נילי בלאק

מתאגרפת, הרצליה
6 צפייה בגלריה
נילי בלאק
נילי בלאק
נילי בלאק
(צילום: פרטי)
נילי בלאק (25) מהרצליה, סטודנטית בבינתחומי, היא אלופת העולם באגרוף תאילנדי כבר ארבע שנים ברציפות. בלאק מתאמנת במסגרת ההתאחדות איל"ת - ההתאחדות הישראלית לספורט תחרותי לא אולימפי. "חזרתי ביום חמישי ממחנה בארצות הברית, שהיה אמור להימשך עד פסח. המכון שבו התאמנו נסגר בגלל המצב. נכון שיש לי הפסד כלכלי, כי אני מקבלת תקציב ממשרד התרבות והספורט והוא יקוצץ. בימים האחרונים עשיתי הרבה תרגילי כושר בעזרת ציוד - שקים ומשקולות - שהביא לי בני המאמן שלי. נכון שהאימון שלי אפקטיבי אבל קשה להתאמן לבד ולא מול מישהו. במאי הייתה אמורה להתקיים באבו דאבי אליפות העולם, אבל אני מתארת לעצמי שהיא תבוטל. הכי חשוב זה לשמור על סדר יום: ללכת לישון מוקדם, לקום בשעה נורמלית ולהחליף בגדים כאילו זה יום רגיל. זה מסדר דברים בראש".

גיל בני

כדורסלן, רעננה
6 צפייה בגלריה
גיל בני
גיל בני
גיל בני
(צילום: פרטי)
גיל בני (22), תושב רעננה וכדורסלן בקבוצת הפועל גלבוע/גליל. "מאז שפרץ משבר הקורונה חזרתי לרעננה. אני יוצא לרוץ בשדות ומטייל הרבה עם הכלב. אני עושה אימוני משקולות בבית, אבל לא יכול להתאמן בכדורסל. לפני שבוע, כשהנחיות משרד הבריאות החריפו ועכשיו מותר לצאת עד מרחק 100 מטרים מהבית זה חיסל את את הסיכויים שלי למצוא סל. זו בעיה גדולה לספורטאי שצריך לעצור את שגרת האימונים שלו. עכשיו הודיעו על הקפאת הליגה ונראה שהיא לא תחזור העונה. הוציאו את כל הקבוצות לחל"ת. אני ממש אוהב לאכול בחוץ, ועכשיו אי אפשר אז אני מבשל מלא פסטות ומאוד מתגעגע לחברים בקבוצה".   

איתמר ישראלי

שוער הפועל כפר סבא
6 צפייה בגלריה
איתמר ישראלי
איתמר ישראלי
איתמר ישראלי
(צילום: פרטי)
"באפריל ומאי אמורים היו להתקיים כל משחקי ההכרעה. עכשיו אנחנו לא יודעים מתי הם יהיו. לא באמת קלטנו שהדברים הולכים לכיוון כזה. לפני המשחק הראשון שבוטל היו כל מיני שמועות. כן יהיה משחק, לא יהיה. לא היה לי בכלל תרחיש כזה בראש, וגם האמת היא שלא רציתי להאמין. כשהמגפה התקרבה לפה, למדינה, הבנתי שהליגה תאכל מזה קשה. אני משתדל לעבוד על כושר גופני בבית. אין לנו כאן לא מגרש ולא שחקנים. הילדה שלי בת שלוש ומאז שנסגרנו בבית היא כבר בועטת ממש חזק. אני ממש מקווה שזה ייגמר ונחזור למגרש האמיתי. אני מאוד מתגעגע לקבוצה. שגרת היום יום שלנו והחיים שלנו השתבשו מאוד. קשה לי גם עם פרידות, ופתאום זה הגיע בבום.
ב־14 במרץ היה האימון האחרון שלנו יחד. אנחנו מדברים בוואטסאפ. אנחנו לפני מתווה עם הקבוצה לגבי עניין התשלומים, ואני מאמין שזה יסתדר. כל הכדורגלנים מבינים את המצב. אנחנו משתדלים להגיע לעמק השווה עם בעלי הקבוצות שגם הם רוצים למזער נזקים. אני מציע לא לשפוט אותנו הכדורגלנים. הפועל כפר סבא מאוד קרובים להגיע לסיכום, והכל ברוח טובה כמה שאפשר".

