בואו נגיד שאם בני הרצליה היתה קבוצה מגרמניה או מסרביה, סביר להניח שהמאמן שהעלה אותה ליגה וכבר אימן אותה בהצלחה בעבר בליגה הראשונה, היה מקבל את ההזדמנות להמשיך בליגת העל.
3 צפייה בגלריה
מיקי גורקה
מיקי גורקה
מיקי גורקה
(צילום: אוהד צויגנברג)
במקרה של מיקי גורקה, שהחזיר את הרצליה במהירות לליגת העל ובנה קבוצה בריאה עם תשתית טובה לליגה הבכירה, זה לא יקרה; וזה אפילו לא הפתיע אותו.
3 צפייה בגלריה
לא הייתי מופתע
לא הייתי מופתע
לא הייתי מופתע
(צילום: ראובן שוורץ​)
"משום מה היתה לי הרגשה שזה מה הולך לקרות", אומר גורקה השבוע, "כך שלא הייתי ממש מופתע כשהודיעו לי שאני לא ממשיך. זאת היתה תחושת בטן שהתבררה כנכונה. זה לא ששמעתי לחשושים או דברים אחרים, פשוט משהו שאתה מרגיש מהאווירה מסביב. מתברר שלא טעיתי".

לא קרה לי

בהרצליה חיפשו שם גדול יותר. יותר נכון, לני רקאנטי היה זה שדחף את המהלך. היו לא מעט כאלה שחשבו שגורקה חייב להמשיך, אבל בעל הבית קבע, ושרון דרוקר הוא זה שיעמוד על הקווים בהרצליה בעונת 20/21, ואילו גורקה יחפש אתגר חדש. "אלה הם החיים, מה נעשה", הוא אומר. "האמת שאלדד אקוניס היה ממש הוגן והודיע לי שבועיים לפני שיש העדפה למאמן אחר. כשזה קרה, הודיעו לי סופית וזהו. מקבלים וממשיכים הלאה".
פעם שנייה שזה קורה לך בהרצליה.
"לא, לא, בוא נבדיל בין הדברים. אז פוטרתי באמצע, והפעם הסתיים החוזה. הם החליטו לא להאריך אותו, וזאת זכותם. ברור שהתאכזבתי מאוד, גם בגלל שהיתה לנו באמת אחלה עונה, וגם בגלל שהיה לי חיבור מצוין עם השחקנים. הייתי צריך להסביר לשחקנים למה אני לא ממשיך, שזה היה די אבסורד וזה דבר שאני חייב להודות שעוד לא קרה לי. היתה אכזבה גדולה מאוד, אבל ממשיכים קדימה".
עשיתם עונה טובה מאוד. למה זה לא הספיק לך כדי לקבל קרדיט?
"לגמרי. זאת אחת העונות שהכי נהניתי בהן, היתה עונה כיפית. הדברים זרמו בצורה טובה ובנינו קבוצה מלוכדת וחזקה. עמדנו במשימה שלנו וחזרנו לליגת העל. היה רצון גדול להמשיך, אבל קטעו לנו אותו".
עשו לך קטע מסריח.
"כן, באיזשהו מקום אתה צודק, מה אגיד לך? עם השנים אתה לומד לקחת את הדברים בצורה קצת יותר קרה. יש כאן עסק ויש מקבלי החלטות, לפעמים זה לטובתך ולפעמים נגדך. יש הנהלה ובעלים שמעדיפים מאמן אחר וחושבים שהוא יתאים יותר. אני הגעתי מתוך מטרה לסגור מעגל בהרצליה. הגעתי במטרה להיות שותף לעליית ליגה. עשינו את זה, ואני מרגיש שלם מאוד. רציתי מאוד להמשיך בעבודה, אבל זה לא יקרה".
אתה פחות טוב מדרוקר?
"אני יכול לדבר על עצמי ולא על אחרים. אני מאוד מכבד את דרוקר ואת מה שהוא עשה בכדורסל. אני מסתכל על מה שאני עשיתי בהרצליה – שנה אחת נשארנו בליגה, שנה לאחר מכן רוב העונה היינו במקום הרביעי, שנה לאחר מכן מקום חמישי ואם לא הפציעות היינו בפיינל-פור, עשינו סוויפ על מכבי תל אביב שאני לא יודע מתי זה אי פעם יקרה שוב, התקדמנו באירופה. אני מאוד שלם על כל התקופות שלי בהרצליה. גם העונה עשינו שנה נהדרת, זה מעבר לנצחונות. אני חייב להודות ובאמת שהרבה אנשים שואלים אותי למה אני לא ממשיך, ואין לי תשובה עבורם".
אתה כנראה בחור טוב מדי.
"אני חי עם זה בשלום. משתדל לעשות טוב בחיים וגם בספורט. הכל בסדר".

