הרצליה צפויה לשנות את פניה בשנים הקרובות עם אישור של מספר תוכניות מתאר חדשות בעיר. בין היתר ניתן למצוא את תוכנית חוף התכלת הר/2200/א', תמ"ל 3006 באזור שדה התעופה ועוד. התוכניות הללו עתידות להפוך את הרצליה לאחת מהערים הפופולאריות ביותר לצורכי מגורים והשקעה. הפרויקטים המדוברים הם פרויקטים אשר עתידים להוסיף לעיר הרצליה עוד מגוון רחב של דירות מגורים ויחידות דיור, בין היתר באזורי יוקרה מבוקשים.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

אם אתם מחפשים מקום טוב להשתקע בו, או מעוניינים להשקיע בענף הנדל"ן, רכישת קרקעות בהרצליה באחד מהפרויקטים המדוברים או רכישה בעתיד של אחת מהדירות שייבנו בפרויקטים הללו בשנים הקרובות עשויה להיות בחירה חכמה עבורכם.

תוכנית חוף התכלת - במה מדובר?

תוכנית המתאר חוף התכלת הר/2200/א' היא תוכנית אשר אושרה להפקדה בוועדה המחוזית לא מכבר (באוגוסט 2020). ההליכים התכנוניים של תוכנית זאת נמשכו יותר מעשור ותוכנית הבנייה הוכנה על ידי האדריכל דני קייזר ואגף ההנדסה העירוני.
מדובר בתוכנית בהיקף נרחב אשר צפויה להתפרש על שטח מלבני בן 2200 דונם לאורך חלקה הדרומי של רצועת החוף העירונית. מצפון המתחם יגבול בשדרות אבא אבן, הגבול המזרחי של הפרויקט יהיה כביש 2 ומדרום יתחום אותו הגבול המוניציפלי של העיר תל אביב. בשטח עתידות להיבנות כ-11.5 אלף דירות, כמו גם שטחי מסחר, תעסוקה ומלונות. שטחי התעסוקה שיבנו בשטח יתרכזו לאורך כביש החוף ויהוו המשך של אזור התעשייה הקיים של מערב העיר כלפי דרום. שטחי המגורים, המתחמים התיירותיים וכן שטחי הציבור יבנו בסמיכות לחוף הים, כאשר גובה הבניינים המתוכנן עתיד להיות בין 8 ל-30 קומות.
התוכנית המדוברת מפקיעה לצרכי ציבור 68 אחוזים של קרקעות בבעלות פרטית. מלבד זאת התוכנית תכלול טיילת ברוחב של 15 מטרים לאורך מצוק הכורכר. הטיילת המדוברת תמשיך את טיילת החוף בהרצליה עד לגבול עם תל אביב, שם עתידה לקום שכונה חדשה נוספת. מדובר בתוכנית יוקרתית וייחודית שעתידה לשנות לחלוטין את פני העיר הרצליה.

תמ"ל 3006 באזור שדה התעופה

תמ"ל 3006 מתחם שדה התעופה בהרצליה ממוקם בין שדרות ירושלים ממזרח לכפר שמריהו במערב. המתחם גובל מצפון על רעננה וכביש 531 ומדרום עם הבריגדה היהודית. בשנת 2014 הציגה עיריית הרצליה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה את תכנית המתאר עד שנת 2030 של שטח זה. לתוכנית נתן רוח גבית ראש העיר משה פדלון והיא כוללת התייחסות לשדה התעופה עצמו, להוספת 25,000 יחידות דיור שמרביתן יהיו באזור שדה התעופה, בניית רובע אורבני חדש שיכלול בין היתר עשרות אלפי יחידות דיור בשטח המשתרע על 1500 דונם. מדובר על קרקע פרטית אשר מצויה כיום עדיין בסטטוס חקלאי, כלומר קרקע שאינה זמינה לבניה מיידית.
נכון לשנת 2020 מקודמת התוכנית המדוברת במתחם שדה התעופה והיא מדברת על הקמת כ-10,000 יחידות דיור וכ-80,000 מ"ר של שטחי תעסוקה.
משקיעים אשר ירכשו קרקעות בתוכנית בסטטוס של קרקע חקלאית עשויים ליהנות מרווחים נאים עם התקדמות הפרויקט וככל שיתקרב מועד ההפשרה.

מדוע כדאי להשקיע בקרקעות בהרצליה?

כאמור, ניתן לרכוש כיום קרקעות להשקעה בהרצליה במספר אזורים בולטים ביניהם הפרויקט בשדה התעופה ופרויקט חוף התכלת.
משקיעים רבים מחפשים כיום קרקעות להשקעה בהרצליה מתוך הבנה כי כמות הקרקעות במרכז הארץ ובאזורי הביקוש הולכת ואוזלת, דבר אשר מעלה את ערך הקרקעות באזורים הללו.
הרצליה מספקת לתושביה את היוקרה של תל אביב עם הסביבה הירוקה והשקטה של העיר.
אם החלטתם ללכת על השקעה באחד מהפרויקטים המדוברים, כדאי מאוד שתעשו זאת בצורה נכונה ותתייעצו עם גורמי מקצוע בענף הנדל"ן המכירים את הנושא לעומק ויידעו כיצד לכוון אתכם, בהתאם לתקציב העומד על הפרק, להשקעה המשתלמת ביותר עבורכם בעיר הרצליה.