עידן לשם

טניסאי, רעננה
6 צפייה בגלריה
עידן לשם
עידן לשם
עידן לשם
(צילום: פרטי)
עידן לשם (23), תושב רעננה, טניסאי ושחקן נבחרת גביע דיוויס: "אין הרבה חלופות לאימון על מגרש טניס. אפשרות אחת היא להציב מזרן על קיר בבית ולחבוט מולו. האפשרות השנייה היא לשחק מול קיר של הבניין, אבל אי אפשר להשוות את ה'אימונים' האלה לאימון עם מאמן. עברו שבועיים ושלושה ימים מאז הייתי לאחרונה על המגרש. זה המון זמן לספורטאי מקצועי. לא דמיינתי שזה יגיע לכזאת סיטואציה. הייתי בדרום אפריקה לפני שבועיים, והודיעו על ביטול הסבב והתחרות עצמה במהלכה. שלחו כל אחד מאיתנו הביתה. הייתי שם שלושה ימים במקום שבוע. אנחנו חיים מרווחים של תחרויות וספונסרים, ועכשיו כולם בסוג של פגרה. הכל נורא מעורפל בשביל לדעת באמת מה ומי קורה".

נועה מאור

אתלתיקה, רעננה
6 צפייה בגלריה
נועה מאור
נועה מאור
נועה מאור
(צילום: פרטי)
נועה מאור (21), תושבת רעננה, ספרינטרית באתלטיקה קלה ומתאמנת תחת המאמן קרלו רפאלי: "אתמול עשינו אימון מתחת לבית בחניון של 100 מטר. הקורונה עצרה הכל - את תהליך העלאת מסה, את הסיבולת. אני מאמנת כושר ועשיתי המון אימונים בזום. זה קשה לתפוס את כולם באותה שעה בבית. לא לכולם יש אותו ציוד. אז זה גם פגע לי בפרנסה כמאמנת וגם כמתאמנת. בשגרה אני מתאמנת כל יום, בדרך כלל בהדר יוסף . יותר קשה לי להתעמל בבית. אני חושבת שלרוב האנשים שהם לא ספורטאים זה מאוד קשה פתאום להרים את עצמם ולעשות בבית דברים שהם לא רגילים. היו אמורות להתחיל תחרויות עונת הקיץ, היינו אמורים להתחיל לעלות את הפאזה ולהתכונן והקורונה עצרה הכל. אני ממלאת את הזמן בקריאת ספרים, רואה סדרות ומתאמנת כמה שאפשר עם מוט ופלטות".

שחר נקב

כדורגלנית, רמת השרון
6 צפייה בגלריה
שחר נקב
שחר נקב
שחר נקב
(צילום: פרטי)
שחר נקב (23), שחקנית במועדון כדורגל רמת השרון, ליגת העל לנשים: "לא ראיתי את הנבחרת שלי כבר חודש וחצי. זה הרבה זמן. הן חלק מאוד גדול מהשגרה שלי. אני מתאמנת בעצמי כמה שאפשר. אין חדרי אוכל אז אין איך לשמור על מסה.
"אף פעם לא הייתי בנקודה של עצירה כזאת. בשגרה אנחנו עוברות אחת לתקופה ביקורת של משקל ואחוזי שומן ומרכיבות תפריט שצריך להקפיד עליו. עכשיו זה קשה יותר. צריך לצרוך פחות פחמימות כי לא שורפים אותה כמות קלוריות. היינו צריכות לטוס בשבוע הבא למשחק באיטליה והוא בוטל. גם את המוקדמות ביורו דחו. אני מקווה שבקרוב דברים יתבהרו".