"קידום הפרויקט נעשה באיטיות ובקצב לא סביר", כך נכתב במכתב ששלחה עיריית הרצליה לחברות י.ח דמרי ו-NBS ישראל שזכו לפני כחמש שנים במכרז לפרויקט פינוי בינוי בשכונת יד התשעה (שביב). בשל כך והפרות נוספות אותן הגדירה העיריה "מהותיות" היא החליטה לבטל את החוזה שנחתם עימן.
1 צפייה בגלריה
שכונת יד התשעה
שכונת יד התשעה
שכונת יד התשעה
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>>
במכתב ששיגרה השבוע עיריית הרצליה לחברות והגיע לידי כתבת "כלכליסט", שלומית צור הודיעה העירייה לחברות על ביטול ההסכם, וזאת בשל הפרה של התחייבויותיהן בדגש על אי עמידה בלוחות זמנים.
במכתב ששלחה עו"ד אילנה בראף שניר ממשרד הררי טויסטר המייצגת את העירייה נכתב כי "ההסכם שנחתם הופר על ידי החברות הפרות יסודיות ומהותיות רבות וקשות והתכנון אינו מתקדם באופן סביר, דבר שאינו מותיר כל ברירה לעירייה אלא להודיע על ביטול ההסכם.
"קידום הפרויקט נעשה באיטיות ובקצב לא סביר... נדגיש את התחייבות החברות להציג תוך חצי שנה מיום ההודעה על הזכייה, דהיינו לפני כארבע שנים, מסמכים של תוכנית בניין עיר מוכנים לדיון ראשוני בוועדה המקומית, מסמכים שטרם הוצגו... הועלו על ידי הגורמים המקצועיים הערות שונות לביצוע, שחלקן לא הוטמעו, לרבות הכנת סקר חריגות בנייה שהוגש רק בימים האחרונים ואף הוא לקוי ביותר".
מחברות דמרי ו-NBS נמסר "הופתענו לגלות על טיוטת מכתב העירייה, שכלל לא התקבל במשרדינו. ככל שנקבל פנייה רשמית מעירית הרצליה, נגיב עליה בהתאם. החברות פועלות במרץ מזה שנים ארוכות והשקיעו תשומות רבות בקידום תוכנית אב במתחם יד התשעה, ובהחתמת כל התושבים. אנו ממשיכים לפעול מול נציגי הדיירים".