עיריית רמת השרון הגישה ערר על החלטת הוועדה המחוזית להעביר את תוכנית מתחם רש/800 בפי גלילות לותמ"ל ודורשת להשיב את תכנון המתחם לוועדה המחוזית. במקביל, נודע השבוע כי שרת התחבורה מרב מיכאלי החליטה לקיים דיון נוסף בהחלטה.
1 צפייה בגלריה
הריאה הירוקה בפי גלילות. "פגיעה קשה"
הריאה הירוקה בפי גלילות. "פגיעה קשה"
הריאה הירוקה בפי גלילות. "פגיעה קשה"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
מדובר בתכנית מתארית הכוללת 9,800 יח"ד וכ-750 אלף מ"ר לתעסוקה, שטחים ירוקים, דרכים ושטחים בנויים ציבוריים. לתכנית זו הוגשו התנגדויות רבות. הוועדה המקומית הגישה התנגדותה בינואר 2019. בדצמבר 2019 קיבלה הוועדה המחוזית חלק מההתנגדויות, בעיקר בנושאי סביבה ניקוז תכנון ותחבורה, והוציאה החלטת ביניים, המחייבת את מגישי ועורכי התוכנית לסבב תיקונים נרחב. בפברואר 2020 קיבל הצוות המלווה את קבינט הדיור את עמדת העירייה והחליט שהתוכנית לא תועבר לותמ"ל. ב-29 לספטמבר 2021 הופתעו בעירייה מבקשת הותמ"ל מהוועדה המקומית רמת השרון לקדם התוכנית בותמ"ל.
במכתבו לותמ"ל הבהיר ראש העירייה אבי גרובר ש"הפקעת התוכנית מידי ועדות התכנון דינה אחת - יצירת תוכנית לא מאוזנת שתפגע בתושבים, בטבע ובחי. מהמסמכים שהועברו למועצת העיר רמת השרון עולה, שהתוכנית המוצעת במתחם אינה מטמיעה את השינויים שנדרשו על ידי הוועדה המחוזית".
לטענת גרובר, העברת התוכנית לותמ"ל היא "פגיעה יסודית וקשה בשלטון המקומי ובתושבי העיר. מסתמן שהותמ"ל, שלא בטובתו, הפך למסלול עוקף כל הגיון תכנוני, דבר שהוא סכנה אמיתית על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באחת הריאות הירוקות האחרונות בגוש דן שכוללת מגוון רב של מיני צמחים ובעלי חיים".