2 צפייה בגלריה
היובל אתמול. כל הכרטיסים נמכרו | צילום מסך
היובל אתמול. כל הכרטיסים נמכרו | צילום מסך
היובל אתמול. כל הכרטיסים נמכרו | צילום מסך
ספק אם יש טיעון מוצלח יותר לבניית אולם כדורסל גדול יותר בהרצליה מאשר המשחק אתמול נגד הפועל חולון (90:85 לחולונים). במשחק בית, נגד קהל אוהדים אדוק כשל חולון, מצאה עצמה הקבוצה המקומית בנחיתות ברורה ביציעים, כשהיציעים העליונים של הקבוצה ריקים ברובם.
הדבר מוזר מאחר שגם במשטרה וגם בקבוצה מודים כי כל הכרטיסים נמכרו. ובכל זאת, לאחר המשחק טענו אוהדים כלפי הקבוצה ברשתות החברתיות, מדוע הודיעה הקבוצה שהמכירה הסתיימה לנוכח היציעים הריקים.
מסתמן כי אחת הסיבות העיקריות לכך היא הצורך הבטיחותי בהפרדה בין שני הקהלים. במצב כזה, אוהדי הפועל חולון אינם יכולים לרכוש כרטיסים ליציעים ההרצליינים, ועל כן נוצרו "קרחות" על אף העובדה ש"כל הכרטיסים נמכרו". יש לציין, לנוכח האירועים האלימים במשחקה האחרון של הפועל תל אביב לבין הפועל ירושלים שלשום (ש'), בו נוצר עימות פיזי בין אוהדי הפועל תל אביב למאבטחים, הורגש תגבור אבטחה רציני גם במשחק אמש ביובל. אם תרצו, המבצר היה מבוצר מתמיד.
סיבה נוספת אפשרית ל"קרחות" היא ריבוי המשחקים והיעדר הגעתם של המנויים. הקבוצה תשחק כבר ביום רביעי הקרוב באולם היובל במסגרת היורופקאפ נגד מינסק (ד', 20:35), כך שלנוכח ריבוי המשחקים, יש שחלק מהמנויים בחרו שלא להגיע. במקרה כזה, יש שהפופולריות של הקבוצה השנה, ומכירת המינויים הרבה, גרמו למצב בו אולם היובל הקטן פשוט אינו מאפשר דומיננטיות לקהל המקומי אם המשחק אינו מכריע. כשהמנויים לא מגיעים מצד אחד, ומנגד אין אפשרות לקהל שאינו מנוי לקנות כרטיסים. אתמול כשמצד אחד ניצב הקהל החם של חולון על 320 אוהדים, אל מול היציעים המקומיים המאוכלסים למחצה במקרה הטוב, הדבר הורגש במיוחד.
מבני הרצליה נמסר כי "המשחק מול חולון נערך תחת לווי והנחיות קפדניות של משטרת ישראל. הההודעה על הפסקת מכירת כרטיסים למשחק הייתה בעקבות הנחיה מפורשת של משטרת ישראל. כל הכרטיסים נמכרו, יתכן וחלק קטן מהמנויים לא הגיעו כ-50 מאוהדי חולון עמדו במעבר ולא ישבו במקומם".
ממשטרת ישראל נמסר כי "אין בין מספר המשתתפים במשחק לבין משטרת ישראל דבר וחצי דבר. משטרת ישראל אפשרה את קיומו של המשחק ואף את מכירת הכרטיסים, עד אשר הסתיימה מכירת כולם (כ-1000 כרטיסים). תמוהה בעינינו טענת בני הרצליה, שכן אין בה דבר והיא אינה נסמכת על נתונים ועובדות".
כזכור, במסיבת העיתונאים בפתיחת העונה אמר ראש העירייה, משה פדלון, כי אותר שטח לבניית אולם חדש ושהכדור נמצא במגרש של שרת התרבות והמדינה, כך שבמידה שיאושר תקציב, יהיה אולם. בינתיים, לבעיית האולם יש היבטים מוחשיים בשטח.
2 צפייה בגלריה
מיקי גורקה, מאמן הקבוצה, מתמודד עם מכת פציעות (צילום: ראובן שוורץ)
מיקי גורקה, מאמן הקבוצה, מתמודד עם מכת פציעות (צילום: ראובן שוורץ)
מיקי גורקה, מאמן הקבוצה, מתמודד עם מכת פציעות (צילום: ראובן שוורץ)
והיה גם משחק
במשחק עצמו בין בני הרצליה להפועל חולון הפסידה כאמור הקבוצה המקומית 90:85. הקבוצה שניצחה ביום רביעי האחרון את אלבה פהרוואר ההונגרית (74:93) בחוץ, נכנסה לבור ברבע השלישי מול החולנים (28:15 ברבע זה), ולא הצליחה לסגור אותו עד סיום המשחק.
הרצליה הציגה משחק מאוד מאוזן מבחינת נקודות שכאמור לא הספיק. את הקבוצה הוביל ג'ף אדריאן עם 13 נקודות ו-10 ריבאונדים (סגר אמש 500 נקודות ליגה, א.י.), תום מעיין עם 12 נקודות, אקזבייר ת'יימס ואלכס רוזנברג 11 כ"א, דומיניק ארצ'י 10, חליל קנאסביץ' 9, שון דאוסן 8, טוריאן גרין 7, סם סינגר 4. את החולונים הוביל ג'ו אלכסנדר עם 22 נקודות ו-7 ריבאונדים.
היה זה הפסדה השני ברציפות בליגה של בני הרצליה, לאחר ההפסד בשבוע שעבר למכבי תל אביב. מנגד הפועל חולון שברה נאחס של 5 הפסדים רצופים בכל המסגרות.