השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג מסרה השבוע לחברי מועצת העיר הרצליה, ד"ר דרור בן עמי ועופר לוי מסיעת מרצ והתנועה הירוקה, כי נציגי המשרד לאיכות הסביבה הגבירו את תדירות הביקורים בתחנת המעבר לפסולת בניין "בני וצביקה" שפועלת באזור מחלף הסירה מול שכונת גליל ים, ושרישיון העסק שלה פקע כבר לפני כמה שנים.
1 צפייה בגלריה
אתר פסולת פיראטי
אתר פסולת פיראטי
אתר פסולת פיראטי
(צילום המחשה: ארכיון דוברות המשטרה)
קראו גם >>>
השרה ציינה כי באפריל האחרון ניתן צו שיפוטי לסגירת התחנה שייכנס לתוקף באפריל 2022 ועד אז יפעיל המשרד את כל סמכויותיו ואת כלל האמצעים לפיקוח על פעילות התחנה. "המשרד פנה לחברה בדרישה לקבל תוכנית סדורה להיערכות לפינוי התחנה מתוך מחויבות לכך שהתחנה תיסגר עד כניסת הצו לתוקף".
כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה לא מכבר את העתירה שהגישו מפעילי האתר, המטפל בכ-1,000 טון פסולת ביום, נגד ההחלטה לא להעניק להם היתר להמשך שימוש חורג.
"אנו מברכים את השרה על הטיפול בנושא ועל הפעלת אמצעי הפיקוח עד סגירת התחנה לטובת כל תושבי הרצליה ותושבי גליל ים בפרט", אמר סגן ראש העירייה עופר לוי.
צביקה דוד, הבעלים של "בני וצביקה": "החברה תקיים את החלטת בית המשפט שעה לפני המועד ולא דקה אחרי. המשרד להגנת הסביבה מחוז תל אביב מקיים פיקוח הדוק יותר מאשר על כל תחנה אחרת. החברה מטפלת בכל הערות המשרד בזמן אמת. החברה מייצרת חומרי בנייה ירוקים מזרם הפסולת והופכת מטרד למשאב".