"ציפיתי להכל חוץ מהדבר הזה. אחרי שוועדת הפילוח קבעה כי מגיע לבת שלי סייעת צמודה לשנת הלימודים הבאה, נדהמתי מאוד כאשר אמרו לי שעליי לדאוג בעצמי למצוא סייעת מאחר שיש מחסור סייעות ברמת השרון. פניתי למחלקת החינוך המיוחד בעירייה ובינתיים אמרו לי לחכות כי אין סייעות. אני מאוד מוטרדת ומודאגת ולא יודעת איך הבת שלי תפתח את שנת הלימודים הבאה". כך התלוננה השבוע תושבת רמת השרון ואמא חד הורית לילדה אוטיסטית בת 6, שעולה לכיתה א'.
1 צפייה בגלריה
האם ובתה. "עצבים ודמעות"
האם ובתה. "עצבים ודמעות"
האם ובתה. "עצבים ודמעות"
( צילום: יאיר שגיא)
קראו גם >>>>
לדבריה, היא מתגוררת בסמוך לבית הספר "אורנים" אולם כתובת המגורים בתעודת הזהות נמצאת במקום מרוחק. "הגעתי כמה פעמים למחלקת החינוך והסברתי להם את הסוגיה. אמרו לי לא לדאוג ושהם ימשכו את השם שלה ממצבת רשימת התלמידים, אבל לצערי הרב נפלתי בין הכיסאות ואין עם מי לדבר. ביקשו ממני מסמכים והוכחות על מקום מגוריי, הגשתי כל מה שדרשו ובכל זאת הילדה לא עברה לבית הספר הקרוב לביתי. אחרי זה אמרו שהילדה צריכה לעבור ועדת העברה שאמורה להתכנס רק ביולי. מדובר בילדה עם מוגבלות שלא צריכה לעבור ועדת העברה".
למרות שהילדה עברה ועדת פילוח דרך מתי"א (מרכז תמיכה ישובי) ונקבעה לה סייעת, גם כאן היא נתקלת בקשיים. לדבריה, כאשר פנתה למחלקת החינוך המיוחד לברר את פרטי הסייעת שתלווה את הבת שלה בשנה הבאה, נאמר לה כי כרגע עליה לחכות בסבלנות כמו כל ההורים שמחכים לסייעות וכשתהיה להם תשובה יחזרו אליה. "לא יכול להיות שעד הרגע הזה הילדה לא יודעת מי הסייעת שלה לשנה הבאה והיא עוד לא ביקרה בבית הספר בו אמורה להתחיל ללמוד. ילדה אוטיסטית חייבת לדעת מעכשיו מי הסייעת והיכן היא לומדת, אומרת האם".
האם אומרת כי זה אבסורד שהיא בעצמה צריכה לחפש סייעת לבת שלה. לדבריה, המצב לא יותר טוב בגיל הגן. "כל פנייה למחלקת החינוך המיוחד עלתה לי בעצבים ודמעות. מתחילת השנה ראש העירייה קיבל ממני כמות יפה של מכתבים. אני רוצה שהילדה שלי תצליח להשתלב בחיים ובחברה, שתתקדם כמו כולם ותלמד כמו כולם, ומי שצריך לעזור לי בזה רק מקשה עלי. אני אמא שבחיים לא תוותר. גם אם אבכה ואהיה על סף ייאוש, הילדה נותנת לי את הכוחות להמשיך ולהילחם בשבילה".
תגובת עיריית רמת השרון: "הבקשות למעבר בין בתי הספר לעולים לכיתה א' לשנה הבאה נידונות בוועדת העברות במהלך חודש יוני. החלטות הוועדה יפורסמו עד תחילת חודש יולי. לכן לא נוכל לספק תשובה סופית בטרם התכנסות הוועדה.
"יחד עם זאת, הובהר לתושבת שאנו עושים ככל שלאל ידינו על מנת לסייע, אולם תשובה סופית תתקבל רק לאחר התכנסות הוועדה. באשר לנושא הסייעת, הדבר נתון להחלטת משרד החינוך.
"הרשות תפעל כדי לתת מענה מיטבי לכל צורך שיעלה לטובת שילוב של כל תלמיד במסגרת המתאימה לו".