מרכז תאו לתרבות, אמנות ותוכן ממשיך לקצור הישגים בינלאומיים: אחרי שעלה לגמר התחרות היוקרתית ביותר בעולם לפרויקטים מסוגו - Architizer-A + Awards ונבחר בין חמשת המועמדים הסופיים, זכה המרכז במקום הראשון בקטגוריית מבני תרבות ותיאטרון, כבחירת הקהל עם מעל ל-400 אלף הצבעות שהגיעו מיותר מ-100 מדינות.
2 צפייה בגלריה
מרכז תאו. חזית מערבית
מרכז תאו. חזית מערבית
מרכז תאו. חזית מערבית
(צילום: עמית גירון)
מרכז תאו הוא פרויקט עירוני שתוכנן ובוצע ע"י העירייה והחברה לפיתוח הרצליה בסטנדרט גבוה ובעיצוב ייחודי.
ההישג של הזוכה הישראלי מרשים עוד יותר לנוכח העובדה שהמרכז, שעוצב על ידי אדריכל אסף לרמן, התמודד מול ארבעה פרויקטים מצרפת, ספרד, קנדה וסין, שכולם נבנו בתקציבים גבוהים בהרבה מאלו שהושקעו בהקמת מרכז תאו. הבחירה בחמשת הפרויקטים שעלו לגמר נעשתה ע"י 400 שופטים מכל תחומי העיצוב.
זו לא הזכייה הראשונה של מרכז תאו. בחודש מאי השנה הוא זכה במקום הראשון בקטגוריית מבנים, בתחרות של כתב העת אדריכלות ישראלית בשיתוף עם האיחוד האירופי, שחבר השופטים בו כלל אדריכלים ותיאורטיקנים מהמובילים בעולם ובארץ.
ראש עירית הרצליה משה פדלון "זו גאווה ישראלית אדירה, שממחישה את האיכויות הגבוהות שהקפדנו עליהן לאורך כל הדרך, החל משלב התכנון, בחירת אנשי המקצוע והעבודות בשטח".
מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא "ההצלחה המרשימה של מרכז תאו היא תעודת כבוד לאכסניה היצירתית והחדשנית שמציעה תכנים מעשירים במגוון תחומי התרבות והאמנות לטובת תושבי העיר".
2 צפייה בגלריה
מרכז תאו. חזית צפונית מזרחית
מרכז תאו. חזית צפונית מזרחית
מרכז תאו. חזית צפונית מזרחית
(צילום: נמרוד לוי)
אדריכל הפרויקט, אסף לרמן "בזמנים קשים אלו, כאשר נראה כי מרקם התרבות והיצירה בישראל עומד בפני סכנת קיום, מרכז תאו מציב את העשייה התרבותית, במסגרת הרשות הציבורית, בחזית העיר הרצליה. הזכייה בפרס הבינלאומי מרגשת מאוד ומוכיחה כי ניתן להתמודד מול הפרויקטים היוקרתיים ביותר בעולם, באמצעים הצנועים שעומדים לרשותנו כאן בישראל.
"כדי לסבר את האוזן יש לציין כי עלות הפרויקט למ"ר זהה לכל פרויקט ציבורי סטנדרטי בעיר, כגון בתי ספר, ואיכותו נובעת מהשקעה שמקורה באכפתיות, להבדיל ממימון עודף. מרכז תאו נולד בזכות האמונה של צמרת עירית הרצליה והחשיבות הגדולה שראש העיר, המנכ"ל וחברת המועצה ויו"ר החברה לתרבות ואמנות לשעבר ליאת תימור, מייחסים לתרבות העירונית ולרווחת תושבי העיר. זו הייתה זכות גדולה לקחת חלק בצוות האיכותי הזה, שיחד עם ארז לזובר, מנכ"ל החברה הכלכלית, הובילו את הפרויקט ואיפשרו לי כאדריכל לעשות את מלאכתי נאמנה".