עיריית רמת השרון החליטה השבוע לתגמל את הסייעות בגני הילדים ובבתי הספר בהטבות המותרות על פי חוק - הוצאות רכב ותנאים נלווים נוספים. זאת כדי להטיב את תנאיהן לנוכח שכרן הנמוך. עוד הוחלט כי עד למועד העברת התקציב תבחן העירייה דרכים להעלות את שכר הבסיס של כלל הסייעות.
1 צפייה בגלריה
צהרון
צהרון
הטבות לסייעות
(אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם >>>>
בעקבות הצעת סגן ראש העירייה יעקב קורצקי הוחלט ש"מצב בו סייעת מרוויחה שכר מינימום ללא כל תוספות נלוות הוא בעייתי, ועל כן אנו נעשה הכל כדי שכבר בתקופה הקרובה נוכל להעלות את שכר הסייעות".
לדברי קורצקי, במשך שנים נעשה עוול לציבור הסייעות. "מדובר בתפקיד קשה, תובעני, פיזי שדורש אחריות גדולה בשמירה על כל ילד וילדה ואני מאמין, שהעלאת השכר תיטיב עימן ותיטיב עם המערכת שמתמודדת לא אחת עם היעדר כוח אדם בגני הילדים ובצהרונים. צריך להבין שהשבתה של סייעות משמעותה אלפי ילדים בבית ונזק לתושבים רבים שלא יצליחו להגיע למקומות העבודה שלהם".
"הוראות החוק מגבילות מאוד את שכר הסייעות ופוגעות בהן ובחינוך הילדים, בצורה משמעותית", מדגיש חבר המועצה עו"ד עידן למדן. לדבריו, אכן נדרש פתרון לבעיית שכר הסייעות בהעלאת בסיס השכר אך כיוון שהנושא לא נפתר ברמה הארצית והמקומית במשך שלוש שנים יש לתמוך בהצעת קורצקי ולא לחכות עוד, ובמקביל להמשיך במאבק העקרוני. "עיקרון לחוד, ושכר לחוד", אמר למדן.
כשעלתה סוגיית הסייעות שאינן בעלות רכב הציע למדן פתרון לפיו סייעת שאינה זכאית למענק רכב תזכה במענק או תמריץ או רכיב אחר שווה ערך.
למדן שב והציף את בעיית שכר הסייעות בגני יול"א והחינוך המיוחד וטען שיש להעלות שכרן ב-25%. ראש העירייה אבי גרובר הבהיר כי הוא יושב על המדוכה גם בעניין זה ובקרוב יביא פתרון.
לדברי גרובר, "רמת השרון היא העיר הראשונה שפועלת להעלאת שכר הסייעות מתוך תפיסה כי סייעת לא יכולה להרוויח שכר מינימום. רמת השרון משקיעה תקציבי עתק כדי להגדיל את כוח האדם בגנים ובצהרונים. רמת השרון היא העיר הראשונה בישראל שמובילה את מהפכת 'אשת הצוות השלישית' (סייעת שנייה בגן) לגנים שבהם יותר מ-25 ילדים. אנו מאשרים סייעת פדגוגית גם במקרים בהם הילדים אינם עומדים עד הסוף בקריטריונים שנקבעו".