1 צפייה בגלריה
גיא לפיד במהלך התחרות | צילום: עומר אדלר
גיא לפיד במהלך התחרות | צילום: עומר אדלר
גיא לפיד במהלך התחרות | צילום: עומר אדלר
אין הרבה, אם בכלל, בני 17 שיכולים להתהדר בתואר אלוף ישראל. גיא לפיד, תושב הרצליה המתחרה במסגרת עמותת איל"ת, הוא אחד מהם. לפיד שגבר בין השאר על אלוף אירופה גיא פירר, מסומן כבר עתה כאחד הפוטנציאלים הגדולים ביותר שצמחו כאן בענף סקי המים. בתחרות שהתקיימה בפארק המים Lake TLV לעיני מאות צופים, השתתפו כאמור מיטב הגולשים בתחום בארץ.
היי גיא, למי שלא מכיר, איך בדיוק נראה סקי מים בווייקבורד (Wakeboard)?
"צריך לבוא ולראות בשביל להבין בדיוק מה זה. אבל למעשה מדובר בכבל שרץ במלבן ובעזרתו אותו עושים סקי על המים. יש שם גם מקפצות, וצריך לדעת איך להתנהל עם הכבל הזה על מנת שהוא יעיף אותך לאוויר, כשהמטרה היא לעשות תרגילי אוויר ותרגילים מהמקפצה - זו עיקר התחרות. זה הבשר שלה".
מדובר בענף אולימפי?
"לא, הוא עדיין לא ענף אולימפי, הוא כנראה יכנס לאולימפיאדה ב-2024. אבל יש בו אליפויות עולם ואליפויות אירופה".
זו הייתה למעשה תחרות לבוגרים?
"כן, אבל התחרתי בעבר גם באליפות העולם עד גיל 19 ולקחתי את המקום ה-6. האמת שבתחרות הזו גם הייתי פצוע, גלשתי עם קרסול פצוע לאחר שנפצעתי באימונים לפני התחרות".
מהי השאיפה הבאה שלך?
"כרגע השאיפה שלי היא לקדם את הספורט כמה שיותר, הכי הרבה שאני יכול. כמובן אני רוצה להגיע בכל תחרות למקום הראשון. אבל כרגע זה מאוד חשוב לי לדחוף את הספורט הזה בארץ בכל דרך שאפשר. הווייקבורד בארץ הוא ברמה מאוד מאוד גבוהה, יש לנו גם אלוף עולם ואלוף אירופה, וחשוב לי לקדם את הספורט הזה בכל דרך שאפשר. חשוב לי לציין שאני זוכה להמון תמיכה מעמותת איל"ת (התאחדות הספורט הלא אולימפי בישראל, א.י.), ומ-Lake TLV המקום בו אני מתאמן ומתחרה. יש לי גם מספר חסויות, ביניהן חברת הצילום הימי Boracay שמספקת לי ביגוד ו-Liquid Force שמספקת לי את הציוד שאני גולש עליו. כמו כן, אסור לשכוח שההורים שלי מאוד תומכים בי וגם את המאמן שלי מוטי לוי".