריספין לך אחורה, אני אזיין אותך ואת הילדים שלך'. באותו הרגע יצאתי מהתחום הטכני ואמרתי לו 'בוא עכשיו'. מיד נכנס עידן שום ואמר לי: 'אורן צא החוצה, הוא לא שווה את זה'. ירדתי מהמגרש. המנהלת שלי צועקת לי: 'אורן, הוא רץ עם כיסא'. ואני רואה את שי שטרית רץ לעברי עם כיסא מונף. אשתו בלמה אותו. אני מתכוון לתבוע אותו".
בהרצליה ביקשו למזער את האירוע ואמרו: "הפרשה הזאת מאחורינו. בסך הכל, עשו מזה הרבה מעבר למה שקרה. לא היה כלום. היה דין ודברים בין המאמן לאבא של אחד השחקנים, וזה הכל. השחקן ממשיך לשחק בקבוצת הנוער שלנו".
שי שטרית: "הפרשה הייתה מיותרת לגמרי. דוח השופט ברור ומדבר בעד עצמו. לא קיללתי אותו ולא כלום, רק אמרתי לו שייכנס לאזור הטכני כדי שהשופט לא ירחיק אותו, והוא פתח עליי בסדרה של קללות. המשחק היה צמוד לקראת הסוף, וראיתי שקריספין יוצא כל הזמן מהאזור הטכני. הערתי לו על זה, והוא שפך עליי קללות שאלוהים ישמור. ברחתי משם. הבנתי שהוא כנראה היה בלהט המשחק. אני לא מתרגש מזה. הילד שלי משחק בקבוצה, הוא נהנה וזה מה שחשוב לי".