לאחר המחזור בגביע המדינה - שנערך השבוע לאחר סגירת הגיליון - קבוצות הלאומית מעבירות הילוך לקראת פתיחת הליגה בשבוע הבא. לאזור שרון יהיו העונה שלוש נציגות בליגה השנייה: רמת השרון, הוד השרון ורעננה. שלושתן ינסו להימלט מאימת התחתית, כאשר בעקבות הקפאת הירידות בעונה שעברה יהיו השנה לא פחות משלוש יורדות.
1 צפייה בגלריה
אלון שפר. "האווירה במועדון נהדרת"
אלון שפר. "האווירה במועדון נהדרת"
אלון שפר. "האווירה במועדון נהדרת"
(צילום: מועדון הכדורסל של רמת השרון)

רעננה

הרעננים עשו לא מעט שינויים בסגל והעמידו קבוצה צעירה שתצטרך להוכיח מה היא שווה. עופר ברקוביץ' ממשיך על הקווים, ובעמדת היו"ר החליף דרור גרבינסקי את ערן טסל. השלושה שנשארו בסגל הם יהל מלמד, איתי גבע וירין איינהורן. אליהם הצטרפו ג'יימס פאדג'ט, אוסטין פרייס, רום קורנליוס, אופק מלכה, תומר לוינסון, ניתאי רוזנברג, נועם פוקס, יובל בר וגולן מיכאלי.
"תהיה עונה מאתגרת מאוד", אומר היו"ר גרבינסקי. "נקווה לעונה רציפה ללא הפסקות קורונה, ושהליגה תגיע לסיומה הספורטיבי. ההכנות היו לא פשוטות כי הן הופסקו, אבל כולם כאן באותה סירה, כל הקבוצות עברו את זה. אני מקווה שנראה רעננה תחרותית, לוחמת וטובה שמשחקת כדורסל חיובי. אנחנו לא מדברים על עלייה. רוצים להתחיל, ולראות איך הולך תוך כדי תנועה. יש מועדונים שהעמידו תקציבים גבוהים מאוד, ונראה איך הליגה תיראה".

הוד השרון

הקבוצה נפרדה מהמאמן נתי כהן, שעבר לחבל מודיעין, ומינתה במקומו את אלון שטיין. הקבוצה שינתה את פניה לחלוטין, ויהיה מעניין לראות כיצד וכמה זמן ייקח לשטיין לחבר את הפאזל. בגזרה הניהולית הצטרף רכש חדש, שדר הרדיו עופר דומינגז, שישמש בתפקיד נשיא המועדון.
השחקן היחיד שנשאר מהעונה שעברה הוא הראל דדון. אליו הצטרפו קסבייר מון, ג'יילס סמית, עומר פולג, ארד הררי, דן בנון, עמית ארבלי, אורן נלסקי, תום ספקטור, אפי טיומקין, שיר מוראידי, ים סלמן וזק יושר.
"בעונה שעברה הייתה לנו קבוצה טובה מאוד, והקורונה עצרה אותנו", אומר היו"ר אורי אשכנזי. "העונה, עקב המצב נאלצנו לקצץ בתקציב, ולכן בנינו קבוצה צעירה יותר. תהיה לנו קבוצה שייקח לה זמן עד שתתלכד ותגיע לרמה שאנחנו רוצים. שיחקנו עד עכשיו עם זר אחד, ואנחנו מקווים שהשורות יתאחדו מהר. המטרה היא להגיע לפלייאוף העליון, אבל זה יהיה מאוד קשה".

רמת השרון

הקבוצה, שנשארה בליגה בחסדי הקורונה, תנסה לא למצוא את עצמה באותם מקומות גם השנה. המאמן גיא קנטור ממשיך לעונה נוספת במועדון, ויחד איתו גם השחקנים מוטי מוסקוביץ', אביב שמעוני, ים יהונתן, אורי חי, גיא ארטמן, אדם קליין ואלון גילאי דותן.
אליהם הצטרפו דקואן לואיס, אריק סטוז, גיל אמיתי, עמית ביר־כץ וגיא רושקין.
"הציפיות שלנו כל שנה הן הכי גבוהות, אבל מבחינה ריאלית המטרה היא קודם להישאר בליגה ולתקוע יתד", אומר היו"ר אלון שפר. "נרצה להגיע העונה לפלייאוף העליון ולברוח ממאבקי התחתית. תהיה ליגה קשה מאוד, יש שלוש יורדות ויהיו קרבות גדולים. האווירה במועדון נהדרת, עשינו הכנה טובה והתחברנו מאוד. זה מרגיש שונה מהעונה שעברה".