עונת האימונים של נבחרות השחייה בהרצליה הסתיימה. כך החליטה עמותת "בני הרצליה" על רקע התפשטות נגיף הקורונה, במטרה לצמצם את המפגשים בין השחיינים מהערים באזור. קדמה להחלטה זו החלטה קודמת של העמותה, להתיר רק לשחיינים התחרותיים תושבי הרצליה להתאמן ולאסור על השתתפותם של שחיינים תושבי חוץ. החלטה זו הכעיסה את השחיינים ואת הוריהם, שהחליטו פה אחד להחרים את האימונים.
1 צפייה בגלריה
חרם חברי הנבחרת. "אנחנו נבחרת אחת"
חרם חברי הנבחרת. "אנחנו נבחרת אחת"
חרם חברי הנבחרת. "אנחנו נבחרת אחת"
(צילום: פרטי)
בשבוע שעבר התקבלה בקבוצת ווטסטאפ של השחיינים והוריהם הודעה מאחת ממאמנות הקבוצה, שרק השחיינים המתגוררים בהרצליה מורשים להמשיך ולהתאמן. "אף אחד לא התייעץ איתנו ולא שיתף אותנו בהחלטה", טוענים ההורים, "זו החלטה הזויה, מנותקת, לא ספורטיבית ולא הגיונית. זו לא רק אפליה, זו פגיעה בערכים החברתיים של הקבוצה, של אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד. מדובר בנבחרת שמתאמנת ומנצחת כקבוצה. אם הם מנמקים את ההחלטה בכך שלא רוצים להפגיש את הילדים עם ילדים מעיר אחרת, האבסורד הוא שרוב המאמנים אינם תושבי העיר, כוללת המאמנת שנאלצה לבשר להם על הפסקת אימוניהם".
"ההחלטה שערורייתית, לא דמוקרטית, לא שוויונית ולא ערכית", אומרת אמו של אחד השחיינים מרעננה, ששוחה ב"בני הרצליה" שש שנים. "הנבחרת מונה 24 שחיינים, רק 13 מתוכם גרים בהרצליה והשאר גרים בערים השכנות וגם בתל אביב", מוסיף אביו של השחיין, "מתוך 200 שחיינים במועדון, 45 מתגוררים מחוץ להרצליה. כולם אחראים על הישגי הנבחרות של 'בני הרצליה'. באליפות הארץ האחרונה שנערכה בדצמבר שעבר זכתה 'בני הרצליה' במקום השני מבחינת מספר המדליות הקבוצתיות.
"כל השחיינים בעלי כרטיס שחיין באיגוד השחייה. שוחחנו עם יו"ר איגוד השחייה סיימון דווידזון שאמר לנו שזו החלטה של העירייה. דיברנו עם האחראי על השחייה בעירייה, אך לא הצלחנו לשנות את ההחלטה. הם יודעים לקחת מאיתנו 750 שקל בחודש, אבל לא משתפים אותנו בהחלטה".
בעקבות ההחלטה החליטו ההורים והילדים מהרצליה להחרים את האימונים לאות סולידריות עם השחיינים מהערים השכנות. ואכן, בתחילת השבוע הגיעו חברי הנבחרת כולם למועדון במועד, אך במקום להיכנס לבריכה להתאמן התיישבו על המדרגות בכניסה למועדון. "היה ברור לנו שאם השחיינים מהערים השכנות לא מתאמנים, גם אנחנו לא. צריכים להישאר מאוחדים גם ברגעים האלה", אומר בן 14 מהרצליה החבר זה שלוש שנים בנבחרת, "זו הייתה החלטה משותפת של ההורים והילדים, פה אחד".
"כשהגענו לאימון כבר ידענו שכל חברינו מהרצליה מתכוונים להחרים את האימון מתוך הזדהות איתנו", מספר אחד השחיינים מרעננה. "ישבנו על הטריבונות ואף אחד מהנהלת 'בני הרצליה' לא ניגש אלינו".
במקום להתאמן הצטלמו כולם והעלו את התמונות לפייסבוק, בצירוף כתובות מחאה: "חוסר שוויון", "אחד בשביל כולם, כולם בשביל אחד" ו"אנחנו נבחרת אחת". הם קיבלו תגובות אוהדות רבות, בין היתר מבכיר השחיינים בארץ, יעקב תומרקין.
"הם לא רק קבוצה תחרותית אורגנית, הם כמו משפחה אחת", מדגיש אביו של אחד השחיינים מהרצליה, "האבסורד הוא שדווקא אחד השחיינים שמתגורר בתל אביב הוא השחיין הכי טוב שלנו והוא זה שמביא הכי הרבה מדליות".
לדבריו, הילדים מקדישים שעות רבות לאימונים: חמישה ימים בשבוע משלוש אחר הצהריים עד שמונה בערב, ופעמיים בשבוע משמונה עד עשר בבוקר, על חשבון הלימודים בבית הספר. "הבעיה היא מה יהיה בעתיד, שהרי הילדים יצטרכו איכשהו לשמור על כושר", אומרת האם מרעננה.
עוד טענה שהתנהלות העירייה אינה חוקית, והסתמכה על הצעת חוק מ־2015 שאושרה לקריאה ראשונה ואוסרת למנוע מתן שירותים לצרכנים בגלל מקום מגורים.
מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עמותת 'בני הרצליה' החליטה, בשיתוף הנהלת העיר וועד ההורים העירוני, על סיום עונת האימונים בענף השחייה לשנה זו מוקדם מן הצפוי, כחלק מהמאבק בהתפשטות מגיפת הקורונה ובשל הצורך לצמצם באופן משמעותי את מספר המתאמנים והמפגשים בין מתאמנים מערים שונות".
יו"ר הנהגת ההורים העירונית זיו עומר הופתע מההחלטה להפסיק את הפעילות כליל: "זו הפעם הראשונה שאני שומע על סיום עונת האימונים בענף השחייה. אם התקבלה החלטה כזו, היא לא הייתה בשיתוף הנהגת ההורים".