בשורה מרגשת במיוחד לדיירי השיכונים בנווה ישראל כאשר רגע לפני סוף שנת 2021 קיבלו אתמול (שני) את הודעת הפינוי לדיירי שלב ב' שמצטרפים בשעה טובה ליתר הדיירים שכבר התפנו בתחילת השנה. הפרויקט החברתי של ישראל נרקם בהרצליה והחל להיבנות לפני מספר חודשים מיד בתום טקס ההריסה שהתקיים במעמד ראש העיר וציבור הדיירים יחד עם אנשי הצוות המקצועי.
1 צפייה בגלריה
ביתו של הפעיל אסף אמר רגע לפני ההריסה
ביתו של הפעיל אסף אמר רגע לפני ההריסה
ביתו של הפעיל אסף אמר רגע לפני ההריסה
(צילום: באדיבות אסף אמר)
קראו גם >>>>
בפרויקט "גפן" מבית ICR קנדה ישראל וראם מגורים יבנו על ידי חברת "תדהר" כ 8 בניינים בני 7-9-14 קומות לצד קומת מסחר שתשתרע על פני רחוב בר כוכבא פינת הר מירון. כמו כן מתוכננת גינה ציבורית, שני גני ילדים חדשים, פיאצה רחבה עם בית קפה עירוני וחללים רבים לרווחת הדיירים (חדר כושר, חדר גיימינג, הרצאות, קולנוע ועוד) ואפילו קיוסקים לרווחת התושבים. זאת בסמוך למרכז קהילתי מפואר בן 4000 מ"ר אשר נבנה בשטח בית הספר הצמוד וישמש את תושבי השכונה לתפארת מדינת ישראל.
הדיירים הנרגשים קיבלו הבוקר את הבשורה ומיהרו להתפנות לדירות בשכירות שהכינו מבעוד מעוד. עם השלמת הפינוי במלואו יהרסו הבניינים האחרונים ממה שנקרא "השיכונים המרוקאים" משנות השישים ואיתם ימחק נוף הילדות של 124 משפחות.
שכונת נווה ישראל מתחדשת והופכת לאחת השכונות הנחשקות בהרצליה עם גישה לכל צירי התחבורה ואיכות חיים של כפר במרכז העיר.
את התהליך החלו הדיירים בשנת 2014 עם חזון ושאיפה לחיות בדירות חדשות עם ממ"ד ולשפר את איכות החיים. בצעדים נחושים ובאחדות פעלו התושבים כאחד והגיעו למטרה לאחר מאמצים רבים, נחישות ורוח גבית מראש העיר משה פדלון יליד השכונה ששמח גם הוא לראות את שכונת ילדותו מתפתחת.
הפעיל החברתי אסף אמר: "דיירים יקרים, אני נרגש ושמח להודיע בשעה טובה ועוד לפני סוף השנה על פינוי שלב ב' שמאפשר לשכנים שנותרו במתחם להתפנות לחיי נוחות זמניים עד אשר ניפגש כולנו יחד בפרויקט ה"גפן" שיבנה תוך פחות מ 40 חודשים ונוכל להתאחד. ברוכים הבאים לנחלה. עשינו זאת בזכות לכידות וערבות הדדית, תודות לאהבת חינם ודבקות במטרה. יחד כאחד הגשמנו חלום לתפארת מדינת ישראל והעיר הרצליה".