עונת 2007/8 הייתה אחת המוזרות בתולדות הפועל כפר־סבא, וכבר נכתב עליה כאן בהרחבה. פתיחה טובה, הידרדרות הדרגתית ובסופו של נשירה לליגה הלאומית. ולמה מוזרה? תראו מי שיחק בין היתר בקבוצה באותה עונה: סמואל יבואה (מלך השערים של הליגה עם 15 כיבושים), אורי אוזן, אוהד לויטה, דגלאס דה־סילבה, גיז'רמו ישראלביץ', אבי קנפו, לירון זרקו, אבובקר יעוזה, בן לוז, אביחי ידין, אלירן סיימון, מאור מליקסון, עידן שום ועופר טלקר.
5 צפייה בגלריה
אביב סולומון. עבר לבאר שבע ללא תמורה
אביב סולומון. עבר לבאר שבע ללא תמורה
אביב סולומון. עבר לבאר שבע ללא תמורה
(צילום: אבי רוקח)
העניין הוא שדקה אחרי שהעונה הסתיימה, השחקנים האלה נפוצו לכל עבר וחתמו מיד בקבוצות אחרות – הרבה בגלל הבעלים אלי טביב, שעזב את המועדון לטובת שותפות בהפועל ת"א ולקח איתו כנדוניה חלק מהכוכבים. המאמן אלי אוחנה קיבל את נבחרת הנוער ועבד בהתאחדות עד להרפתקה הנוכחית בבית"ר ירושלים. מאז אותה עונה הוא לא אימן באף קבוצה. ומי נשאר עם הבושה? האוהדים כמובן. השחקנים כמו תמיד מצופים בטפלון, שום דבר לא נדבק בהם.
5 צפייה בגלריה
דסה. "להיות שחקן מוביל ולייצר כמה שיותר מספרים"
דסה. "להיות שחקן מוביל ולייצר כמה שיותר מספרים"
דסה. ארוקה הפורטוגלית
(צילום: עוז מועלם)
גם הפעם, שלוש ירידות מאוחר יותר, אנחנו עדים למצב דומה. זו לא הייתה ירידה דרמטית, אלא כזו שריחפה באוויר הרבה לפני שהעונה הסתיימה, ובכל זאת השחקנים יצאו שוב נקיים. איך יודעים? גם הפעם רובם לא התקשו למצוא קבוצות חדשות ולהמשיך הלאה לתחנה הבאה. ושוב, האוהדים נשארו עם הבושה – אבל הפעם גם הבעלים עדיין כאן כדי לנסות לתקן. אז בואו נראה מה עשו בקיץ האחרון "גיבורי" הירידה האמיתיים, אלה שרצו על כר הדשא.
5 צפייה בגלריה
עומר דנינו. חתם בחדרה
עומר דנינו. חתם בחדרה
עומר דנינו. חתם בחדרה
(צילום: גיל נחושתן)
איתמר ישראלי. אחרי שהחמיץ כמעט את כל המחצית השנייה של העונה שעברה בגלל מחלה ופציעה, מצא ג'וב כשוער המשנה של האלופה מכבי חיפה.
אביב סולומון. אחת מנקודות האור הבודדות בעונה החולפת. היה מבוקש כבר בינואר על ידי הפועל באר־שבע, אבל יצחק שום שהאמין עדיין בסיכויי הקבוצה ויתר על הכסף שיכול היה לקבל תמורתו ולא שיחרר אותו. הסתיימה העונה, וסולומון עבר לקבוצה של אלונה ברקת ללא תמורה.
5 צפייה בגלריה
איתמר ישראלי
איתמר ישראלי
איתמר ישראלי
( צילום: עוז מועלם)
עומר דנינו. הבלם תוצרת מכבי פ"ת לא הותיר את חותמו בכפר־סבא, אבל נשאר בליגת העל כשחתם בהפועל חדרה.
בן רייכרט. גם הוא, כמו סולומון, היה יכול להכניס כמה גרושים לקופת המועדון אם שום היה מסכים לשחרר אותו בינואר לבאר־שבע, אבל הוא נשאר עד הסוף המר מבחינת שני הצדדים. עכשיו הוא כבר הבעיה של מכבי פ"ת והלוזונים.
עומר פדידה. כתבתי עליו כאן לא מזמן, ואין הרבה מה להוסיף. העדיף את זרקורי ליגת העל וחתם בהפועל חדרה, אחרי שגם הפועל חיפה של אלישע לוי הביעה עניין.
אור דסה. אחרי עונה פושרת ביותר (בלשון המעטה), סוכנו בעל הקשרים מצא קבוצה עם מערך סקאוטינג כושל שהסכימה להחתים אותו, וכך הוא מצא את עצמו בארוקה הפורטוגלית.
עומר לקאו. הגיע בינואר והתרומה שלו מסתכמת בשער אחד בגביע המדינה נגד כפר־קאסם. למרות זאת, הוא הצליח להרשים את ארווין קומאן וקיבל חוזה בבית"ר ירושלים.
טימוטי מוזי. אחרי שהפגין בכפר־סבא כמה ניצוצות לא רעים בכלל חזר מההשאלה למכבי חיפה ויצא איתה למחנה האימון בחו"ל. מבוקש על ידי הפועל נוף הגליל, העולה החדשה לליגת העל.
5 צפייה בגלריה
בן רייכרט
בן רייכרט
בן רייכרט
(צילום: ראובן שוורץ)
טל מכלוף. לבלם יש חוזה לעונה נוספת, אבל הוא לא תקף במקרה של ירידת ליגה. סוכנו טען שאריס לימסול הקפריסאית הגישה עליו הצעה, וגם חדרה התעניינה בו עוד לפני שהחתימה את דנינו.
אלישע לוי. אפילו המאמן, שהגיע להציל את הקבוצה אבל דירדר אותה עוד יותר, לא נשאר מובטל יותר מדי וחתם בהפועל חיפה פחות משבועיים אחרי שעזב את כפר־סבא.

