בקיץ היה מי שדיבר בבני הרצליה על השתלבות בחלק העליון של ליגת העל. על איך לא להפוך לעולה החדשה הטיפוסית, שמתקשה להתאקלם בליגה הראשונה. בפגרה הסתערו שם על המאמן הכי אטרקטיבי שהיה פנוי בשוק, וקיוו שהכל יילך לפי התוכניות.
1 צפייה בגלריה
דרוקר מול מכבי תל אביב. פתיחה מביכה
דרוקר מול מכבי תל אביב. פתיחה מביכה
דרוקר מול מכבי תל אביב. פתיחה מביכה
(צילום: ראובן שוורץ )
אז קיוו. והסתערו. ודיברו. בפועל, מדובר בפתיחת עונה רעה מאוד. ארבעה הפסדים, חלקם משפילים, בארבעה משחקים. רחוק שנות אור מהמקום שאליו ייחלו בהרצליה בקיץ האחרון. ואם מישהו שם לא יתעורר ומהר, חבל מודיעין וקריית מוצקין מחכות ממש מעבר לפינה.

יצאנו פראיירים

דווקא במשחק האחרון מול מכבי תל אביב ביום ראשון הציגו ההרצליינים את משחקם הטוב ביותר העונה. אז נכון שהצהובים באו בהרכב חסר, ונכון שהם נראו לפעמים כמו קבוצה שממש אולצה להופיע למשחק הליגה הזה, רגע לפני שהיא מתעופפת לשני מפגשים בספרד במסגרת היורוליג עם שתיים מאריות אירופה - ולנסיה וריאל מדריד - ובכל זאת, הרצליה נתנה פייט אמיתי ואפילו גררה את האלופה להארכה, אבל שם כבר תשו כוחותיהם של שחקני הרצליה.
"צריך לדעת להעז יותר מול קבוצה שבאה קצת עייפה וקצת לא בא לה לשחק, ולנצל את זה כדי להביא ניצחון", אמר השבוע גורם במועדון. "זה היה פספוס ויצאנו פראיירים, כי מכבי היו רחוקים משיאם, ואם אנחנו היינו קצת יותר חכמים במהלכים האחרונים שלנו, היינו עכשיו אחרי ניצחון סופר חשוב ויוקרתי".
קפטן הקבוצה ניצן חנוכי: "הייתה לנו הזדמנות יוצאת דופן לנצח את מכבי תל אביב, אבל לצערנו זה לא קרה, וחבל מאוד. הרגשנו שאפשר לעשות את זה. הרבה פעמים מכבי מגיעה למשחק ליגה בין משחקי יורוליג ואתה מרגיש עליהם שהמשחק הזה פחות חשוב להם, וככה הרגשנו במשחק הזה. באמת היה צ'אנס גדול לקחת את הניצחון ולעשות את הסיפתח שלנו העונה דווקא מול מכבי. זה היה נותן לנו פוש גדול, ויצאנו מאוכזבים בסיום. אני שמח שהראינו הרבה אופי כשחזרנו מפיגור לא קטן והצלחנו לכפות הארכה, אבל שם זה כבר היה קשה כי כמה שחקנים שלנו יצאו בחמש עבירות, היו כמה החלטות פחות טובות וחוסר ריכוז, שעלו לנו ביוקר ובהפסד נוסף".

חייבים להתאושש

כשבהרצליה החתימו את שרון דרוקר, הם היו בטוחים שיחד עם השועל הוותיק, שהתחיל את הקריירה בהרצליה וסגר בקיץ מעגל אחרי למעלה מ־20 שנה, הקליטה המחודשת בליגת העל תהיה קלה יותר; אבל כאמור, ציפיות לחוד ומציאות לחוד.
עם זאת, אין כרגע שום חשש למעמדו של דרוקר, שמאוד מוערך על ידי אנשי המועדון. הם מאמינים שבמקרה הזה הסבלנות תשתלם, ודרוקר יצליח למצוא את הדרך להחזיר את הרכבת לפסים.
"זה הרי מגוחך בכלל לדבר על מעמדו של דרוקר", אומר גורם במועדון. "נכון שאנחנו אחרי ארבעה הפסדים ושהפתיחה מאכזבת מאוד, אבל לא הבאנו מאמן צעיר או אלמוני מחו"ל, אנחנו יודעים בדיוק מהן יכולותיו של דרוקר. לא פעם בקבוצות שלו הפתיחה הייתה מהוססת ולא טובה, והוא הצליח בסופו של דבר עם עבודה קשה, מסירות ואמונה בדרך, לייצב את הקבוצה ולהעלות אותה על דרך המלך. ניתן לו את כל הקרדיט והסבלנות שבעולם, בתקווה גדולה שהדברים יתחילו להיראות אחרת. אם נשחק כמו מול מכבי עם נחישות ואמונה, נוכל לגבור על קבוצות ולהשיג נצחונות. זה יגיע, כולנו בטוחים בכך".
חנוכי מוסיף: "אפס נצחונות בארבעה משחקים זה לא נעים בכלל. אף אחד כאן לא ייחל לפתיחה כזאת. למעט המשחק מול אילת, שבו לא היינו בשום צורה במשחק, שני המשחקים האחרים היו צמודים, ועם החלטה אחרת לפה או לשם יכלו להיגמר אחרת. את העובדות אי אפשר לשנות, אנחנו אחרי ארבעה משחקים, ועדיין מחפשים את הניצחון הראשון שלנו. נצטרך להתאושש, להרים את עצמנו ולהשתפר על מנת להיכנס מהר לעניינים. אנחנו ממש לא מקבלים את המצב כמו שהוא או שאומרים יהיה בסדר. החבר'ה עובדים קשה מאוד בצד המקצועי והמנטלי, ואנחנו בטוחים שנראה התקדמות. המטרה היא לעשות את הניצחון הראשון, שיפתח לנו קצת את הדרך, בהקדם האפשרי".
לצד כל הדברים הללו, במועדון בהחלט קיימת אכזבה מיכולתם של כמה שחקנים, כמו ג'ואקים דונאלדסון ואייזיה אייזנדורף, וכמו כן ישנה ציפייה שהישראלים ייקחו על עצמם יותר ויספקו מספרים גבוהים יותר, כאשר הכוונה היא בעיקר לחנוכי ולאלישי כדיר.
נקודת האור היחידה בהרצליה, נכון לעכשיו, היא הרכש הנהדר פרנק גיינס, שמחזיק בינתיים כמעט לבדו את הקבוצה, אך כאמור גם יכולת שיא שלו לא תספיק אם האחרים לא יצטרפו למאמץ הקבוצתי.
גיינס מוביל את קלעי הרצליה עם ממוצע של 23 נקודות למשחק (שלישי בליגה), אך בקבוצה מבינים שלבדו הוא לא יוכל להביא את הנצחונות ומחפשים את ההתאמות והפתרונות.
בינתיים מקווים שם לעשות את הסיפתח במשחק הליגה הקרוב, שבו תתארח הרצליה אצל מכבי ראשון לציון (מוצ"ש, 20:00), כאשר גם המארחים סובלים מפתיחת עונה חלשה למדי.