"עיריית הרצליה בכבודה ובעצמה הגישה לאחרונה התנגדות לתחנת המטרו בשיכון דרום, והסבירה כי היקף הבנייה העצום המתוכנן באזור עתיד לייצר בעיות תחבורה קשות". כך טוען עו"ד רנן גרשט, מראשי המתנגדים לתוכנית הבנייה בשיכון דרום. "זה בדיוק הפוך ממה שהיא טענה כשאישרה את פרויקט שיכון דרום, ובסתירה למה שהיא טוענת בימים אלה בערר בוועדה המחוזית. לראשונה נחשף מה שאנחנו טוענים כבר שנים, שהעירייה מתכננת במקום כ-2,000 יחידות דיור נוספות ואלפי מטרים של מסחר ומשרדים. גיהנום תשתיתי ותחבורתי, שהיא מודה בו, ועדיין היא לא ממתנת את התכנון והאישורים".
1 צפייה בגלריה
"היקף בניה עצום"
"היקף בניה עצום"
"היקף בניה עצום"
(צילום הדמיה: יח"צ)
קראו גם >>>
את טענותיו פרש עורך הדין גרשט בפנייתו לוועדת הערר המחוזית תל אביב בבקשה לצרף לערר שהגיש נגד התוכנית את מסמך ההתנגדות של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה לתוכנית המטרו בקו M1 (תת"ל 101/ב), ואת הצעתה להסיט את תחנת המטרו שתוכננה בסמוך לשיכון דרום לכיוון רמת השרון.
בנימוקים לבקשה נכתב :"כזכור, במסגרת הדיונים בוועדה המקומית, והן במסגרת הדיונים בעררים, דובר רבות כי בנייתו של קו המטרו עתיד להביא מזור למצוקה התחבורתית הקיימת כבר כיום באזור מתחם שיכון דרום, אשר תוחרף עשרות מונים לאחר הוצאתה של התכנית מן הכוח אל הפועל. הוועדה הסבירה במספר הזדמנויות, כי קו המטרו המתוכנן בציר בן גוריון בהרצליה עתיד להביא מזור חלקי לבעיות נטענות אלו.
"הוועדה הארצית לתשתיות תכננה וקבעה את מיקומה של תחנת המטרו בסמוך לתכנית שיכון דרום. הוועדה המקומית הביעה התנגדות עזה למיקום וביקשה להסיט את התחנה המתוכננת לכיוון דרום.
"הוועדה מסבירה (לראשונה) כי במתחם התחנה, היינו מתחם שיכון דרום מתוכננות 1,990 יחידות דיור וכ-5,000 מ"ר מסחר. נתונים אלה שונים מאלו אשר הוצגו על ידה עד כה. אולם, וחשוב יותר, הוועדה מדגישה כי תכנית המטרו בתכננו הנוכחי, תביא לבעיות תחבורה קשות!".
ועדת הערר חייבה את הוועדה המקומית הרצליה להגיב בהקדם לבקשת המערערים. הוועדה אפשרה גם ליזמים להגיב בתוך שבוע.
ליאורה אהרון, נציגת היזמים לוינשטין ופפושדו והדיירים בשיכון דרום: "היזמים והדיירים מעוניינים לבצע פרויקט שמן הדין ומן הצדק שימומש, ולנהל דיון בצינורות המקובלים".
מהעירייה נמסר: "העירייה פועלת בשקיפות. אנו עמלים בכל החזיתות, לתכנן תחבורה ציבורית מיטבית, בין אם יהיה זה המטרו, "מהיר לעיר", שבילי אופניים, שדרוג מערך האוטובוסים ועוד. תוכנית שיכון דרום עצמה, מתוכננת בשלביות, הכרוכה בפתרונות תחבורתיים. דווקא בהשגה למטרו, ביקשנו תוספת של תחנה, בכדי להיטיב עם תושבי האזור. לשכת התכנון המחוזית תומכת במהלך".