"השמיים נפלו עלינו", כך אומרים בני משפחתו של יצחק מחפודה בן ה-53 מהרצליה, בעל מוסך תובל שניר טל המפורסם ברעננה, שהתבשר לפני כחודש כי הוא סובל מאי ספיקת כליות סופנית וכעת הם, ובעיקר אשתו, יפעת, נלחמים על חייו: "אבא שלנו הוא האדם הכי טוב שאנחנו מכירים, הוא חייב להמשיך לחיות ולהיות איתנו עוד שנים ארוכות".
2 צפייה בגלריה
יצחק מחפודה בבית החולים. "הפחד מרחף באוויר"
יצחק מחפודה בבית החולים. "הפחד מרחף באוויר"
יצחק מחפודה בבית החולים. "הפחד מרחף באוויר"
(צילום: פרטי)
"זה נפל עליי ועל המשפחה כמו רעם ביום בהיר. בדיקות דם שגרתיות, בום וכל התוכניות שלנו לעתיד השתנו", אומר השבוע יצחק, "הלכתי לבדיקת דם שגרתית לפני חמישה שבועות, ופתאום מודיעים לי שאני חולה במחלה הנקראת אי-ספיקת כליות סופנית, שפגעה בתפקוד התקין של שתי הכליות שלי ואני מוכרח לבצע השתלה".
עד אז לא הרגשת כלום?
"ממש לא, ניהלתי חיים שלווים ומאושרים עם אשתי, ושלושת ילדיי המקסימים. הרופאים אמרו שאין לזה תסמינים מוקדמים, פתאום מודיעים לי שהמחלה שלי התקדמה כל כך הרבה והיא נמצאת בדרגת הכי גרועה שלה שאי אפשר להציל כלום, מלבד לכרות את שתי הכליות ולהשתיל אחת, תחליף להן".
איך קיבלתם את הבשורה?
"מאז הבשורה אשתי 'על הפנים', כל הזמן דואגת. אנחנו מתרוצצים מרופא לרופא, הגענו לפרופסורים מכובדים וגם לרב פירר, שדחק בנו להגיע להשתלה עוד בטרם יחלו טיפולי הדיאליזה שיחמירו את המצב. כואב לי לראות את הילדים שלי ואשתי סובלים בגללי, גם הלקחות האהובים שלי במוסך ברעננה מודאגים מאוד ומתקשרים כל הזמן לשאול לשלומי, זה מחמם את הלב, אבל האמת שהפחד מרחף באוויר, הפחד לאבד את החיים והמשפחה שלי בגיל כל כך צעיר".

2 צפייה בגלריה
משפחת מחפודה בזמנים טובים יותר
משפחת מחפודה בזמנים טובים יותר
משפחת מחפודה בזמנים טובים יותר
(צילום: פרטי)

יפעת, רעייתו של יצחק: "בעלי הוא צנוע, הוא אחד האנשים הכי מדהימים שאני מכירה, ואני יודעת שאני משוחדת, אבל תשאלו את כל מי שבא איתו במגע. הוא מאוד אהוב, מאוד מסייע, מאוד עוזר, איש משפחה למופת, איש של אנשים".
לא נמצא תורם במשפחה?
"ראשית כל האחים והאחיות של בעלי נפסלו אוטומטית בגלל מחלות רקע שונות, גם הילדים שלי, אם בגלל גילם ואם בגלל חוסר התאמה. סוג הדם שלי לא תואם, אבל עשיתי בדיקה שאולי במידה ותהיה הצלבה נוכל לבצע את ההשתלה. פנינו גם לעמותת 'מתנת חיים' שמנסה לסייע, והמצב כרגע לא מאיר פנים, אבל אני בטוחה שאנחנו נעבור את זה, אין ברירה אחרת, זה גם לא יכול להיות אחרת. יצחק יהיה איתנו ועם הילדים עוד שנים ארוכות, הבת הקטנה שלי רק בת 10, ברור שהיא תהיה עם אבא שלה עוד שנים ארוכות".
קראו גם >>>>
"זו המלחמה על הבריאות והחיים שלי, ואני זקוק לעזרת הציבור, למרות המבוכה, למצוא תורם כליה. אני יודע שזה לא פשוט לבקש תרומת כליה, זו בקשה עצומה אך בכל זאת זו בקשה להצלת החיים שלי וכל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. אני ומשפחתי נשמח לענות לכל שאלה, לתת את כל המידע שתצטרכו, ובמידת הצורך להפנות לגורמי המקצוע המתאימים".
ליצירת קשר לבירור התאמה: יפעת 053-7341444
מייל: ifatm@012.net.il