2 צפייה בגלריה
איוון סולומטוב, הלוחם שלנו בבלאטור | צילום: פרטי
איוון סולומטוב, הלוחם שלנו בבלאטור | צילום: פרטי
איוון סולומטוב, הלוחם שלנו בבלאטור | צילום: פרטי
בשבוע האחרון צועד על אדמת ארץ הקודש שלנו בחור רוסי אחד בשם פידור אמליאננקו. השם הזה אולי לא אומר הרבה לרובכם, אבל מדובר במישהו שעד לפני מספר שנים נחשב ללוחם אמנויות הלחימה הגדול בכל הזמנים. האיש, כולה 1.83 מ' על 100 קילו עם חזות של נהג מונית מהסובייט, היה מצליח להפיל ענקים (בלי מרכאות, הרי שרירים של 2 מטר ומעלה, א.י.), ולהכניע אותם. משהו אחר לגמרי מכל מה שאי פעם ראיתם. במובן מסוים, אותו פידור, המכונה "הקיסר האחרון" הכיל בתוכו את היופי אם תרצו של ה-MMA. דווקא בעולם של מכות ללא גבולות, מי שעומד אחרון הוא זה שבדרך כלל יש לו יותר שכל ומיומנות.
האיש לא הגיע לפה סתם. ביום חמישי הקרוב (מתחיל ב-17:45, אולם מנורה מבטחים, כרטיסים בקופות או באתר Eventim.co.il), תארח בלאטור ("Bellator"), ליגת ה-MMA השנייה בגודלה, את אירוע ה-MMA הגדול ביותר שאי פעם התרחש בארץ. באירוע בו התקיימו קרבות בין עשרות ישראלים ולוחמים בינלאומיים, יתחרה גם איוון סולומטוב מהרצליה (22, קטגוריה של עד 70 קילוגרם) מהרצליה, לוחם צעיר ושאפתן שינסה להפוך את הקרב הקרוב למקפצה של הגדולים באמת בעולם אמנויות הלחימה. מבחינתו, העתיד מתחיל ביום חמישי והוא ישמח אם גם אתם תגיעו.
ומה עם פידור? הוא כבר הספיק להפגש עם ראש הממשלה נתניהו אתמול (ג'), ביחד עם הלוחמים הישראלים הוותיקים, חיים גוזלי ונועד להט. שלא תגידו שלא ידעתם.
איוון, מה הולך להיות ביום חמישי?
"מדובר באירוע בלאטור השני שהגיע לישראל, זו הליגה השנייה בגודלה בעולם".
מי הולך להתחרות בתחרות?
"בקרבות המקדימים הולכים להלחם בעיקר ישראלים, מדובר בישראלים הכי טובים. אחרי זה יעלו לוחמים בינלאומיים, ביניהם כאלה עם שם מאוד מוכר".
התחרית בעבר ב-MMA?
"זאת הפעם הראשונה שלי שאני עולה לתוך אוקטגון (זירת לחימה מתומנת, א.י.), לפני זה נלחמתי רק בזירה רגילה, בליגות שהן פחות מוכרות, שהן ליגות נהדרות אבל הן לא ברמה של ה-UFC והבלאטור. מהבחינה הזו זו הזדמנות גדולה בשבילי".
מול מי אתה אמור לעלות?
"אני אתחרה מול מושיקו בן שימול. הוא בעלים של מספר מועדונים לאמנויות לחימה בבאר שבע. הוא בן 28 ומתמחה בלוצ'ה ליברה ובג'יו ג'יטסו ברזילאי, הוא גם מאמן את הנשים בנבחרת ישראל. הוא בחור מאוד קשוח ולא פראייר בכלל, והולך להיות פייט רציני שם".
נשמע שיש לו יותר ניסיון.
"יש לו קצת יותר ניסיון ממני. כעקרון הוא יותר מתמחה בלחימת קרקע ואני בעמידה. אני מגיע מרקע של מוי תאי (אגרוף תאילנדי, א.י.) ושל איגרוף קלאסי, אבל מעולם לא היה לי מתמודד ראוי בתחומים האלה, בקרקע אני יותר מתקשה".
2 צפייה בגלריה
רה"מ נתניהו עם הלוחמים נועד להט, פידור וחיים גוזלי | צילום: אינסטגרם של רה"מ נתניהו
רה"מ נתניהו עם הלוחמים נועד להט, פידור וחיים גוזלי | צילום: אינסטגרם של רה"מ נתניהו
רה"מ נתניהו עם הלוחמים נועד להט, פידור וחיים גוזלי | צילום: אינסטגרם של רה"מ נתניהו
"כן, אני הכנתי את עצמי ואני ממשיך להכין את עצמי לקרבות הבאים, אני מתאמן בחמישה חודשים האחרונים אצל איתיאל שרעבי, מבודו-ארט רמת השרון, שהוא מאמן מדהים וההתמחות שלו היא ג'יו ג'יטסו. באמת, אין אנשים כאלה, הוא זכה בעבר באליפויות עולם בתחומים האלו. זה כבוד להתאמן אצלו, הוא אגדה. אני מקווה שמה שלמדתי אצלו יספיק לי לקרב הראשון באוקטגון, ואחרי זה זה רק יתקדם ויתקדם".
איך בכלל מגיעים לתחום הזה של לחימה?
"גדלתי עם אח גדול, ובילדות שנאתי את זה. אחר כך התחלתי להתגעגע לזה כשנהייתי חזק ממנו, אז הלכתי ל-MMA. אני בא מדור רביעי של מתאגרפים קלאסיים, ובבית מגיל קטן אבא לימד איך להחזיר. אחרי זה כשגדלתי הלכתי ללמוד איגרוף תאילנדי אצל אבנר שלום וכאמור היום אני אצל איתיאל שרעבי".
איך אתה מרגיש לקראת הקרב?
"אני מחכה לקרב הזה בקוצר רוח. אני רואה את הקרב הזה כהזדמנות. אני ממש רוצה לייצג בכבוד את הרצליה ואת המכון שלי. אני מאוד מאוד רוצה להתקדם בתחום הזה, להגיע הכי רחוק שאפשר".
הענף הזה בכלל נמצא בתהליך של התמקצעות בעשרים שנים האחרונות, לא?
"כן, הענף הולך ומשתפר. גם מהבחינה של הבטיחות. כמובן מוקד הלחימה עבר לקרקע מקרבות עמידה, אבל אין ספק שהענף נהיה יותר מקצועי".