אחרי לא מעט דחיות ומאבקים לאישור פתיחת האימונים בצל הקורונה, ליגה א' תצא לדרך בסוף השבוע - כאשר לשרון יהיו שלוש נציגות - מכבי והפועל הרצליה, ומ.ס. טירה.
2 צפייה בגלריה
לביא. "אנחנו מכוונים גבוה"
לביא. "אנחנו מכוונים גבוה"
לביא. "אנחנו מכוונים גבוה"
(צילום: אסף פרידמן)
שיטת המשחקים השנה תהיה שונה בעקבות אילוצי הקורונה: כל מחוז (הצפוני והדרומי) יחולק לשני בתים של עשר קבוצות, והליגה תשוחק במתכונת של 18 מחזורים, כאשר הראשונה והשנייה בכל בית יתכנסו לבית של ארבע קבוצות ומי שתסיים ראשונה תעפיל לליגה השנייה.

מכבי הרצליה

הקבוצה של אריאל שיימן, שעד לפני כמה שנים נחשבה למועדון בכיר בליגה השנייה, הפכה לדיירת קבע בליגה א' ופותחת עונה שלישית בליגה השלישית.
מי שימשיכו מהעונה שעברה הם הקפטן ברק לביא, איליי בכר, מתן לילה, דימי חיון, גל טיטלבוים, אביהו עזר, בדיר מחמוד, לירוי צעירי, דני רוזנבליט, מאור כלפה ונבו מזרחי.
אליהם חברו השוער הוותיק אבי איבגי, דולב אז'ובל, בן בכר, אדיר חליפה, ג'ייק רוזנסקי, לני אהרון ודניאל גרץ.
"הרצליה זה לא מועדון שצריך להיות בליגה השלישית, אבל אנחנו נאלצים להתמודד עם קשיים לא פשוטים", אומר המאמן עידן בראון. "יש כספים גדולים שלא תמיד עוברים בצורה הכי נקייה, אם אפשר לומר כך. אצלנו הכל מתוקתק, מסודר ומאורגן. לזכותו של אריאל שיימן ייאמר כי כל שקל שיוצא מהמועדון משולם בצורה חוקית ושפויה".
עלייה זה בכלל על הפרק, מבחינתכם?
"אם להיות ריאליים, זה לא יהיה קל. יש קבוצות שהשקיעו סכומים חסרי תקדים. כפר קאסם, חולון, אדומים אשדוד. לא קל להתמודד עם זה, אבל מכבי הרצליה לא יכולה להיות בינונית, ובטח שלא בליגה א'. המטרה היא כן להרים קבוצה חזקה וייחודית ולרוץ גבוה עד כמה שניתן".
הקפטן ברק לביא: "אני עדיין לא יכול להגיד לך איזה מכבי הרצליה נראה השנה, כי המון תלוי באיך נתחיל את הליגה. זאת ליגה קצרה והפתיחה תהיה משמעותית. נקווה להתחיל ברגל ימין. לא אצא בהצהרה שאנחנו חוזרים השנה ללאומית, אבל אנחנו כן מכוונים גבוה".
הבעלים אריאל שיימן: "בנינו קבוצה צעירה. הבאנו חיזוק טוב, שחקנים בעלי ניסיון לצד חבר'ה צעירים שרוצים להוכיח את עצמם. נפלנו בבית עם מועדונים שהשקיעו הרבה כסף כמו אשדוד, חולון וכפר קאסם. עם התקציב שלנו בנינו קבוצה טובה, צעירה ונמרצת".
מה לגבי האיחוד עם הפועל הרצליה?
"זה רעיון טוב, אבל לא עושים את זה בסחיטה ובאיומים. העירייה מנסה לקדם את זה, אבל אף אחד לא יכול לאיים עלינו. גם אלי ג'מיל וגם אני פילנתרופים של הקבוצות. אנחנו נותנים את נשמתנו וכספנו למועדונים שלנו".

הפועל הרצליה

ביריבה מעבר לכביש פנים חדשות-ישנות על הקווים. מומו ניסטל חזר לקדנציה שנייה בהפועל הרצליה, לאחר שהראשונה לפני שנתיים הייתה מוצלחת מאוד. הסגל התרענן בכמה שחקנים אבל לא מדובר בשמות גדולים, והשאיפה היא לתפוס מקום טוב למעלה.
מי שנשארו מהעונה שעברה הם דודי הלל, ניתאי ביטן, שקד נחמני, לוטם בן דור, דניאל אגמי, אלירן מילשטיין, להב חביב, נאור גמליאל ויהב אדם. אליהם הצטרפו השנה עידן גמליאל, סער אזולאי, גל שלום, אסף בן שבת, מני יוספי, סער בן מנשה, אופיר גרוסמן, בשאר, שקד נחמני ואיתי וייס.
2 צפייה בגלריה
ניסטל. יצליח לשחזר את ההצלחה מהקדנציה הראשונה?
ניסטל. יצליח לשחזר את ההצלחה מהקדנציה הראשונה?
ניסטל. יצליח לשחזר את ההצלחה מהקדנציה הראשונה?
(צילום: זהר שחר)
הבעלים אלי ג'מיל: "יוצאים סוף סוף לדרך, וכולנו ערוכים ומצפים לכך. בוא נראה איך ישפיעו כל ההפסקות והדחיות הגדולות. חלק מהקבוצות יסבלו מכך יותר, חלק פחות. נקווה להיות אלה שאולי ירוויחו מהעניין, ואולי נצליח לעשות קפיצת מדרגה העונה. יש לי תחושות טובות לגבי העונה הקרובה. הכיוון הוא למעלה. איך שאנחנו רואים את מצב הקבוצה, אני מקווה שכך יהיה ושלא נתאכזב. עשינו את השינויים שרצינו. השארנו את השחקנים שרצינו, ואנחנו רוצים לפתוח את העונה בצורה טובה ולהמשיך את זה עד כמה שניתן. זאת עונה קצרה, ומי שיתחיל חזק וטוב יכול להרוויח מכך בהמשך. הדברים יוכרעו מהר מהרגיל".
דודי הלל, שבאמצע העונה שעברה חצה את הכביש ועבר ממכבי להפועל, פותח עונה במדי הקבוצה האדומה של העיר.
"יש לנו קבוצה צעירה וטובה", הוא אומר. "אנחנו מקווים שנוכל לרוץ חזק. אין לנו תקציב גדול כמו של מועדונים אחרים, אבל תהיה לנו קבוצה טובה כי כולנו מכירים את מומו ניסטל, תמיד יש לו קבוצות חזקות. זאת הולכת להיות עונה משוגעת שתיגמר מהר מאוד".

מ.ס. טירה

הקבוצה, אותה ימשיך לאמן חיים סירוטקין, לא מסתירה את רצונה המובהק לעלות ללאומית. מזה חמש שנים מנסים בטירה להגיע לליגה השנייה, ושם מקווים שאולי העונה זה סוף סוף יקרה.
היו"ר עבד טיטי: "עלייה לליגה הלאומית, זאת המשימה שלנו העונה. בנינו את הקבוצה רק במטרה שתעמוד בכך. אנחנו עובדים מסודר, ואני חושב שאנחנו סוג של מודל לחיקוי, עם מטרות גבוהות אבל תקציב והשקעה שפויה".
מי שממשיכים מהעונה שעברה הם וויאם עמאשה, רן רול, ראול גרשומוב, דודו אדרי, מוחמד מחאג'נה ועמר מנסור. אליהם הצטרפו ניר עזריה, אסף רז, עיסאם עיישה, עידו גונן, דור מלכה, דוד בן לולו וסארי חאג' יחיא.