המרכז לשלום המשפחה השייך לאגף לשירותים חברתיים של עיריית הרצליה, מפיץ שאלון בקרב תושבי העיר, שמטרתו לאפשר להם לבחון האם הם מצויים במערכת זוגית בריאה ובמידת הצורך לפנות לקבלת עזרה מגורמי הטיפול.
2 צפייה בגלריה
לצאת ממעגל האלימות
לצאת ממעגל האלימות
לצאת ממעגל האלימות
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

ההד התקשורתי סביב גל הרציחות כלפי נשים מילא בעת האחרונה את העיתונים והביא עמו דרישה ברורה: מספיק. אך הרחק מההד הברור, ישנם הקולות השקטים. אלפי נשים ברחבי מדינת ישראל, החיות יום יום בתוך מערכת יחסים הכוללת אלימות מילולית, רגשית, רוחנית, מינית וכלכלית. איומים, פחד והטרדות הם רק חלק משגרת יומם. רבות מהן, שרויות בפחד ואינן יודעות כיצד לשבור את מעגל האימים.
במרכז לשלום המשפחה מכירים את הנושא מקרוב ומומחים בטיפול בו - הן כאלימות המופנית כלפי נשים והן כאלימות המופנית כלפי גברים.
אריאלה ביליצקי, מנהלת המרכז, אומרת: "תפישת העולם החברתית והתרבותית בישראל, מאמינה כי משפחה היא מקום בו כל חבריה מרגישים בטוחים ומוערכים, ובה תתאפשר לרוב הגשמה עצמית וצמיחה. אלימות בין בני זוג מתרחשת אם כן באותה מערכת שאמורה להיות המקום הבטוח, המכיל והמגן. לאלימות פנים רבות - צורתה המוכרת והקלה יחסית לאבחון הינה אלימות פיזית שלרוב נראית לעין , אך אנו מבינים כי בתוך מערכת יחסים זוגית עלולים להתרחש גם סוגי אלימות שונים הקשים לזיהוי גם בקרב הנשים והגברים עצמם".
2 צפייה בגלריה
שאלון מצב הזוגיות
שאלון מצב הזוגיות
שאלון מצב הזוגיות
(צילום: עיריית הרצליה)
גילויי האלימות, כפי שאריאלה מעידה, לא פוסחים על אף שכבה ומגזר באוכלוסיה. הם קיימים בכל גיל ותרבות, ורובם אינו נפסק ללא התערבות חיצונית.
"אנו מניחים גם כי השיח התקשורתי מעלה ומחדד שאלות רבות בקרב נשים וגברים כאחד – האם אני חי במערכת זוגית בריאה? האם לזה קוראים אלימות? האם גם אני נמצא או נמצאת בסיכון?", אומרת אריאלה. השאלון, מבקש לענות על שאלות אלו ועל רבות אחרות.
במרכז, שבו עובדים עובדים סוציאלים שהוכשרו לאבחן ולטפל, מבקשים להדגיש את החשיבות שבפניה לאיש מקצוע מומחה לקבלת סיוע. הטיפולים במרכז ניתנים באמצעות פגישה שבועית קבועה, ברמה הפרטנית או הקבוצתית לכל אחד מבני המשפחה.
מקום מושבו של המרכז לשלום המשפחה הינו רחוב בן גוריון 53, והטלפון ליצירת קשר הינו - 099554151