הצלמים אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, הסופרים מתארים באלף מילים תמונה אחת, ולפעמים מספיקה מילה אחת כדי לתאר את המצב. מילה שמסכמת הכל – את מה שקורה, מה שקרה ומה שרוצים שיקרה. אז מהן המילים שמאפיינות את הקבוצות בשרון.
2 צפייה בגלריה
המאמן ירון הוכנבוים
המאמן ירון הוכנבוים
המאמן ירון הוכנבוים
(צילום: אורן אהרוני)

הפועל כפר־סבא: יציבות

יש בליגה הלאומית תופעה מוזרה שקוראים לה "פחד גבהים". שש קבוצות בילו העונה בפסגת הטבלה, ורק בשלושה מחזורים המוליכה ניצחה. זה קרה פעם אחת להפועל כפר־סבא ופעמיים למ.ס כפר־קאסם, כולל במחזור האחרון. בשאר המקרים המובילה הפסידה או סיימה בתיקו. זה תסמין של ליגה שוויונית, כשכל קבוצה יכולה לנצח כל יריבה. ובליגה כזאת מילת המפתח להצלחה היא יציבות. הקבוצה שתשמור על רצף ארוך של משחקים בלי הפסד היא גם זו שתעלה בסיום העונה לליגת העל. רצוי כמובן שבתוך הרצף הזה יהיו כמה שיותר ניצחונות ושהוא יגיע כמה שיותר קרוב למחזורי הסיום.
ב־21 המחזורים עד כה, כפר־קאסם הוליכה את הטבלה 11 פעמים, כפר־סבא שש פעמים וביתר הארבע התחלקו הפועל ראשון לציון, אחי נצרת, נס־ציונה ובני־יהודה. כפר־סבא ניצחה, כאמור, רק פעם כמוליכה. זה היה ב־0:2 הביתי על א.ס אשדוד. אחר־כך הגיעה סדרה של חמישה משחקים בלי ניצחון, הבלחה עם 0:4 על הפועל רמת השרון, עוד חמישה משחקים בלי ניצחון – וביום שישי שעבר ה־0:2 על בני ריינה. לא יודע אם המתמטיקה המודרנית מצאה שם לסדרה החשבונית המוזרה הזאת, אבל דבר אחד בטוח – יציבות אין שם. לפחות לא יציבות חיובית.
את עונת העלייה האחרונה שלה, 2018/9, כפר־סבא סיימה עם שבעה משחקים בפלייאוף העליון בלי הפסד, כולל שישה ניצחונות. אם היא רוצה לשחזר את ההישג גם העונה היא צריכה לפתות בסדרה של ניצחונות כדי להיות צמודה לחלק העליון של הטבלה, ואז לתת את הספרינט הסופי לקראת סיום העונה. זה לא יהיה קל משתי סיבות: הראשונה, היא עדיין לא הדביקה העונה שני ניצחונות גב אל גב; והשנייה, שלוש היריבות הבאות שלה מדורגות כרגע מעליה בטבלה – בני־יהודה (היום בלויטה), כפר־קאסם וא.ס אשדוד. מצד שני, מי אמר שלעלות ליגה זה קל?

הפועל רמת השרון: פראיירים

2 צפייה בגלריה
תביעה מוגדלת. חיים לוי
תביעה מוגדלת. חיים לוי
המאמן חיים לוי
(צילום: נחום סגל)
כן, זה לא נעים, אבל הפועל רמת השרון הופכת להיות הפראיירית של הליגה הלאומית. ביום שישי האחרון היא הצליחה להפסיד 2:1 לאחי נצרת, למרות שהיריבה שלה נותרה כבר בדקה ה־38 בעשרה שחקנים. 11 ימים קודם לכן היא הובילה בדקה ה־85 2:4 על נס־ציונה, אבל הצליחה איכשהו לסיים רק ב־4:4. במחזור קודם רמת השרון הובילה 0:1 על הפועל רעננה, אבל נכנעה לצמד של בן אז'ובל, שעשה מהפך. במשחק נגד כפר־סבא היא הייתה עדיפה במשך כמעט 60 דקות (מה זה עדיפה, עשתה לקבוצה של אורי גוטמן בית־ספר), ובכל זאת הובסה 4:0.
דברים כאלה לא יכולים לקרות פעם אחר פעם לקבוצה שנלחמת על חייה, בטח בליגה הלאומית הצפופה והמשוגעת. אם נותנים לך - תיקח. אם אתה לא מצליח לקחת, מישהו יחטוף לך את זה מהידיים. התוצאה בינתיים היא קירבה מדאיגה לקו האדום, שהולך ומתקרב כי קבוצות התחתית לא מתכוונות להיות פראייריות של אף אחד.