בני הרצליה, מובילת הטבלה בליגת העל, הצליחה אמש (ראשון) לעלות לגמר גביע המדינה בכדורסל לראשונה מאז שנת 1995 לאחר שהביסה את הפועל חולון 63-83.
1 צפייה בגלריה
שחקני הרצליה חוגגים
שחקני הרצליה חוגגים
שחקני הרצליה חוגגים
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
הרצליה שלטה במשחק לכל אורכו והיתה חד יותר. צ'ינאנו אונוואקו קלע את תשע הנקודות הראשונות של הקבוצה והיה המנוע שלה לאורך כל המשחק.
כבר ברבע הראשון הובילה הרצליה 13-26. בתחילת הרבע השני חולון עוד ניסתה להתקרב, אבל שון דאוסון וחבריו לחצו על הגז והגדילו את הפער עוד, כששלשה של סנדי כהן סוגרת את המחצית ביתרון 32-50.
גיא גודס ניסה במחצית השנייה כל הרכב אפשרי בניסיון לעצור את הרצליה אבל סנדי כהן, שון דאוסון ובעיקר צ'ינאנו אונוואקו פשוט לא נתנו ליריבים הזדמנות אמיתית לחזור.
היום, בדרבי התל אביבי יוכרע מי תשחק בגמר מול הרצליה - מכבי תל אביב או הפועל תל אביב.
לבני הרצליה קלעו: אונוuאקו 21, דאוסון 15, סנדי כהן 14, קמפ 13, הוקר 12 (8 ריב', 9 אס'), באב 6, ואן וליט 2.
לחולון: רגלנד 25 (9 אס'), מגי 9, ג'ונסון 7, מנקו 7, פניני 5, קייזר 4, זאק 3.
בסיום ההתמודדות חגגו שחקני ואנשי הקבוצה עם 1,200 הצופים שהגיעו מהשרון למעמד כשעל הפרקט החיבוקים היו מרגשים. המנהל המקצועי זופי אבדיה הניף באוויר את היו"ר אלדד אקוניס שהיה נראה נרגש במיוחד אחרי שנים קשות בתחתית, כולל ירידה לליגה הלאומית, לאחר מכן התפנה אבדיה לעמוד במרכז המגרש והשתחווה עם המגבעת שעל ראשו.
בהרצליה מתכננים מבצע עד לגמר כדי להגיע לרף של 3,000 צופים בגמר. למרות הניצחון, השחקנים לא חגגו יותר מדי ורוצים להניף את התואר: "ברור ששמחים, אין עדיין מה לחגוג, שמחים שהגענו לגמר כי זה לא פשוט להגיע לשם. אנחנו עדיין עם הפנים קדימה ולא רוצים לעצור פה", סיכם דאוסון.