עשרות בעלי דירות חדשות מחכים לקבלת מפתח בבניין שעבר חיזוק ושדרוג במסגרת פרויקט תמ"א 38 ברחוב כיבוש העבודה בהרצליה בביצוע חברת אורבן. לדברי הרוכשים, מועד קבלת הדירה על פי החוזה הוא 1 במרץ אבל בינתיים הקבלן והעירייה מטילים את האחריות זה על זה.
1 צפייה בגלריה
מחכים לטופס 4
מחכים לטופס 4
מחכים לטופס 4
(צילום: רועי אשכנזי)
קראו גם >>>>
"הבניין מקסים, הדירה מהממת, יש רק בעיה אחת - הבניין עדיין לא קיבל מהעירייה טופס אכלוס ולא ידוע לנו מתי נוכל להיכנס לדירה שלנו", אומר אחד מרוכשי הדירות, רועי אשכנזי (34) מהרצליה, שרכש יחד עם בן זוגו, עולה מצרפת, דירת ארבעה חדרים בקומה שישית. "הבטיחו לנו שייקח עוד חודשיים. בינתיים עברנו לגור אצל ההורים שלי כדי לחסוך בדמי שכירות, והיינו צריכים לדון עם הספקים השונים בעיכוב ההובלה של תכולת הבית (מטבח, רהיטים ומכשירי חשמל)".
לדבריו, הקבלן מתרץ את העיכובים בהשלכות הקורונה, מבצע שומר חומות, מחסור בפועלים, החגים, ומאשים את העירייה שהיא זו שמעכבת את טופס האכלוס וכתוצאה מכך אי אפשר לחבר את הדירות החדשות לחשמל (הדירות הישנות כבר מחוברות).
אשכנזי פנה לעירייה, ובתגובה נמסר לו בשבוע שעבר ממנהלת אגף הפיקוח על הבנייה, מירן טמם: "בביקורת שנערכה לפני מספר חודשים הבנייה טרם הסתיימה ולפיכך לא החלו בתהליך לקבלת תעודת גמר. כמו כן לא נעשו פניות מטעם היזם לקדם את התהליך שוב לאחרונה. אני מציעה שתפנו ליזם לקבלת פרטים נוספים".
"בשיחה נוספת עם הקבלן לפני מספר ימים", אומר אשכנזי, "נאמר לנו שהם יעשו את מירב המאמצים להשלים תוך חודשיים, אבל איכשהו זה ייכנס לספטמבר, ואז חגים. העירייה יוצאת לפגרה ארוכה וכך גם משרדי הקבלנים, ואנחנו? נישאר בלי דירות כבר מעל שמונה חודשים".
יהושע חג'ג', מבעלי חברת הבנייה אורבן, מסר: "הדירות כבר מוכנות ונעולות והסיבה לעיכוב זה הבירוקרטיה. הייתה בעיה עם מוני החשמל שהיו מותקנים בפיר המעלית וחברת החשמל לא הסכימה לחבר אותם בנפרד.
"זה גרם לעיכוב של עשרה חודשים, ורק לפני חודש וחצי הועתקו המונים לחדר החשמל. כעת אנו מסיימים את הפיתוח מחוץ לבניין. כל יום אנו בקשר עם העירייה וכל יומיים מקבלים הוראות חדשות.
"השבוע היינו בקשר עם יועץ תנועה שרצה לבטל איזו ערוגה. יש לנו כבר אישורים מהג"א וכדי לקבל טופס 4 חסרים לנו עדיין אישורים מכיבוי אש ומהפיקוח על הבנייה. ברגע שנקבל טופס 4 – הדירות יחוברו לחשמל בתוך יום. אני מאמין שהדיירים יקבלו את הדירות בתוך חודשיים".