האוהדים החדשים מגואטמלה

להפועל כפר־סבא, כמו לכל הקבוצות, יש דף פייסבוק שבו היא מקיימת קשר עם האוהדים. אתם בטח מכירים אותו, שם מופיעות בין היתר הודעות על מכירת מרצ'נדייז, משחקי אימון והחתמת שחקנים חדשים. כל החתמה כזאת זוכה לכמה עשרות תגובות ולייקים, כשהכמות משתנה בהתאם לפרופיל של השחקן. ההחתמה של עידו דוידוב, למשל, זכתה ל־42 תגובות ו־134 לייקים. ניר עזריה קיבל 51 תגובות ו־108 לייקים, וההודעה על ההחתמה הכי גדולה של הקיץ, גיל יצחק, זכתה ל־55 תגובות ו־214 לייקים.
והנה, בתחילת החודש הוציאה הפועל כפר־סבא הודעה על החתמתו של מתן פלג, והיא זכתה נכון לתחילת השבוע הנוכחי ללא פחות מ־732 תגובות, 3,181 לייקים ו־101 שיתופים. מה קורה כאן, אפשר לחשוב שזה לאונרדו ספינצולה, שמודיע שיצטרף לכפר־סבא ברגע שיחלים מהפציעה. כניסה לתגובות פותרת את התעלומה: יש שם מאות הודעות של אוהדי נבחרת גואטמלה, בשורותיה משחק פלג.
אתם בטח מכירים את הסיפור. מתן בן ה־27, יליד גואטמלה, אומץ בגיל שנתיים על ידי זוג ישראלים ומאז הוא חי בארץ. אחרי שבמולדתו גילו את מוצאו, הוא זומן לנבחרת. פלג הספיק לבשל לאחרונה שני שערים בניצחון 0:10 על נבחרת סנט וינסנט והגרנדינים במסגרת מוקדמות המונדיאל, ובגואטמלה פשוט התאהבו בו. הוא הצטרף באיחור לאימוני כפר־סבא, והאוהדים מהמדינה במרכז אמריקה המשיכו לעקוב אחריו ואחרי חבריו בירוק, גם על ידי הצפה של עמוד הפייסבוק של הקבוצה, שהרוויחה מאות אם לא אלפי אוהדים בגואטמלה.

השת"פ של הרצליה

את המתכונת של קבוצת בת אנחנו מכירים מהכדורגל, עם מכבי ת"א ובית"ר ת"א/בת־ים. עכשיו הצהובים מנסים לשכפל את ההצלחה בכדורסל עם בני־הרצליה. בעונה שעברה נשלח לקבוצה מהשרון מקס היידגר, והעונה הקשר מתהדק. המנהל המקצועי החדש של הרצליה, זופר אבדיה, נמצא בקשר טוב עם מנכ"ל מכבי ת"א ניקולה וויצ'יץ', והמאמן החדש הוא אורן אהרוני, שאימן בעשר השנים האחרונות את קבוצת הנוער של מכבי ת"א, בה שיחק בין היתר דני אבדיה, הבן של זופר. הכל מתחבר. הסנוניות הראשונות לשת"פ היו ההחתמות של דורי סהר וסנדי כהן, ולהרצליה יש זכות ראשונים על עוד שחקנים שישחרר יאניס ספרופולוס.