תקדים: בעלי שטחים בחוף התכלת לא ישלמו היטל השבחה. שמאי מכריע קבע כי לא מתקיים הקשר הסיבתי הישיר הנדרש בין עליית השווי הנטענת על ידי הוועדה המקומית הרצליה במתחם חוף התכלת ולכן אין כל השבחה.
1 צפייה בגלריה
תכנית חוף התכלת
תכנית חוף התכלת
תכנית חוף התכלת
(צילום הדמיה: קייזר אדריכלים ומתכנני ערים)
קראו גם >>>
כזכור, בעקבות ההחלטה לאשר את תכנית חוף התכלת הכוללת 12,500 יח"ד ושטחי תעסוקה מלונאות ומסחר הוועדה המקומית בהרצליה הוציאה שומת השבחה בעסקאות מכר שנעשו במתחם. הדרישה לחלקה באזור לתכנון בעתיד בחלק המערבי של המתחם הייתה לפי שווי חדש של 5,263 שקל למ"ר קרקע (לעומת שווי קודם של 1,650 מ"ר). כך למשל חויבה מוכרת קרקע בשטח של 120 מ"ר (שמינית דונם) בהיטל השבחה בסכום של 206 אלף שקלים, המהווה מחצית מההשבחה.
המקרה הגיע להכרעת השמאי המכריע דוד דדון בתיק שלווה משפטית על ידי עו"ד יוסי מוסרי המייצג אלפי בעלי זכויות במתחם, שקבע כי אין השבחה בתכנית, מכמה טעמים אותם שטח באריכות. עוה"ד יוסי מוסרי ומורן חביב המייצגים אלפי בעלי קרקעות פרטיים במתחם מגדירים את ניסיון הוועדה המקומית כשוד לאור יום. לדבריהם, מדובר במקרה קלאסי של "הרצחת וגם ירשת".
"לא רק שהעירייה מעכבת שנים את התכנית, היא גורמת לבעלים בקרקע הפסדים ניכרים", הם אומרים, "אין בתכנית יותר מאשר קביעת מסגרת כללית לגושים והחלקות אשר ייכללו בתוכנית העתידית של חוף התכלת כולל החלקות המופקעות במסגרת הרכבת הקלה. היא אינה משנה את ייעוד הקרקע והיא עצמה לא יותר מאשר תוכנית הבאה לכלול ובצדק את מי שחלקותיו מופקעות בתוואי הרכבת הקלה המהווה חלק משמעותי מהתכנית".
מהעירייה לא התקבלה תגובה.