לא אידיאלי

רק בחור טוב כמו גורקה מוכן כנראה לחתום לעונה אחת בלבד, ולומר לעצמו שאם נעלה יהיה בסדר. עכשיו הוא ינסה את מזלו בקבוצה אחרת, כאשר כמעט סגר באשדוד, אך ייתכן כי יפתח את העונה הבאה בבית וימתין בסבלנות ל"פאניקת המחזור החמישי", כאשר ראשוני המאמנים יתחילו לקבל מכתבי פיטורים.
3 צפייה בגלריה
גורקה במגרש
גורקה במגרש
גורקה במגרש
(צילום: אלן שיבר, מנהלת הליגה)
"אני בבית ומחכה להתפתחויות. בינתיים אני ממשיך לפתח את האתר והאפליקציה של 'סקאוטינג פור יו'. זה לא אידיאלי ונעים, אבל זה המצב".
איזו קבוצה אתה משאיר לדרוקר?
"אני חושב שאני משאיר קבוצה טובה ובריאה, עם בסיס מצוין. גייב לוין חוזר, ואם הוא בריא, הוא יכול להיות אחד הטובים בליגה. אני בטוח ששרון ואקוניס יביאו עוד שני זרים טובים ועוד ישראלי בכיר, ואז לא תהיה שום סיבה שהם לא יצליחו".
הם מדברים על התברגות בפלייאוף העליון. זה ישים או שהם קופצים מעל הפופיק?
"אם תיקח את ההתמודדויות שלנו השנה מול חיפה וראשון לציון, אז כן. אם תוסיף עוד שני זרים וישראלי בכיר, יש לך קבוצה לפלייאוף. אני חושב שבגלל זה גם הביאו את שרון, כדי לשאוף למקומות האלה".
בפעם הבאה שיקראו לך לאמן בהרצליה, תחשוב פעמיים?
"לא, רק אשתדל שישלמו לי הרבה יותר כסף... סגרתי חוזה לעונה אחת, כאשר החשיבה שלי היתה שאם יהיה טוב, אז נמשיך יחד, ואם לא נצליח - אז לא נמשיך יחד. אני מודה שזאת היתה חשיבה קצת נאיבית, אבל זה בסדר, אני מעדיף להישאר קצת נאיבי. היתה לי הרגשה של פיספוס. רציתי לסגור מעגל, לחזור לאמן את הרצליה ולהביא אותה להצלחות בליגת העל. אני בטוח שהיינו מצליחים יחד".
קבלת ההחלטות בכדורסל שלנו לא תמיד ברורה.
"זה לא רק בכדורסל, זה בכל הספורט בישראל. מדברים על תהליכים, בנייה, הכל דיבורים. אני מדבר עם חברים שלי שמאמנים בחו"ל, הם לא מחליפים קבוצה כל רגע. יש כאלה שמאמנים באותו מועדון כמה שנים. בישראל הדשא של השכן כל הזמן ירוק יותר, ועושים שינויים כל הזמן".